1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Oktatástechnológia

Jegyzet

Szerző
Eger
Kiadó: Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola
Kiadás helye: Eger
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 435 oldal
Sorozatcím: Oktatás- és információtechnika
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 800 példányban jelent meg. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A technikai műszaki tudományok különösen az elmúlt évtizedekben rendkívül gyorsan fejlődtek. Eleinte leginkább a szórakoztatás technikai eszközei, majd később a pedagógiai célok megvalósítását... Tovább

Előszó

A technikai műszaki tudományok különösen az elmúlt évtizedekben rendkívül gyorsan fejlődtek. Eleinte leginkább a szórakoztatás technikai eszközei, majd később a pedagógiai célok megvalósítását segítő oktatástechnikai eszközök özöne árasztotta el a világot. A 60-as évektől kezdve a pedagógusok új "munkatársai" (Takács E.) jelentek meg az iskolákban: diaképek és hangkazetták, hanglemezek, írásvetítő transzparensek, oktatófilmek, videoprogramok és számítógépes oktatási anyagok. Az elmúlt években egy másik minőségi változás is szembetűnő. Az oktatásban már megjelent és használt technikai eszközök folyamatosan korszerűsödnek és ezáltal egyre jobban alkalmazkodnak a pedagógushoz, a tanulókhoz. Mondhatjuk úgy is, hogy integrálódnak a tanítás-tanulás folyamatában. E változás egyik okozója a számítástechnika rohamos fejlődése, illetve egyre gyakoribb megjelenése az oktatástechnikai eszközökben. Ezt jelzi az interaktív video, a komputeres diavetítő, az írásvetítőre szerelt folyadékkristályos display, hogy csak néhányat említsünk. Röviden fogalmazva azt mondhatjuk, hogy a számítástechnika elősegíti a különböző részfeladatok, eszközök és módszerek pedagógiai integrációját. A technikai fejlődés szükségszerűen új szakmákat hívott életre. Ezek közé soroljuk az oktatástechnikust vagy oktatásinformatikust is. A technika fejlődésével párhuzamosan új pedagógiai rendszereket dolgoztak ki. Így pl. a távoktatást, mely ma már elképzelhetetlen modern információs és kommunikációs eszközök nélkül. Ezért könyvünkben részletesen tárgyaljuk pl. a műholdas televíziózást is. A neveléstörténet sok olyan pedagógiai elvet jegyez, amely megfogalmazásnak idejében a megvalósításhoz szükséges technikai eszközök hiányában nem válhatott a gyakorlat szerves részévé. Gondoljunk csak Skinner programozott oktatására, vagy Comeniusnak a "látható világ"-ra vonatkozó pedagógiai elveire. Ezek a gondolatok napjainkban reneszánszukat élik. Az oktatás és informatika eszközeinek, valamint a tanulás és tanítás modelljeinek fejlődésével eljutottunk a pedagógiai technológiáig.
Mondanivalónk értelmezését segítheti, ha mindjárt az elején tisztázzuk e tudományterület terminológiáját. Könyvünk címéből is következik, hogy az információ központi fogalmaink közé tartozik. A latin "informatio" kifejezést többféle értelemben használták az ókorban:
- az ismeretszerzés folyamata, az alakítás, leképzés;
- ismeretnövekedés, a megismerő állapotának megváltozása;
- hír, tudósítás, azaz a rögzített ismeret. Vissza

Tartalom

Bevezetés9
MÉDIATERVEZÉS16
A taneszközök rendszerezése16
Az információhordozók fejlesztésének alapjai22
Az információelmélet, a kibernetika és a rendszerelmélet hatása22
Az információhordozók fejlesztése, mint a tanítástervezés része27
Cél- és tananyagelemzés28
Az optimális taneszköz kiválasztásának folyamata33
Az értékelés módjának meghatározása37
Az alapvető információhordozók tervezése, készítése42
Az auditív információhordozók tervezése és kivitelezése46
A vizuális információhordozók készítésének alapjai58
Gyakorlati tanácsok vizuális és audiovizuális információhordozók készítéséhez73
A kreatív videi98
Iskolai videostúdió kialakítása98
Videofelvételek készítése103
Az iskolai médiatár, forrásközpont121
Az iskolai médiatár feladatai123
Állománygyarapítás és nyilvántartás123
A raktározás124
A médiatár szolgáltatásai126
Audiovizuális központok, forrásközpontok127
Házi másoló és sokszorosító berendezések128
A fényképészeti, optikai másolás128
Fényképészeti kontakt másolás128
A fénymásolás129
Az elektrosztatikus másolás130
A sokszorosító eljárások134
Egyéb sokszorosító eljárások135
AV ESZKÖZISMERET137
Hangtechnikai eszközök137
A hangról137
Teremakusztika139
Információ átalakítók140
A digitalizálás141
Mikrofonok146
Erősítők148
Hangsugárzók150
Lemezjátszó152
Magnetofon155
A digitális magnetofon162
A rádió166
Digitális lemezjátszó168
Nyelvi laboratóriumok171
Állóképvetítők176
Optikai alapfogalmak177
Az írásvetítő189
A diavetítő196
Episzkópok, epidiaszkópok204
Mozgófilmvetítők209
Történeti áttekintés209
Filmvetítőgép212
Fényképezés220
Bevezetés220
A fényképezés alapjai228
Felvételi nyersanyagok242
A fekete-fehér kép keletkezésének és kidolgozásának fotókémiai alapjai255
A digitális rendszerű fényképezőgépek, Foto CD282
A videotechnika294
A televízió294
Videoprojektorok298
Videokamerák, kamkorderek300
Képmagnók312
A kompakt lemeztől a multimédiáig322
IBM kompatibilis személyi számítógépek330
Alapfogalmak330
Az IBM számítógépek330
A gépház334
A CPU334
Memóriák337
Az alaplap341
Perifériák342
Bemeneti egységek343
Kimeneti eszközök347
Háttértárak360
A számítógépes hálózatok369
Melléklet375
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem