Fülszöveg
Néhány tanács a máűsodik félévi Olvasógyakorlatok használatához:
Ezt a füzetet az első osztály 2. félévében a "Feladatok az elsős olvasókönyvhöz" című kiadvánnyal egyidőben használják elsőseink.
A két munkafüzet gyakorlatrendszere azzal egészíti ki egymást, hogy
- míg a "Feladatok" csak a hosszabb olvasókönyvi szövegek feldolgozásához készült,
- addig az "Olvasógyakorlatok" főként a néhány mondatból álló szövegek olvasását és megértését próbálja segíteni.
A fentiek miatt ezt a füzet különösen azoknak lehet hasznos segítéség, akik a 15-20 soros olvasókönyvi szövegekkel még nehezen bírkóznak meg. Ebben a füzetben ugyanis sok olyan feladat szerepel, mely csak szavak, mondatok és főként rövid szövegek olvasásával jár együtt. Gyakran találunk válogató másoláson alapuló, valamint "Olvas és rajzold!" - típusú feladatot, s a lapok alján az emlékezet és a megfigyelőképesség fejlesztésére is új(szerű) példák szerepelnek.
A feladatokat nem oldalanként számoztuk, hanem egy témakörön...
Tovább
Fülszöveg
Néhány tanács a máűsodik félévi Olvasógyakorlatok használatához:
Ezt a füzetet az első osztály 2. félévében a "Feladatok az elsős olvasókönyvhöz" című kiadvánnyal egyidőben használják elsőseink.
A két munkafüzet gyakorlatrendszere azzal egészíti ki egymást, hogy
- míg a "Feladatok" csak a hosszabb olvasókönyvi szövegek feldolgozásához készült,
- addig az "Olvasógyakorlatok" főként a néhány mondatból álló szövegek olvasását és megértését próbálja segíteni.
A fentiek miatt ezt a füzet különösen azoknak lehet hasznos segítéség, akik a 15-20 soros olvasókönyvi szövegekkel még nehezen bírkóznak meg. Ebben a füzetben ugyanis sok olyan feladat szerepel, mely csak szavak, mondatok és főként rövid szövegek olvasásával jár együtt. Gyakran találunk válogató másoláson alapuló, valamint "Olvas és rajzold!" - típusú feladatot, s a lapok alján az emlékezet és a megfigyelőképesség fejlesztésére is új(szerű) példák szerepelnek.
A feladatokat nem oldalanként számoztuk, hanem egy témakörön belül folyamatosan növeknő sorszámmal láttuk el, mely könnyítheti a feladatadást.
A témakörök a Romankovics-féle Olvasókönyv témáival párhuzamosak (lásd a tartalomjegyzéket!), de a feladatokat úgy szerkesztettük, hogy az olvasókönyvi szövegek elolvasása nélkül is megoldhatók legyenek. Ez lehetővé teszi például azt, hogy
- a gyorsabban haladók a "Feladatok az elsős olvasókönyvhöz" gyakorlataival dolgozzanak önállóan,
- a lassabban haladók pedig ezzel a füzettel (ugyanabban a témakörben maradva) csak szó- és mondatszintű feladatokat oldjanak meg.
Ha a tanító - az egyes gyerekek fejlettségéhez igazodva - bátran válogat egy témakörön belül a feladatok között, akkor ez a füzet a differenciált tanulásszervezés (és különösen az átlagosnál kissé lassabban haladók foglalkoztatásának) hasznos eszköze lehet.
Mivel az egyes feladatok megoldása nem feltételezi a Romankovics-féle Elsős Olvasókönyv szövegeinek ismeretét, ezért bármely program szerint tanuló kisiskolás eredményesen használhatja.
Vissza