1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Oktatástechnológia II.

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Veszprém
Kiadó: Országos Oktatástechnikai Központ
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 142 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-441-083-9
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezető6
Orosz Sándor: Az oktatástechnológia a neveléstudomány rendszerében9
Visszapillantás9
Az oktatástechnológia fogalma16
A tudományok ontológiai és gnoszeológiai meghatározottságáról16
Az oktatástechnológia fogalma ontológiai és gnoszeológiai aspektusból17
Az oktatástechnológia helye a pedagógiai diszciplínák között18
Néhány főbb pedagógiai diszciplína jellemzése19
A leíró és a stratégiai tudományok viszonya20
Nádasi András: Az információhordozók és információhordozó rendszerek tervezésének és alkalmazásának alapjai23
A rendszerszemléletű tanítástervezés24
Az AV médiumokra vonatkozó alapkutatások28
A médiumkiválasztás szempontjai31
A médiumokra alapozott tanítás és tanulás34
Pszichológiai szempontok a médiumok alkalmazásában39
Tompa Klára: Információhordozó-fejlesztés a pedagógiai gyakorlatban41
Az információhordozó-fejlesztés színterei44
Az információhordozók fejlesztése mint a tanulási-tanítási folyamat tervezésének része45
Cél- és tananyagelemzés46
A célok pontosítása a tanulói tevékenység szempontjából47
A célok pontosítása a tudás szerkezete alapján49
Az információhordozók kiválasztási és szerkesztési szempontjai52
Tanuláslélektani szempontok53
Az auditív információhordozók szerkesztése54
Szempontok a vizuális információhordozók szerkesztéséhez55
Az olvasásra szánt információhordozók szerkesztése57
Az információhordozók elkészítésének folyamata58
Az információhordozók kipróbálása és értékelése59
A kipróbálás módjai59
Az értékelés eszközei59
Magyari László: Az információhordozók és információhordozó rendszerek fajtái és funkcionális jellemzői62
Vizuális információhordozók62
Táblai vázlat, táblai rajz64
Faliképek65
Nyomtatott ábrák, fényképek, rajzok, szemléltető albumok67
Applikációs ábrák68
Térbeli tárgyak69
Írásvetítő transzparensek72
Diaképek, diasorozatok76
Auditív információhordozók81
Hanglemezek83
Rádióműsorok85
Magnetofonfelvételek86
Audiovizuális információhordozók88
Hangosított diasorozatok, diaporáma-műsorok89
Oktatófilmek91
Televízióműsorok93
Videofilmek95
Számítógépi programok96
Multi-média rendszerek, pedagógiai programcsomagok97
Kovács László: Az információhordozók hatékony alkalmazásának technikai, szervezési és személyi feltételei99
Az iskolaépület99
Új épület tervezése99
Régi épület korszerűsítése102
Szaktantermi rendszer107
Tornaterem107
Ének-zene terem107
Rajz szaktanterem107
Természettudományi szaktantermek107
Nyelvoktatást szolgáló szaktanterem108
Egyéb szaktantermek109
Az információhordozók készítése és használatuk tervezés111
A komplex használat tervezése112
Információhordozók készítése112
Személyi feltételek113
Tóth Dezső: Az iskolai médiatár115
Az iskolai médiatár feladatai116
Általános feladatmeghatározás116
Állománygyarapítás116
A médiatár szolgáltatásai119
Helybenhasználat biztosítása119
Kölcsönzés119
Másolatok készítése120
Tájékoztatás, információterjesztés120
A jövő útjai124
Irodalomjegyzék126
Általános iskolai taneszköz alapjegyzékek138
Középiskolai taneszköz alapjegyzékek138
Oktatástechnikai AV-anyagok bibliográfiája138
Ábrák jegyzéke142
Táblák jegyzéke142
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Oktatástechnológia II. Oktatástechnológia II.

A borító a gerincnél enyhén elszíneződött, javított. Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
1.580 Ft
630 ,-Ft 60
3 pont kapható
Kosárba