kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Országos Oktatástechnikai Központ |
---|---|
Kiadás helye: | Veszprém |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 366 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-441-059-6 |
I. kötet | |
Bevezetés | 9 |
Az audivizuális eszközök technikai felosztása | 11 |
Hangtechnikai eszközök, hangfelvételek | 15 |
Lemezjátszók | 17 |
Lemezes hangrögzítés | 18 |
Hanglemezek | 18 |
A lemezjátszó felépítése | 18 |
Erősítők | 21 |
Hangsugárzók | 21 |
Kezelés és üzemeltetés | 22 |
Magnetofonok | 25 |
Mágneses hangrögzítés | 25 |
Szalagok és kazetták | 25 |
A magnetofon felépítése | 26 |
Mikrofonok | 26 |
A magnetofonok kiválasztási szempontjai | 28 |
Kezelés és üzemeltetés | 33 |
Nyelvi laborítóriumok | 36 |
Az AP rendszer | 37 |
Az AA rendszer | 37 |
Az AAK rendszer | 38 |
A nyelvi laboratóriumok szolgáltatásai | 39 |
A nyelvi laboratóriumok kiválasztási szempontjai | 39 |
Kezelés és üzemeltetés | 41 |
Hangfelvételkészítés | 42 |
Hangfelvételi lehetőségek | 42 |
A hangfelvételkészítés technikai feltételei | 42 |
A hangstúdió | 43 |
A hangfelvétel tervezése és előkészítése | 43 |
Az auditív eszközök és a hangfelvételek felhasználása | 45 |
A hangfelvételek fajtái | 45 |
A hangfelvételek használata | 46 |
A nyelvi laboratórium alkalmazása | 46 |
Állóképvetítők, diaképek, transzparensek | 49 |
Diavetítők | 51 |
A diavetítő felépítése | 51 |
Diavetítő rendszerek | 55 |
Diapozitívek, diafilmek, hangosított diasorozatok | 55 |
Készülékválasztási szempontok | 58 |
Kezelés és üzemeltetés | 59 |
Episzkópok, epidiaszkópok | 60 |
Az episzkóp és az epidiaszkóp felépítése | 60 |
Készülékválasztási szempontok | 61 |
Kezelés és üzemeltetés | 62 |
Írásvetítők | 63 |
Az írásvetítő felépítése | 63 |
Transzparensek, síkmodellek | 66 |
Készülékválasztási szempontok | 71 |
Kezelés és üzemeltetés | 72 |
Fényképezés, diakészítés | 75 |
Fényképezési eljárások | 75 |
Fényforrások | 76 |
A kidolgozás kémiai alapjai | 78 |
A fényképezőgép szerkezete | 80 |
A felvételkészítés technikája | 84 |
Transzparenskészítés | 93 |
Tervezési szempontok | 93 |
Rajzolás | 94 |
Transzparenskészítés másolással | 98 |
Mozgásbemutató transzparensek készítése | 102 |
Az állóképvetítők és a képek felhasználása | 104 |
Az állóképek fajtái | 107 |
Mozgóképvetítők, filmek, videofelvételek | 109 |
Filmvetítők | 113 |
A filmvetítés elve | 113 |
A vetítőgépek fajtái | 114 |
A vetítőgépek felépítése | 115 |
Vetítőgépek kezelése, üzemeltetése | 125 |
A vetítőhelyiség kialakítása | 133 |
A vetítőgépek karbantartása, hibaelhárítás | 135 |
Filmellátás | 138 |
Zártláncú televízió, képmagnetofonok | 140 |
Az elektronikus képtovábbítás alapelvei | 141 |
Televíziós kamerák működése | 143 |
Színes kamerák | 146 |
A kamerák üzemeltetése | 147 |
Monitorok, vevőkészülékek, videoprojectorok | 148 |
Színes képvisszaadás | 150 |
Képmagnetofonok | 151 |
Jelforrás-választás | 154 |
Jelkeverők | 154 |
Jelszétosztók | 154 |
Videorendszerek tervezése | 155 |
Mozgóképek készítése | 163 |
A filmkészítés vázlata | 163 |
A videofelvétel-készítés munkafázisai | 166 |
A videofelvétel-készítés formanyelve | 175 |
Mozgóképvetítők, filmek, videofelvételek felhasználása | 204 |
A filmek jellemzői | 204 |
A filmek fajtái | 205 |
A film alkalmazása | 206 |
A ZTV és a képmagnó alkalmazási lehetőségei | 208 |
A pedagógiai folyamatban használható felvételek típusai | 215 |
A ZTV és a képmagnó használatának pedagógiai színterei | 219 |
II. kötet | |
Bevezető | 6 |
