Fülszöveg
Napjainkban a tehetséggondozás kérdése igencsak népszerű, s
számtalan olyan lehetőség van Magyarországon. melyek a tehetséggondozás szolgálatában állnak. Ebbe a sorba illeszkedik ez a kézikönyv is. mely elsősorban a tehetségesekkel foglalkozó szakemberek munkáját kívánja segíteni, legyenek ezek a tehetségesek akár
kisgyermek, fiatal vagy felnőtt korúak. Ez a kézikönyv a tehetséges
diákokkal foglalkozó oktatók, mentorok számára szedi csokorba
azokat a legfontosabb, a gyakorlatba átültethető, a mentor-diák
mindennapi együttműködése során hasznos pszichológiai ismeretanyagokat. melyek remélhetően még inkább megalapozzák és segítik
a tehetséges diákokkal foglalkozók hozzáértését és munkájának
sikerét. A fejezetek kifejezetten a minél hatékonyabb együttműködés
és a minél jobb eredmény elérését, az együttműködés fokozását
szolgálják. Ezen témák közé tartozik az önismeret és személyészlelés, az emberi kapcsolatok természete, a kommunikáció és
konfliktuskezelés, a...
Tovább
Fülszöveg
Napjainkban a tehetséggondozás kérdése igencsak népszerű, s
számtalan olyan lehetőség van Magyarországon. melyek a tehetséggondozás szolgálatában állnak. Ebbe a sorba illeszkedik ez a kézikönyv is. mely elsősorban a tehetségesekkel foglalkozó szakemberek munkáját kívánja segíteni, legyenek ezek a tehetségesek akár
kisgyermek, fiatal vagy felnőtt korúak. Ez a kézikönyv a tehetséges
diákokkal foglalkozó oktatók, mentorok számára szedi csokorba
azokat a legfontosabb, a gyakorlatba átültethető, a mentor-diák
mindennapi együttműködése során hasznos pszichológiai ismeretanyagokat. melyek remélhetően még inkább megalapozzák és segítik
a tehetséges diákokkal foglalkozók hozzáértését és munkájának
sikerét. A fejezetek kifejezetten a minél hatékonyabb együttműködés
és a minél jobb eredmény elérését, az együttműködés fokozását
szolgálják. Ezen témák közé tartozik az önismeret és személyészlelés, az emberi kapcsolatok természete, a kommunikáció és
konfliktuskezelés, a motiváció-motiválás, valamint a pszichés jóllét
és feszültségkezelés. A fejezetek az elméleti oldalon túl. ahol lehet,
igyekszenek hasznos gyakorlati megfontolásokat, néha tanácsokat
is nyújtani ahhoz, hogy a tehetséges diákokkal való foglalkozás a
felsőoktatásban is minél hatékonyabb és gyümölcsözőbb lehessen
úgy a diák, mint a mentor és a jövő tudásalapú társadalma szempontjából is. Amennyiben az elmélethez további gyakorlatokat
szeretne olvasni, ajánljuk a Pszichológia a gyakorlatban című könyvünket. melyet tekinthet akár egy, a jelen kézikönyvhöz tartozó
munkafüzetnek is.
Vissza