kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Comenius Bt. |
---|---|
Kiadás helye: | Pécs |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 154 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Előszó | 5 |
Általános alapfogalmak, ismreretek | 7 |
Oktatástechnika-oktatástechnológia | 7 |
Az oktatástechnika | 7 |
Az oktatástechnológia az oktatástechnikát is magábafoglaló szélesebb fogalom | 7 |
Integráció a különböző tudományterületekkel | 9 |
Taneszközök régen és ma | 11 |
A kezdetektől a második világháború befejezéséig | 11 |
A második világháború befejezésétől a rendszerváltozásig | 13 |
A rendszerváltozástól napjainkig | 14 |
Médiahasználat pedagógiai- pszichológiai szempontból | 15 |
A fény és a látás, a hang és a hallás | 20 |
A fény és a látás | 20 |
A hang és a hallás | 22 |
A taneszközök rendszerezése, felhasználása a pedagógiai folyamatban | 23 |
Az eszközök csoportosítása érzékelő csatornák alapján | 23 |
Az eszközök csoportosítása időbeli megjelenésük alapján | 25 |
Eszközök felhasználása a pedagógiai folyamatban | 26 |
Információhordozók tervezése és kivitelezése | 32 |
Tematikus tervezés | 32 |
Baleset- megelőzés, érintésvédelem, elsősegélynyújtás | 36 |
Az áram élettani hatásai, elsősegélynyújtás | 37 |
Karbantartási ismeretek | 39 |
A leggyakrabban használt eszközök karbantartása | 40 |
Vizuális eszközök és információhordozó ismeretek | 43 |
Fényképezési ismeretek | 43 |
A film | 44 |
Az objektív | 45 |
A zár és a rekesz | 47 |
Az írásvetítő működési elve, felhasználása, információhordozó típusai | 48 |
Az írásvetítő működési elve | 48 |
Az írásvetítő felhasználása | 49 |
Az írásvetítő információhordozó típusai, kivitelezése | 50 |
Az egylapos és a többlapos transzparensek | 52 |
A diavetítő típusai, felhasználása | 54 |
Fő részei | 54 |
A diatrarnszparens felhasználása | 55 |
A diák fajtái | 56 |
Pedagógiai alkalmazások | 56 |
A hangosított diasorozatok (HD) | 57 |
Az episzkóp működési elve, felhasználása | 58 |
Az episzkóp működési elve | 58 |
Az episzkóp felhasználása | 58 |
Auditív eszköz és információhordozó ismeretek | 60 |
A lemezjátszó felhasználási lehetőségei | 60 |
Fontosabb alkalmazási területek | 60 |
A magnetofon felhasználási lehetőségei | 63 |
Alkalmazási területek | 63 |
A nyelvi laboratórium iskolai felhasználása | 65 |
Audiovizuális eszközök és információhordozó ismeretek | 68 |
A videofilm készítés alapjai | 68 |
Főbb lépések | 68 |
A TV-videó felhasználása | 75 |
Az oktatófilm jelentősége | 75 |
Műsortípusok | 76 |
A videofelvételek iskolai alkalmazásának területei | 77 |
Audiovizuális eszközök felhasználása a szabadidős tevékenység során | 79 |
Számítógép az iskolában | 83 |
A számítógép alkalmazása | 83 |
A számítástechnikai műveltség ismeretszintjei | 86 |
A multimédia | 87 |
A multimédia jellemzői | 87 |
Multimédia a gyakorlatban (olvasmány) | 88 |
Az Internet | 92 |
Az Internetes csatlakozási lehetőségek | 92 |
Az Internet szolgáltatásai | 93 |
Az Internet programok | 94 |
A számítógép felépítése, fő elemei, perifériái | 98 |
A központi egység | 98 |
Háttértárolók | 99 |
Input perifériák | 100 |
Output perifériák | 102 |
Kétirányú perifériák, tárolók | 104 |
Az operációs rendszer fogalma | 105 |
A DOS | 105 |
A Windows 3.0 - 3.1 - 3.11 | 110 |
A Windows 95 | 110 |
A Novell NetWare hálózati operációs rendszer | 112 |
Felhasználói programok | 114 |
Segédprogramok | 114 |
Vírusellenőrzuők és irtók | 114 |
Szövegszerkezstők | 116 |
Adatbázis-kezelők | 117 |
Táblázatkezelők | 117 |
Rajzolóprogramok | 118 |
Kombinált programcsoportok | 119 |
A szövegszerkesztés alapjai | 119 |
A Word 2.0 főbb szolgáltalásai | 120 |
Tantermek és médiatárak | 136 |
Kommunikációs viszonyok az osztályban | 136 |
Formális téri elrendezés | 136 |
Informális téri elrendezés | 137 |
Tantermek, szaktantermek berendezése taneszközökkel | 138 |
Vetítéstechnika | 138 |
Szaktantermek és csoportosításuk | 140 |
A médiatár funkciója, speciális felszerelése, eszközei | 143 |
A médiatár működése | 144 |
Sokszorosítás, másolás eszközei az iskolai, médiatári munkában | 146 |
A fénymásoló készülékek csoportosítása teljesítmény szerint | 147 |
A fénymásoló gép használata | 147 |
Nyilvántartási rendszerek | 148 |
Batűrendes katalógus | 149 |
Szakkatalógus | 149 |
Tárgyszó katalógus | 150 |
Információhordozók tárolása | 151 |
Irodalomjegyzék | 153 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.