Fülszöveg
Kedves Szülők!
Attól a perctől kezdve, hogy gyermekük átlépte az iskola 1. osztályának küszöbét, mindannyian aggodalommal társuló érdeklődéssel figyeljük, hogyan képes csemeténk megbirkózni a tantervi követelményekkel. A siker érdekében a szülők többsége igyekszik otthon is foglalkozni a kisiskolással, hogy minél hamarabb elsajátítsa azokat az alapvető követelményeket, amelyeket az első osztályban teljesíteni kell. Az egyik ilyen - nagyon fontos - követelmény, hogy a gyermek képes legyen a tanév végére összefüggő szöveg elolvasására és megértésére.
Vannak gyerekek, akik 4-6 hét elteltével már tűrhetően olvasnak. A jól induló gyermekek azonban nem biztos, hogy a későbbiekben aktív olvasók lesznek. Ennek egyik alapfeltétele az, hogy a jó olvasástechnika tartalmi megértéssel is párosuljon.
Ez a kiadvány nem tankönyv! Pusztán azt a célt kívánja szolgálni, hogy olvasástanítási módszertől és tankönyvcsaládoktól függetlenül segítse a szülőket az otthoni gyakorlásban.
A kiadvány címe is...
Tovább
Fülszöveg
Kedves Szülők!
Attól a perctől kezdve, hogy gyermekük átlépte az iskola 1. osztályának küszöbét, mindannyian aggodalommal társuló érdeklődéssel figyeljük, hogyan képes csemeténk megbirkózni a tantervi követelményekkel. A siker érdekében a szülők többsége igyekszik otthon is foglalkozni a kisiskolással, hogy minél hamarabb elsajátítsa azokat az alapvető követelményeket, amelyeket az első osztályban teljesíteni kell. Az egyik ilyen - nagyon fontos - követelmény, hogy a gyermek képes legyen a tanév végére összefüggő szöveg elolvasására és megértésére.
Vannak gyerekek, akik 4-6 hét elteltével már tűrhetően olvasnak. A jól induló gyermekek azonban nem biztos, hogy a későbbiekben aktív olvasók lesznek. Ennek egyik alapfeltétele az, hogy a jó olvasástechnika tartalmi megértéssel is párosuljon.
Ez a kiadvány nem tankönyv! Pusztán azt a célt kívánja szolgálni, hogy olvasástanítási módszertől és tankönyvcsaládoktól függetlenül segítse a szülőket az otthoni gyakorlásban.
A kiadvány címe is jelzi, hogy a betűtanulástól az összefüggő szöveg megértésének kialakulásáig kíván segítséget nyújtani főleg azoknak a gyerekeknek, akik kissé nehezebben indultak el ezen a területen.
Napjainkban nagyon sokféle olvasástanítási módszer létezik, s ezekhez a módszerekhez kapcsolódnak a megfelelő tankönyvcsaládok.
Ahány módszer, annyiféle betűtanulási sorrend is van. Ezért választottam a legpraktikusabbnak tűnő megoldást, hogy a betűket először is két csoportra bontva (magán- és mássalhangzók), másodszor pedig betűrendbe szedve vettem sorba. Az összeolvasás az első mássalhangzó megismerésével kezdődik. Vannak kisgyermekek, akiknél ez nem megy könnyen. Az első 34 oldalon ehhez gyűjtöttem össze gyakorlóanyagot. A tanult betűk sorrendjében a megfelelő oldalhoz kell lapozni, s több oszlopban szedve, felülről lefelé haladva lehet az összeolvasást gyakorolni. Ezek még többnyire értelmetlen szótagok, de fel lehet fedeztetni a gyerekekkel néhány olyat is, aminek már jelentése is van. Először mindig azokat a szótagokat olvastatjuk, amelyek magánhangzóval kezdődnek. Minden oldalon megtalálhatók a nagybetűs formák is, hiszen vannak olyan módszerek, amelyek a kisbetűt és nagybetűs párját párhuzamosan tanítják és ismertetik fel. A 35. oldaltól már szóanyagokat találhatunk, amelyeket az összeolvasás fokozatainak figyelembevételével állítottam össze. Ezeket a szavakat a betűtanulás befejezése után lehet gyakorlásra használni. A 61. oldaltól néhány egyszerű és rövid, összefüggő szöveg következik. Itt a szövegértésre koncentrálva feladatokat is meg kell oldani a gyermekeknek.
Néhány jó tanács:
- Soha ne olvastassunk egyszerre hosszú ideig és több oldalt!
- Minden sikeres próbálkozás esetén dicsérjük, biztassuk!
- A hangsúly mindig az olvasottak megértésén legyen!
Sikeres, jó munkát kívánok!
Vissza