1.062.515

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Om Ma-Ni Pad-Me Hüm

A Vajrayäna misztika a "Hat Szent Szótag" ezotérikus tanai alapján

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Kőrösi Csoma Sándor Buddhológiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 239 oldal
Sorozatcím: Lama Anagarika Govinda
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációt és fotót tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tibeti hagyomány jelentősége korunk és az em beriség szellemi fejlődése tekintetében abban áll, hogy Tibet ama utolsó élő kapocs, amely minket a régmúlt kultúrájával közvetlenül köt össze.... Tovább

Előszó

A tibeti hagyomány jelentősége korunk és az em beriség szellemi fejlődése tekintetében abban áll, hogy Tibet ama utolsó élő kapocs, amely minket a régmúlt kultúrájával közvetlenül köt össze. Egyiptom, Mezopotámia, Görögország, az inkák és maják misztériumkultuszaiból néhány töredékes maradvány kivételével semmi sem élte túl a pusztulást. India és Kína ősi kultúrája, bár a régi irodalomban és művészetben még megőriztetik és a modern gondolkodás hamuja alatt ma is parázslik, mégis a különböző kultúráramlatok sok rétege olyannyira elborítja egyes elemeiket, hogy lehetetlen azokat egymástól elválasztani, eredeti mivoltukban fölsimerni.
Tibet viszont természetesen elzártsága és hozzáférhetetlensége következtében (amelyet az utolsó századok politikai elgondolásai még elő is segítettek), abban a helyzetben volt, hogy ősi hagyományait, az emberi lélek rejtett erőire vonatkozó tudását, az indiai bölcsek magasrendű felismeréséből született ezoterikus tanitásokat a maguk tisztaságában nem csupán megőrizhette, de elevenen is tarthatta.
De a világot felforgató események, amelyek egyetlen népet sem kimélnek, Tibetet is kiragadják elzártságából, aminek következtében a szellemi kincsekre psuztulás vár, hacsak kellő gondosság folytán nem válnak egy eljövendő, magasabbrendű emberi kultúra részévé. Vissza

Tartalom

Előszó9
Om a mindenség ösvénye13
A szó mágiája és a beszéd hatalma15
Az Om szótag eredete és univerzális karaktere20
A teremtő hang ideája és a beszéd teóriája26
A mantrikus tradició pusztulása31
A mantrák szerepe a korai buddhizmusban35
A buddhizmus mint eleven tapasztalás39
A mahäyäna és a Boddhisattva-ideál univerzális volta43
A mindent-átfogó ut és a szent om szótag ujjáértékelése47
Mani a teljesség és azonosság ösvénye51
A bölcsek köve és az életelixir53
Nägärjuna guru és a siddhák misztikus alchémiája56
Mani a szellem drágaköve, mint a bölcsesség köve és "Prima Materia"61
A mani mint "gyémántjogar"67
Szellem és anyag72
Az öt skandha és a tudatról szóló tan74
A szellem (manas) kettős szerepe77
Belső megfordulás81
Átváltozás és egésszéválás84
Padma a kibontakoztató szemlélődés ösvénye91
A lótusz mint a szellemi kibontakozás szimbóluma93
A tantrák antropomorf szimbólikája96
Fölismerés és hatalom: Prajna versus Sakti99
A férfi- és nő-polaritás a vajrayäna szimbólumnyelvében103
A szemlélődés mint teremtő valóság107
Az öt DHYäni-Duddha és az öt bölcsesség110
Tärä aksobhya és vairacana szerepe a tibeti meditációs rendszerekben114
A tér, a színek, az elemek, a mudrák és a szellemi kvalitások szimbólumai119
A "bar-do Thos-sgrol", mint a meditációs képkibontakoztatás vezérfogala126
Hum az integráló egybeolvadás ösvénye129
Az om és Hum mint komplementer élményérték és metafizikai szimbólum131
A pszichikai erőközpontok tana a hinduizmusban és a buddhizmusban135
A tér és a mozgás principiumai137
A kundalini-Yoga pszichikai közpntjai és az erőközpontok fiziológiai megfelelői140
A pszichikai energiák és a tudat öt burkának tana148
A präna testi és lelki funkciója és a mozgás (vayu) principiuma, mint a meditáció kiindulópontja150
A három erőáramlat és útja az emberi testben155
A belső tűz yogája a tibeti meditációs rendszerben (tapas és gtum-mo)159
A pszichofizikai folyamatok a belső tűz yogájában163
A pszichikai erők központjai a belső tűz gtum-mo yogájában167
A Dhyäni-buddhák, csiraszótagok és elemek a buddhista cakra-rendszerekben172
A hum szótag mint az öt bölcsesség kifejeződésének szimbólikája179
A "hum" csiraszótag és a däkini jelentősége a meditációs folyamatban (däkini versus kundalini)182
Padmasambhava beavatása185
Az áttörés extázisa a meditativ átélésben és a tudásbirtokló istenségek188
A test, a szó és a szellem misztériuma és vajrasattva misztikus utja a hum csiraszótagban192
Om ma-ni pad-me hum: a nagy mantra ösvénye195
A "három test" és a valóság három sikjának tana197
Mäyä mint teremtő principium és a tudat dimenziói199
A nirmäna-käya mint a megvilágosodás legmagasabb formája201
A darmakäya és a test miszhtériuma203
A nagy mantra sokdimenziós volta206
Avalokiteshvara alászálllása a változások világának hat birodalmába210
A függő-keletkezés formulája216
A polaritás principiuma, a hat-birodalom és az öt Dhyän-buddha szimbolikájában220
A hat szent szótag és a hat birodalom közötti összefüggés222
Epilógus és szintézis. Áh - a cselekvés ösvénye225
Amoghasiddhi: a mindent megvalósító bölcsesség ura227
Amoghasiddhi mindent megvalósító bölcsessége mint a ható-cselekvés törvényétől (karma) való megszabadulás231
A boddhisattva-ösvény félelemnélkülisége235

Lama Anagarika Govinda

Lama Anagarika Govinda műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Lama Anagarika Govinda könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem