1.062.614

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mit tehet az osztályfőnök?

Mit tegyen a szülő?/Konfliktusok és feloldások az iskolában, a családban

Szerző
Debrecen
Kiadó: Tóth Könyvkereskedés és Kiadó Kft.
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 267 oldal
Sorozatcím: Thot - Tudomány és műveltség
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9161-45-4
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó helyett3
A tanuló, a gyerek magatartás-konfliktusáról7
Magatartás, konfliktus és összetevői9
Az okok keresése16
Indítékok értelmezése, szerepe18
Konfliktusok, szokásviselkedés21
Sajátos módszerekkel ők is segíthetők, nevelhetők26
Magatartás, szerepjáték, szorongás, bűntudat33
Válaszút előtt a konfliktust okozó tanuló38
"Valahol elszakadt egy láncszem"47
Ellenszenves vagy nem rokonszenves érzület50
Egy szituációról beszélünk56
A tanuló, a gyerek személyes kapcsolatai mikrokörnyezetében59
A szakember és a tanuló magatartás-konfliktusa62
Az értékelhető kommunikáció és elismerés73
A feladatok ne haladják meg a tanuló képességeit76
Belső konfliktusokat elhárító folyamatok80
A szülők ideálisnak vélt elképzelései pillanatok alatt omolnak össze90
Konfliktust okozó tanuló anamnézise93
Passzív nevelés és következménye95
Modellkövetés a családban98
Konfliktust okozó magatartású tanuló a környezetében102
A segítő mediátor elégedettsége106
A segítő mediátor és az értő figyelem113
A tanuló nyugtalanító, konfliktust okozó viselkedése nem szűnik meg máról holnapra117
Módszerek, lehetőségek között válogatva121
A tanuló, a segítő egymásra talált123
A tanuló saját énjének befolyásoló hatása127
A tanuló visszanyeri önbizalmát135
A segítő tevékenységét a tudatosság hatja át140
A tanuló és saját motivációi, értékképzetei, kapcsolódási erői142
Célok kijelölése148
Ha minél többet szeretnénk megtudni a tanulóról153
Kijelentve is rákérdezhetünk, "megszólíthatjuk" a tanulót158
A tanulónak is meg kell adni a lehetőséget166
Szülői nevelés beállítódás168
Szociális tanulás és magatartásmód. Megmutatni, megtanítani174
Magatartásminták követése177
Feszültség a munkakapcsolatban185
A tanuló és kapcsolatai, azonosságtudata189
A személyiségfejlesztés mint a nevelés, a segítés elsődleges alapfunkciója192
A személyiségfejlesztés megvalósulása195
A segítő beavatkozás199
Segítési módok, módszerek keresése205
Az emlékezés segítségével oldjuk fel a konfliktust208
A tudatalatti képzetek?212
Az indulatáttétel mint a konfliktus feloldásának egyik módja214
Az indulatáttétellel feltárhatjuk a tanuló személyiségét218
Konfliktusforrások. A tudatalattiakat hozzuk a felszínre222
Az elhallgatott és kimondott szavak226
A konfliktust okozó gyerek229
Keressük a konfliktus középpontját234
A tanuló fantáziája. Beszéljen önmagáról237
A szakember-tanuló kapcsolat végéig mit tanul meg a tanuló?244
Amikor a tanuló azon fáradozik, hogy fölénybe kerüljön246
A tanulónak újra kell definiálnia konfliktusát249
A tanuló igyekszik visszatartani információit251
Amikor már nincs szükség több találkozóra258
Bibliográfia263
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem