1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Oktató-nevelő munka az általános iskola I-IV. osztott osztályaiban

Módszertani tanulmányok

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E kötet a szocialista pedagógia gyakorlatának terméke. Azokkal a kérdésekkel foglalkozik, amelyek az elmúlt három év alatt az alsó tagozati pedagógusok gyakorlatában jelentkeztek és amelyek a... Tovább

Előszó

E kötet a szocialista pedagógia gyakorlatának terméke. Azokkal a kérdésekkel foglalkozik, amelyek az elmúlt három év alatt az alsó tagozati pedagógusok gyakorlatában jelentkeztek és amelyek a legtöbbet foglalkoztatták őket.
Különösen a világnézeti nevelésben találkoztunk nehézségekkel. Hol a helye a nevelés és folyamatában? Milyen módon szolgálja a tanítás anyaga, a didaktikai feladatok megvalósítása a tanulók marxista világszemléletének kialakítását? Milyen legyen a nevelési folyamat tervezése, megvalósítása, hogy az eddigi gyakorlatban jelentkező egyoldalúságot - az intellektuális elemek túltengését - kiküszöbölje és az érzelmi, esztétikai kapcsolatokra is kiterjedjen? E kérdésekre választ várnak a nevelők. Milyen választ adjunk? A kötet szerzői és szerkesztője helyesen látták, hogy elvi megalapozással gyakorlati útmutatást kell nyújtaniok, figyelembe véve a pedagógusok előképzettségét. Helyesen tették tehát, amikor a gyakorlatból indultak kis és útmutatásaiknak a megkívánt mértékű elméleti alátámasztást is megadták.
Felvetődhet a kérdés: Vajon nem olyan mankót adunk-e pedagógusnak, amely megbénítja, elsorvasztja az adott körülményeket figyelembe vevő, a gyermek tényleges fejlettségére épülő alkotó pedagógiai gyakorlatot? A válasz: határozott nem! A kiadvánnyal tulajdonképpen a tapasztalatcsere és a pedagógus-továbbképzés kapcsolatát szolgáljuk, amelynél a jelenlegi s még inkább a jövőbeli - a tantestületek pedagógiai egységen alapuló - továbbképzési formákra kell tekintettel lennünk. Módszertani kiadványainknak a nevelők önképzésére, szakmai munkaközösségekben végzett tevékenységére gyakorolt hatását kell alapnak tekintenünk. E kötet annál fogva, hogy a pedagógiai gyakorlat valóban égető kérdéseire válaszol, útmutatást, szükséges elméleti eligazítást ad, a mechanikus másolást küszöböli ki s így a továbbképzés hasznos szolgálója. Vissza

Tartalom

Előszó3
Horváth Lajos: A dialektikus materialista világnézet megalapozása az általános iskola első négy osztályában 5
Miklósvári Sándor: A tudatosság és aktivitás didaktikai elvének érvényesülése az alsó tagozati oktatás folyamatában34
Lévai Anna: A beszélgetéstanítás feladatai és megoldási módjuk61
Csoma Vilmos: Olvasástanításunk néhány időszerű kérdése72
Dr. Hunyadi Zoltán - Speiser Márton: Az íráskészség kialakításának néhány kérdése95
Makoldi Mihályné: A fogalmazástanítás néhány időszerű kérdése149
Tihanyi Andor: Didaktikai feladatok megvalósítása a nyelvtantanításban137
Bíró Gyula: A lakóhelyismeret tanításának néhány nevelési és oktatási kérdése157
Faragó László: A IV. osztály földrajtanításáról175
Csáki Imre: Számtantanításunk néhány időszerű problémája192
Ráthonyi Lajosné: A rajz tanításának néhány időszerű kérdése212
Réczey Miklósné - Speiser Márton: A kézimunka tanításának időszerű kérdései235
Rápolthy Viktor: Az ének tanítása2652
Lányi L. Marianne: A testnevelés278
A dialektikus materialista világnézet megalapozása az általános iskola első négy osztályában c. tanulmányhoz felhasznált irodalom293
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem