Előszó
Részlet a könyvből:
"A kezdőszakasz tankönyvei
Az 1-3. év egységes pedagógiai, tanulási szakasz tankönyvei önmagukban is teljesértékű taneszközök, de átgondolt összhang alapján egymásra épülnek. Mindenek előtt az iskolakezdés funkcióiról és feladatairól vallott felfogás azonossága teremti meg közöttük az összhangot. Ennek a felfogásnak az a lényege, hogy a kezdőszakasz alapvető funkciója a tanuláshoz, a megismeréshez és így az iskolához való barátságos, igenlő viszony kialakítása. Ezért a különböző képességű, helyzetű és indíttatású gyerekek számára a saját adottságaikhoz igazodó haladás lehetőségét igyekszik biztosítani.
A tankönyvcsalád tagjai:
Csupa betű - csupa szó - ábécéskönyv kisdiákoknak
Hangoztató-elemző-összetevő módszerre és szótagoló eljárásra épülő olvasókönyv.
Olvasgató, színezgető - szöveggyűjtemény 6-9 éveseknek
Irodalmi alkotásokat, érdekességeket, tréfákat, találós kérdéseket, mondókákat tartalmaz.
Vázolgató, írogató - munkatankönyv írni tanuló kis gyerekeknek
Kis és nagy írott betűk valamint a számjegyek alakításának és kapcsolásának tanulását segíti. Sajátossága, hogy a kisgyermek már meglévő rajzkészségét mozgósítja a betűk írásának elsajátíttatásában.
Szóraforgó 1. (Olvasókönyv) 7-8 éves olvasni tanuló és olvasni már tudó kisdiákoknak.
Az igényesen válogatott irodalmi alkotások és egyéb írások az évszakok köré rendeződnek. A könyv témaválasztása tudatosan törekszik a gyermeki élményvilág tükrözésére, felidézésére. A képességek fejlesztését feladatlapok szolgálják.
Szóraforgó 2. (Olvasókönyv) 8-9 éves olvasni tudó kisdiákoknak
A szövegolvasási technikát és a szövegértést fejleszti.
Így helyes! 1. és 2. - munkatankönyv a nyelvtan és a helyesírás tanulásához
Nem definíciókat követel, hanem élő nyelvi közegben mozogva, a gyakorlatra építve, elsősorban készségeket fejleszt..."
Vissza