1.056.329

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Oktatás és Képzés 2010.

Konferencia az Európai Unió oktatási és képzési munkaprogramjának magyarországi megvalósításáról - Budapest, 2004. október 22 és november 8.

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Európai Tanács lisszaboni ülésén 2000-ben elfogadott stratégiai döntés értelmében az Európai Uniónak 2010-re a világ legversenyképesebb és legdinamikusabban fejlődő tudás alapú társadalmává kell... Tovább

Előszó

Az Európai Tanács lisszaboni ülésén 2000-ben elfogadott stratégiai döntés értelmében az Európai Uniónak 2010-re a világ legversenyképesebb és legdinamikusabban fejlődő tudás alapú társadalmává kell válnia. Ebben a folyamatban az oktatásra és a képzésre kulcsszerep hárul.
A lisszaboni cél megvalósítása érdekében az Oktatási Tanács és az Európai Bizottság 2002-ben egy részletes, 2010-ig megvalósítandó munkaprogramot fogadott el. A munkaprogram három stratégiai célhoz - minőség és hatékonyság, nyitottság, hozzáférés - további alcélokat rendel, amelyek az oktatási-képzési szakmapolitikai területek széles spektrumát ölelik fel.
A tagállamok feladata, hogy saját fejlesztési céljaikkal összhangban cselekvési tervet dolgozzanak ki, konkrét lépéseket tegyenek a Tanács által elfogadott célkitűzések megvalósítása érdekében.
A lisszaboni célok megvalósítását elősegítő EU-munkaprogramot 2003 februárjában ismertette az Oktatási Minisztérium az érintettek széles körével. A munkaprogram megvalósításában való nemzeti részvétel főbb elemei:
• részvétel az EU-munkacsoportok munkájában nemzeti delegáltak közreműködésével,
• az Európai Unió szintjén folyó munka eredményeinek feldolgozása szakmai körökben és javaslatok készítése a hazai teendőkről a döntéshozók számára,
• a közös EU-s célok elérését elősegítő hazai feladatok meghatározása és beépítése a hazai fejlesztési folyamatokba,
• tájékoztatók, beszámolók, szakmai anyagok készítése az Unió számára a hazai helyzetről, ezen belül eredményeink, jó gyakorlataink terjesztése.
Az Oktatási Minisztérium 2004-ben két egymásra épülő konferencia keretében tájékoztatta az érdeklődőket és vitatta meg az érintettekkel a munkaprogram hazai megvalósításának lehetőségeit és feladatait. Október 22-én (11.1 Szakértői szeminárium) széles szakértői kör - pedagógusok, oktatáskutatók, szakmapolitikusok - értékelte a hazai helyzetet, és fogalmazott meg ajánlásokat az EU-s célok megvalósításával, a hazai feladatokkal kapcsolatban. A november 8-ai rendezvény (II.2 Az Oktatási ágazat alágazati stratégiái) célja az volt, hogy az oktatásban és képzésben érintett széles szakmai kör számára tájékoztatást nyújtson arról, hogyan tükröződik az „Oktatás és képzés 2010" munkaprogram megvalósítása az ágazat munkájában, illetve az európai célkitűzések miként jelennek meg a legfrissebb szakmapolitikai dokumentumokban.
Az „Oktatás és képzés 2010" kiadvány arra hivatott, hogy az oktatásban és képzésben résztvevők képet nyerjenek a munkaprogram megvalósításának jelenlegi állásáról, az előttünk álló feladatokról és lehetőségekről, valamint a folyamatban betöltendő szerepükről. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
I. A munkaprogram megvalósítása az Európai Unió szintjén 7
1.1. Helyzetkép, feladatok (Az Európai Bizottság dokumentumai alapján
szerkesztett fejezet)
I. 2. Az EU-munkacsoportok tevékenysége (A nemzeti delegáltak összefoglalói) 14
1.3. Az EU-munkacsoportok ajánlásai, javaslatai, következtetései (Az Európai Bizottság dokumentumainak felhasználásával készített összefoglalók) 43
I. 4. Jó gyakorlatok a tagállamokban (Válogatás az EU-munkacsoportok által összegyűjtött anyagokból) 52
II. A munkaprogram megvalósítása Magyarországon 59
II. I. A szakértői szeminárium előadásai, műhelymegbeszélései (2004. október 22.)
Halász Gábor: Közös oktatásfejlesztési célok az Európai Unióban 59
Kovács István Vilmos: A munkaprogram megvalósítása Magyarországon 67
A nemzeti szakértői csoportok javaslatainak összegzése 73
II. 2. Az oktatási tárca alágazati stratégiái, különös tekintettel a lisszaboni célok megvalósulására (A 2004. november 8-ai konferencián elhangzott előadások összefoglalói)
Arató Gergely: Megnyitó 99
Sipos János: A középtávú közoktatás-fejlesztési stratégia kapcsolatrendszere az Európai Unió 2010-ig megvalósítandó munkaprogramjával 100
Szitás József: Hazai és európai stratégiák a felsőoktatás nemzeti korlátainak lebontására 103
Jakab János: A szakképzés-fejlesztési stratégia és az EU oktatási és
képzési munkaprogramjának összefüggései 107
Miltényi Gábor: AZ EU- célkitűzések tükröződése a magyarországi oktatási informatikai stratégiában 112
Bernáthné Mohácsi Viktória: A szegregáció felszámolása az Európai Unióban
Zárszó
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem