kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Művelődéskutató Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 211 oldal |
Sorozatcím: | Közművelődés-kutatás |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-521-088-4 |
Megjegyzés: | Kézirat gyanánt. |
Dr. Durikó Mátyás: Olvasásmegértés és meghatározó tényezői fiataloknál és felnőtteknél | |
A kutatás társadalmi jelentősége és módszertani kérdései | 11 |
A kutatás társadalmi-gyakorlati fontossága, tudományos indokoltásga | 11 |
A vizsgálat általános ismertetése, metodikája, a mintavétel és az eredmény érvényességének a kérdései | 15 |
"Tanuló felnőttekre" vonatkozó mintavételünk tanulságai a szociokulturális tényezők szempontjából | 27 |
Az önálló olvasásmegértés szintje tanuló és nem tanuló fiataloknál és felnőtteknél és az ezt meghatározó legalapvetőbb tényezők | 37 |
Az olvasásmegértési teljesitmény társadalmi, müvelődési fontossága | 37 |
A felnőtt tanulók, nem tanulók, rendeskoru tanulók olvasásmegértési teljesitményének táblázatos bemutatása és globális értékelése | 40 |
A felnőttek (tanulók, nem tanulók) olvasásmegértési teljesitményét, annak nagy variabilitását magyarázó legalapvetőbb tényezők | 46 |
A szociokulturális változók olvasásmegértést meghatározó szerepe gyermekeknél és felnőtteknél | 59 |
A számba jöhető változók értelmezése a személyiség identitásának meghatározása szempontjából | 60 |
Milyen mértékben határozzák meg a változók, illetve az egyes blokkok az olvasásmegértés képességét? | 64 |
Mi függ az olvasásmegértéstől? | 88 |
Jegyzetek az első részhez | 92 |
Dr. Harangi B. László: A tanulási, müvelődési részvétel motivációja és az olvasásmegértési teljesitmény | |
A motivumok jelentősége, értelmezése, mérése | 101 |
A motivumok tanulási és müvelődési ösztönző értékének alakulása a különböző almintákban | 113 |
A motivumok tanulási ösztönző értékének eloszlása, átlaga, szórása, rangsora | 113 |
A motivumok müvelődési ösztönző értékének eloszlása, átlaga, szórása, rangsora | 116 |
A tanulási és müvelődési ösztönző érték összefüggése | 120 |
A motivumok ösztönző értékének taxonomikus elemzése | 122 |
Az ösztönző érték függése az iskolai végzettségtől | 131 |
A motivumok eszközértéke | 133 |
Az olvasásmegértési teljesitmény függése az ösztönző értéktől (eszközérték) a különböző almintákban | 133 |
Az ösztönző érték és az eszközérték szerinti rangsorok korrelációja | 153 |
A tanulási és müvelődési eszközérték összefüggése | 154 |
A motivumok eszközértékének taxonomikus elemzése | 155 |
A motiváció-indexek eszközértéke | 155 |
Tanulási, müvelődési beállitottság-indexek | 156 |
Az indexek fajtái, összetételük, átlaguk, szóródásuk, homogenitásuk, átfedésük | 156 |
A beállitottság- és a motiváció-indexek korrelációja | 159 |
A beállitottság-indexek eszközértéke | 160 |
A tanulási, müvelődési beállitottság-index korrelációs adatainak értelmezése | 160 |
Müvészeti beállitottság és olvasás | 166 |
A müvészeti beállitottság mérése | 166 |
A müvészeti beállitottság-osztályzatok gyakorisági eloszlásai | 169 |
A müvészeti beállitottság függése az iskolai végzettségtől | 176 |
A müvészeti beállitottság-elemek korrelációi egymással | 183 |
Az izléselemek korrelációi a kulturális értékorientációkkal és életelvekkel | 187 |
A kulturális értékorientációk és az életelvek korrelációja | 190 |
A kedvenc olvasmányok és az irodalmi izlés: olvasói profilok | 190 |
Az irodalmi izlés korrelációja az "olvasásmegértéssel" és az "önmüvelési tudatossággal" | 206 |
Hivatkozások, jegyzetek a második részhez | 209 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.