1.062.403

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Oktatáselméleti kérdések a szakképzésben

Tanulmánygyűjtemény a szakmai képzésben tanító tanárok és oktatók számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 127 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-16-0594-9
Megjegyzés: 33 fekete-fehér ábrával illusztrált. Tankönyvi szám: 10256.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó7
Tantervfejlesztés a szakközépiskolában (Dr. Gubán Gyula)11
Alaptanterv, szakmacsoportos tanterv11
A tantervfejlesztés fázisai13
A szakmai tartalom kiválasztása, a tantervfejlesztés menete15
A tantervfejlesztés gyakorlata a modelliskolákban20
Irodalom27
Gyakorlati oktatás a duális képzésben (Solti Gábor, Halász Csaba, Dr. Fekete János)29
Célok és törekvések29
A duális képzés felé való haladás a szakmunkásképzésben30
A mestervizsga mint a szakmunkásképzés legfelsőbb foka35
A kézművesipar szakmai képzési rendszere38
A szakmai képző és techlológiai központok jellemzői39
Szakmai képző és technológiai központok Magyarországon41
Moduláris tankönyvfejlesztés (Peresztegi Éva)43
A tankönyv fogalma, szerepe, funkciói44
A szakképzés jelenlegi tankönyvrendszere45
A moduláris tankönyvrendszer51
A modultankönyv kialakítása56
Irodalom61
A korszerű oktatástechnológia jellemzői (Tompa Klára)63
Az oktatástechnológia fogalma63
A korszerű tanulási környezet. Egy új modell64
A modell hagyományos kínálata66
A modell sokoldalú eleme, a számítógép69
A számítógép alkalmazása az oktatástechnológiában70
Korai számítógépes oktatási próbálkozások70
A számítógépes interaktív környezet tanuláslélektani szempontjai73
Törekvések a számítógépes oktatás hatékonyságának növelésére75
Számítógépes oktatóprogram-funkciók77
A számítógép sokoldalú lehetőségei, a multimédia79
Egy új perspektíva, a telekommunikáció81
A pedagógus az új, tágabb tanulási környezetben82
A korszerű oktatástechnológia által nyújtott lehetőségek84
Irodalom86
Távoktatás a szakképzésben (Dr. Szendrő Péter)87
A távoktatás fogalma87
Hazai kezdeményezések és eredmények88
A távoktatás ismérvei és fogalomrendszere92
A tanár és a tanuló elkülönítése94
Az iskola megváltozott szerepe95
Tananyagok, információhordozók és taneszközök95
A folyamatos kapcsolattartás, a feed back elv érvényesülése96
Csoportos felkészülés - egyéni tanulás97
Iparszerű oktatás97
A jelenlegi helyzet és perspektíva98
A szakképzés és a távoktatás100
Irodalom102
Szakmai kvalifikáció és követelmények (Horváth Károly)103
A kvalifikáció és a követelmény fogalma103
Történeti áttekintés 104
Nemzetközi áttekintés107
Az osztrák-magyar államközi egyezmény108
Az NVQ rendszere108
A magyarországi gyakorlat. Helyzetelemzés112
A követelményrendszer fejlesztése115
Az új szakmai kvalifikációs renszer jellemzői116
Az OKJ kidolgozásának folyamata116
Az OKJ általános jellemzői119
Az OKJ bevezetésének feltételei122
Irodalom123
Melléklet125
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem