kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Felsőoktatási Koordinációs Iroda |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 121 oldal |
Sorozatcím: | A felsőoktatás fejlesztését szolgáló kutatások |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-7647-20-1 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Bevezetés | 7 |
A tervezés hagyományos módszerei | 9 |
A munkaerő-megközelítésen alapuló oktatás-tervezés és a szakképzettség/foglalkozás megfelelésének logikája | 11 |
Az alapelv és a módszertan | 11 |
A tervgazdálkodó szocialita országok tapasztalatai | 13 |
Az OECD munkái | 14 |
A francia tapasztalatok | 15 |
A munkaerő-megközelítés alkalmazása a Harmadik Világban | 17 |
A munkaerő-megközelítés módszertanának értékelése | 21 |
A szükségletek és a szakképzési prioritások megállapításának alternatív megközelítései | 24 |
A vállalati igények felmérése | 24 |
Hivatkozás a társadalmi keresletre | 25 |
A szakképzési rendszer hatékonyságának mérésén alapuló eljárások | 26 |
Gazdasági hatékonyság: költség-haszon, vagy megtérülési arányok elemzése | 26 |
A szakképzésből kilépők és a munkába állás elemzése | 29 |
Az emberi erőforrások tervezésének újabb irányzatai | 37 |
A foglalkoztatottság és a foglalkozások előrebecslése a fejlett országokban | 39 |
Nemzeti prognózisok | 39 |
Regionális tanulmányok | 44 |
Ágazati tanulmányok | 45 |
Példa egy ágazati tanulmányra | 47 |
A módszertan | 47 |
A diagnózis | 50 |
A prognózisok | 57 |
A strukturális fejlődés és a képzettség várható alakulása | 61 |
Irányzatok és javaslatok | 66 |
A munkafeladat és a szakképzés tartalmának elemzése | 69 |
A munkafeladat és a szakképzés tartalmi elemzésének négy szakasza | 69 |
A munkaelemzés: három megközelítés | 71 |
A jövőbeni képzettségek előrejelzése | 75 |
A munkaelemzés "lefordítása" a szakképzés céljaira és tartalmára | 77 |
Tanulságok: az emberi erőforrások tervezése napjainkban | 81 |
A tapasztalatok tanulsága: az emberi erőforrások tervezése napjainkban | 83 |
A helyzetek különbségei | 84 |
Az intézmények, a szervezet és az emberi tényező | 88 |
A tervezés társadalompolitikai dimenziója | 90 |
A tervezés módszertani feltételei; az adatok | 94 |
A tervezési folyamat szakaszai | 102 |
A képzési rendszer alkalmazkodóképességének fontossága | 113 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.