Orosz Sándor: Az oktatástechnológia a neveléstudomány rendszerében | 9 |
Visszapillantás | 9 |
Az oktatástechnológia fogalma | 16 |
A tudományok ontológiai és gnoszeológiai meghatározottságáról | 16 |
Az oktatástechnológia fogalma ontológiai és gnoszeológiai aspektusból | 17 |
Az oktatástechnológia helye a pedagógiai diszciplínák között | 18 |
Néhány főbb pedagógiai diszciplína jellemzése | 19 |
A leíró és a stratégiai tudományok viszonya | 20 |
Nádasi András: Az információhordozók és információhordozó rendszerek tervezésének és alkalmazásának alapjai | 23 |
A rendszerszemléletű tanítástervezés | 24 |
Az AV médiumokra vonatkozó alapkutatások | 28 |
A médiumkiválasztás szempontjai | 31 |
A médiumokra alapozott tanítás és tanulás | 34 |
Pszichológiai szempontok a médiumok alkalmazásában | 39 |
Tompa Klára. Információhordozó-fejlesztés a pedagógiai gyakorlatban | 41 |
Az információhordozó-fejlesztés színterei | 44 |
Az információhordozók fejlesztése mint a tanulási-tanítási folyamat tervezésének része | 45 |
Cél- és tananyagelemzés | 46 |
A célok pontosítása a tanulói tevékenység szempontjából | 47 |
A célok pontosítása a tudás szerkezete alapján | 49 |
Az információhordozók kiválasztási és szerkesztési szempontjai | 52 |
Tanuláslélektani szempontok | 53 |
Az auditív információhordozók szerkesztése | 54 |
Szempontok a vizuális információhordozók szerkesztéséhez | 55 |
Az olvasásra szánt információhordozók szerkesztése | 57 |
Az információhordozók elkészítésének folyamata | 58 |
Az információhordozók kipróbálása és értékelése | 59 |
A kipróbálás módjai | 59 |
Az értékelés eszközei | 59 |
Magyari László: Az információhordozók és információhordozó rendszerek fajtái és funkcionális jellemzői | 62 |
Vizuális információhordozók | 62 |
Táblai vázlat, táblai rajz | 64 |
Faliképek | 65 |
Nyomtatott ábrák, fényképek, rajzok, szemléltető albumok | 67 |
Applikációs ábrák | 68 |
Térbeli tárgyak | 69 |
Írásvetítő transzparensek | 72 |
Diaképek, diasorozatok | 76 |
Auditív információhordozók | 81 |
Hanglemezek | 83 |
Rádióműsorok | 85 |
Magnetofonfelvételek | 86 |
Audiovizuális információhordozók | 88 |
Hangosított diasorozatok, diaporáma-műsorok | 89 |
Oktatófilmek | 91 |
Televízióműsorok | 93 |
Videofilmek | 95 |
Számítógépi programok | 96 |
Multi-média rendszerek, pedagógiai programcsomagok | 97 |
Kovács László: Az információhordozók hatékony alkalmazásának technikai, szervezési és személyi feltételei | 99 |
Az iskolaépület | 99 |
Új épület tervezése | 99 |
Régi épület korszerűsítése | 102 |
Szaktantermi rendszer | 107 |
Tornaterem | 107 |
Ének-zene terem | 107 |
Rajz szaktanterem | 107 |
Természettudományi szaktantermek | 107 |
Nyelvoktatást szolgáló szaktanterem | 108 |
Egyéb szaktantermek | 109 |
Az információhordozók készítése és használatuk tervezés | 111 |
A komplex használat tervezése | 112 |
Információhordozók készítése | 112 |
Személyi feltételek | 113 |
Tóth Dezső: Az iskolai médiatár | 115 |
Az iskolai médiatár feladatai | 116 |
Általános feladatmeghatározás | 116 |
Állománygyarapítás | 116 |
A médiatár szolgáltatásai | 119 |
Helybenhasználat biztosítása | 119 |
Kölcsönzés | 119 |
Másolatok készítése | 120 |
Tájékoztatás, információterjesztés | 120 |
A jövő útjai | 124 |
Irodalomjegyzék | 126 |
Általános iskolai taneszköz alapjegyzékek | 138 |
Középiskolai taneszköz alapjegyzékek | 138 |
Oktatástechnikai AV-anyagok bibliográfiája | 138 |
Ábrák jegyzéke | 142 |
Táblák jegyzéke | 142 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.