1.062.424

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Olvasásmegértés, művelődési motiváció, szabadidő-felhasználás I.

Nagyvárosi tanuló és nem tanuló felnőtteknél

Szerző
Budapest
Kiadó: Művelődéskutató Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 211 oldal
Sorozatcím: Közművelődés-kutatás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-521-088-4
Megjegyzés: Kézirat gyanánt.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Dr. Durikó Mátyás: Olvasásmegértés és meghatározó tényezői fiataloknál és felnőtteknél
A kutatás társadalmi jelentősége és módszertani kérdései11
A kutatás társadalmi-gyakorlati fontossága, tudományos indokoltásga11
A vizsgálat általános ismertetése, metodikája, a mintavétel és az eredmény érvényességének a kérdései15
"Tanuló felnőttekre" vonatkozó mintavételünk tanulságai a szociokulturális tényezők szempontjából27
Az önálló olvasásmegértés szintje tanuló és nem tanuló fiataloknál és felnőtteknél és az ezt meghatározó legalapvetőbb tényezők37
Az olvasásmegértési teljesitmény társadalmi, müvelődési fontossága37
A felnőtt tanulók, nem tanulók, rendeskoru tanulók olvasásmegértési teljesitményének táblázatos bemutatása és globális értékelése40
A felnőttek (tanulók, nem tanulók) olvasásmegértési teljesitményét, annak nagy variabilitását magyarázó legalapvetőbb tényezők46
A szociokulturális változók olvasásmegértést meghatározó szerepe gyermekeknél és felnőtteknél59
A számba jöhető változók értelmezése a személyiség identitásának meghatározása szempontjából60
Milyen mértékben határozzák meg a változók, illetve az egyes blokkok az olvasásmegértés képességét?64
Mi függ az olvasásmegértéstől?88
Jegyzetek az első részhez92
Dr. Harangi B. László: A tanulási, müvelődési részvétel motivációja és az olvasásmegértési teljesitmény
A motivumok jelentősége, értelmezése, mérése101
A motivumok tanulási és müvelődési ösztönző értékének alakulása a különböző almintákban113
A motivumok tanulási ösztönző értékének eloszlása, átlaga, szórása, rangsora113
A motivumok müvelődési ösztönző értékének eloszlása, átlaga, szórása, rangsora116
A tanulási és müvelődési ösztönző érték összefüggése120
A motivumok ösztönző értékének taxonomikus elemzése122
Az ösztönző érték függése az iskolai végzettségtől131
A motivumok eszközértéke133
Az olvasásmegértési teljesitmény függése az ösztönző értéktől (eszközérték) a különböző almintákban133
Az ösztönző érték és az eszközérték szerinti rangsorok korrelációja153
A tanulási és müvelődési eszközérték összefüggése154
A motivumok eszközértékének taxonomikus elemzése155
A motiváció-indexek eszközértéke155
Tanulási, müvelődési beállitottság-indexek156
Az indexek fajtái, összetételük, átlaguk, szóródásuk, homogenitásuk, átfedésük156
A beállitottság- és a motiváció-indexek korrelációja159
A beállitottság-indexek eszközértéke160
A tanulási, müvelődési beállitottság-index korrelációs adatainak értelmezése160
Müvészeti beállitottság és olvasás166
A müvészeti beállitottság mérése166
A müvészeti beállitottság-osztályzatok gyakorisági eloszlásai169
A müvészeti beállitottság függése az iskolai végzettségtől176
A müvészeti beállitottság-elemek korrelációi egymással183
Az izléselemek korrelációi a kulturális értékorientációkkal és életelvekkel187
A kulturális értékorientációk és az életelvek korrelációja190
A kedvenc olvasmányok és az irodalmi izlés: olvasói profilok190
Az irodalmi izlés korrelációja az "olvasásmegértéssel" és az "önmüvelési tudatossággal"206
Hivatkozások, jegyzetek a második részhez209
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem