kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 408 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Néhány fekete-fehér ábrával. Tankönyvi szám: J 11-882. Megjelent 565 példányban. |
Bevezetés | 11 |
Kultúra, kommunikáció, olvasás | 12 |
A kultúra társadalmi szerepe | 15 |
Kérdések, feladatok | 17 |
Művelődéskutatás - szociológiai nézőpontból | 18 |
A művelődésszociológia tárgya | 18 |
Kérdések, feladatok | 20 |
A művészetszociológia és az esztétika | 21 |
Kérdések, feladatok | 26 |
Az olvasásszociológia helye a szaktudományok között | 28 |
Az írásos közlésmód, mint megkülönböztetett fontosságú kommunikációs forma | 29 |
Nyelv - gondolkodás - írás. Az írásos közlésmód sajátosságai | 30 |
Kérdések, feladatok | 30 |
Az írásbeliség az audiovizuális tömegkommunikáció korszakában | 35 |
Kérdések, feladataok | 36 |
Az olvasás helye a kulturális tevékenységek rendszerében | 40 |
Művelődési tevékenységek - szabadidő-vizsgálatok tükrében | 41 |
Őrségváltás vagy kiegészítő szerepkör? Az olvasás és a televíziónézés szociológiai jelenségei | 44 |
Kérdések és feladatok | 48 |
A könyv és közönsége (olvasásszociológia) | 53 |
Olvasók és nem olvasók | 53 |
Sajtóolvasás | 53 |
Kérdések és feladatok | 56 |
Könyvolvasás | 57 |
Az olvasáskultúra fokozatai | 64 |
Kérdések, feladatok | 65 |
Nemzetközi kitekintés | 66 |
Kérdések, feladatok | 68 |
Az olvasmányok beszerzése | 69 |
Az olvasmány-beszerzés forrásai általában | 69 |
Könyvtárhasználat | 78 |
Könyvvásárlás, könyvgyűjtés | 94 |
Mit olvasunk? Olvasmányszerkezet, olvasói ízlés | 104 |
Olvasmányszerkezet a hatvanas évek első felében | 104 |
Kérdések, feladatok | 107 |
Az ismeretközlő irodalom olvasásának néhány kérdése | 107 |
Az olvasói ízlés | 109 |
Egyes társadalmi rétegek olvasói arculata | 123 |
Miért és hogyan olvasunk? | 156 |
Miért olvasunk? | 156 |
Az olvasmányok hatása | 167 |
Az olvasmányok befogadása | 174 |
Az olvasásszociológiai kutatások módszertanának problémaköre | 196 |
Olvasáslélektan | |
Az olvasási készségről általánoslélektani megközelítésben | 201 |
Szemmozgások olvasás közben | 201 |
A terjedelem | 202 |
Az olvasási terjedelem mint az érdeklődés függvénye | 203 |
Sajtóhibák és hibásan olvasott szavak | 204 |
Az indirekt látás szerepe az olvasásban | 205 |
A kifáradás | 206 |
A fixációk | 207 |
Hangos olvasás | 208 |
Csendes olvasás | 209 |
Szemmozgások gyakorlása | 210 |
Az olvasási készség fejlődése | 211 |
A gyorsolvasás | 212 |
A gyermekek olvasásának lélektanáról | 221 |
Az olvasástanítás pszichológiai alapjai | 221 |
Az iskoláskor előtti olvasástanítás | 234 |
Az olvasókönyv | 247 |
A szépirodalom és a gyermek | 256 |
A szépirodalmi mű befogadásának lélektani vizsgálatáról | 268 |
Hatás-elméletek | 268 |
Az olvasó mint újraalkotó | 271 |
Az értékelésről | 276 |
A művészeti áganként eltérő befogadói stratégiák | 291 |
Változtatható-e ízlésünk? | 294 |
Személyiségjegyek és befogadás | 300 |
Olvasás és gyógyítás (biblioterápia) | 307 |
Olvasáspedagógia | |
Bevezetés | 313 |
Alapfogalmak | 313 |
A téma magyar irodalma, a problémák körvonalai | 315 |
Fejezetek az olvasáspedagógia múltjából. Két klasszikus tudós | 316 |
Kérdések, feladatok | 319 |
Nevelés | 321 |
Az olvasáspedagógia célrendszere | 321 |
Az olvasáspedagógia lehetőségei | 331 |
Az olvasáspedagógus | 338 |
Didaktika | 343 |
Didaktikai alapelvek | 343 |
Didaktikai módszerek | 348 |
Szinterek | 359 |
Az olvasási kultúra közvetítőinek rendszere | 359 |
A család | 361 |
Az iskola | 363 |
A könyvtár | 387 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.