kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 127 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-16-0594-9 |
Megjegyzés: | 33 fekete-fehér ábrával illusztrált. Tankönyvi szám: 10256. |
Előszó | 7 |
Tantervfejlesztés a szakközépiskolában (Dr. Gubán Gyula) | 11 |
Alaptanterv, szakmacsoportos tanterv | 11 |
A tantervfejlesztés fázisai | 13 |
A szakmai tartalom kiválasztása, a tantervfejlesztés menete | 15 |
A tantervfejlesztés gyakorlata a modelliskolákban | 20 |
Irodalom | 27 |
Gyakorlati oktatás a duális képzésben (Solti Gábor, Halász Csaba, Dr. Fekete János) | 29 |
Célok és törekvések | 29 |
A duális képzés felé való haladás a szakmunkásképzésben | 30 |
A mestervizsga mint a szakmunkásképzés legfelsőbb foka | 35 |
A kézművesipar szakmai képzési rendszere | 38 |
A szakmai képző és techlológiai központok jellemzői | 39 |
Szakmai képző és technológiai központok Magyarországon | 41 |
Moduláris tankönyvfejlesztés (Peresztegi Éva) | 43 |
A tankönyv fogalma, szerepe, funkciói | 44 |
A szakképzés jelenlegi tankönyvrendszere | 45 |
A moduláris tankönyvrendszer | 51 |
A modultankönyv kialakítása | 56 |
Irodalom | 61 |
A korszerű oktatástechnológia jellemzői (Tompa Klára) | 63 |
Az oktatástechnológia fogalma | 63 |
A korszerű tanulási környezet. Egy új modell | 64 |
A modell hagyományos kínálata | 66 |
A modell sokoldalú eleme, a számítógép | 69 |
A számítógép alkalmazása az oktatástechnológiában | 70 |
Korai számítógépes oktatási próbálkozások | 70 |
A számítógépes interaktív környezet tanuláslélektani szempontjai | 73 |
Törekvések a számítógépes oktatás hatékonyságának növelésére | 75 |
Számítógépes oktatóprogram-funkciók | 77 |
A számítógép sokoldalú lehetőségei, a multimédia | 79 |
Egy új perspektíva, a telekommunikáció | 81 |
A pedagógus az új, tágabb tanulási környezetben | 82 |
A korszerű oktatástechnológia által nyújtott lehetőségek | 84 |
Irodalom | 86 |
Távoktatás a szakképzésben (Dr. Szendrő Péter) | 87 |
A távoktatás fogalma | 87 |
Hazai kezdeményezések és eredmények | 88 |
A távoktatás ismérvei és fogalomrendszere | 92 |
A tanár és a tanuló elkülönítése | 94 |
Az iskola megváltozott szerepe | 95 |
Tananyagok, információhordozók és taneszközök | 95 |
A folyamatos kapcsolattartás, a feed back elv érvényesülése | 96 |
Csoportos felkészülés - egyéni tanulás | 97 |
Iparszerű oktatás | 97 |
A jelenlegi helyzet és perspektíva | 98 |
A szakképzés és a távoktatás | 100 |
Irodalom | 102 |
Szakmai kvalifikáció és követelmények (Horváth Károly) | 103 |
A kvalifikáció és a követelmény fogalma | 103 |
Történeti áttekintés | 104 |
Nemzetközi áttekintés | 107 |
Az osztrák-magyar államközi egyezmény | 108 |
Az NVQ rendszere | 108 |
A magyarországi gyakorlat. Helyzetelemzés | 112 |
A követelményrendszer fejlesztése | 115 |
Az új szakmai kvalifikációs renszer jellemzői | 116 |
Az OKJ kidolgozásának folyamata | 116 |
Az OKJ általános jellemzői | 119 |
Az OKJ bevezetésének feltételei | 122 |
Irodalom | 123 |
Melléklet | 125 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.