Előszó | 9 |
Bevezetés az oktatástechnológiába (Wallner Tamás) | 11 |
Audiovizuális médiumok és a társadalmi környezet | 11 |
Korszerű technika, szaporodó információ, bővülő ember-gép kapcsolatok | 13 |
Új oktatás válság? | 14 |
Oktatás és technológia | 15 |
Oktatástechnika-oktatástechnológia-informatika | 16 |
Oktatástechnológia és határtudományok | 19 |
A taneszközök fajtái | 21 |
Az audiovizuális eszközök pedagógiai funkciója | 22 |
Az iskola az új technikák vonzásában | 23 |
Technikai és szemléletbeli korszakváltás | 23 |
Esélyek és veszélyek | 24 |
Jegyzetek az I. fejezethez | 26 |
Az idegen nyelvek oktatástechnológiája (Wallner Tamás) | 27 |
Újhangsúlyos a nyelvoktatásban | 27 |
A tanulóközpontú nyelvoktatás felé | 27 |
Nyelvelsajátítás és nyelvtanulás | 29 |
Nyelvi érzékenyítés, hangdokumentumok, készségalapozás | 30 |
Beszédértés és beszédhasználat kapcsolata, integrált készségfejlesztés | 35 |
Elhanyagolt hallásérték - féloldalas nyelvtudás | 36 |
Hanganyagok és a nyelvoktatás autenticitása | 37 |
A beszéd nemverbális eszközei | 37 |
Affektivitás: a nyelvtanulás új tartaláka | 39 |
Az idegen nyelvek oktatásának követelményei | 41 |
Nyelvoktatás és oktatástechnika | 43 |
Az eszközök és módszerek pluralizmusa | 45 |
Választhatóság, kreatív médiahasználat | 45 |
Nyelvoktatás és rendszerszemlélet | 46 |
Az audiovizuális nyelvokatás rövid története | 48 |
A hanganyagok funkciója a nyelvoktatásban | 50 |
A képanyagok funkciója a nyelvoktatásban | 52 |
Oktatástechnikai eszközök a nyelvoktatásban | 55 |
Lemezjátszó | 55 |
Magnetofon, nyelvi laboratórium | 56 |
Rádió | 73 |
Írásvetítő | 74 |
Diavetítő | 84 |
Episzkóp, epidiaszkóp | 87 |
Filmvetítő gép | 87 |
Televízió | 89 |
Képmagnetofon (videómagnó) | 90 |
Képlemezjátszó - interaktív videó | 102 |
Számítógép | 105 |
Multimédia-rendszerek, oktatócsomagok | 118 |
A nyelvoktatás színterei | 118 |
Nyelvi szaktanterem | 119 |
Nyelvi laboratórium | 122 |
Könyvtár, médiatár | 128 |
Iskolán kívüli képzési-művelődési színterek | 130 |
Jegyzetek a II. fejezethez | 131 |
Ajánlott irodalom a II. fejezethez | 131 |
A történelem oktatástechnológiája (W. Zsurka Ágnes) | 134 |
Bevezető | 134 |
A történelem oktatásának tantervi követelményei | 137 |
Történelem és oktatástechnológia | 139 |
Oktatástechnológia eszközök a történelem tanításában | 141 |
Lemezjátszó | 141 |
Magnetofon | 142 |
Rádió | 146 |
Írásvetítő | 147 |
Diavetítő | 160 |
Episzkóp, epidiaszkóp | 164 |
Filmvetítő gép | 165 |
Televízió | 166 |
Képmagnó - videó | 166 |
Számítógép | 168 |
A történelemtanítás színterei | 168 |
Jegyzetek a III. fejezethez | 173 |
Ajánlott irodalom a III. fejezethez | 173 |
A magyar nyelv és irodalom oktatástechnológiája (Kreutz Raymound) | 175 |
Oktatástechnologia és magyartalanítás | 175 |
A magyaróra ökonómiája és szemiotikája | 189 |
A magyar szaktanterem és eszközei | 203 |
Kabinetek | 203 |
Írásvetítő | 207 |
Rádió, lemezjátszó, magnetofon | 209 |
Diavetítő, diaképek | 211 |
Hangosított diasorok | 213 |
Filmek, oktatófilmek | 214 |
Személyi számítógép | 216 |
Videómagnetofon | 217 |
Interaktív videó | 217 |
Mérés, értékelés, osztályozás | 218 |
Jegyzetek a IV. fejezethez | 223 |
Ajánlott irodalom a IV. fejezethez | 225 |
Név- és tárgymutató | 227 |