1.060.379

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Objektumorientált tervezés és programozás - Java 2.

Objektumorientált tervezés és programozás

Szerző
Lektor
Martonvásár
Kiadó: Akadémiai Nyomda
Kiadás helye: Martonvásár
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 598 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 19 cm
ISBN: 963-216-513-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Objektumorientált tervezés és programozás, Java című könyv második kötete egyenes folytatása az elsőnek. Annak az volt a célja, hogy - konzolos környezetben - megismertesse az olvasót az... Tovább

Előszó

Az Objektumorientált tervezés és programozás, Java című könyv második kötete egyenes folytatása az elsőnek. Annak az volt a célja, hogy - konzolos környezetben - megismertesse az olvasót az objektumorientált tervezés, valamint a Java nyelv és osztálykönyvtár alapgondolataival és alapelemeivel; a második kötet főleg a grafikus felhasználói interfész készítésével és a programozás technológiájával foglalkozik. Azokat a témákat igyekeztem összegyűjteni ebben a két kötetben, amelyek ismeretében átlagos, de már valóban élvezetes és színvonalas programok állíthatók össze. Legfőképpen az általános alapelvek bemutatására törekedtem - hogy az Olvasó már megtervezhessen és felhasználói interfésszel együtt létrehozhasson egyszerűbb alkalmazásokat.
A könyv első megjelenése óta két év telt el. Igyekeztem kijavítani az első kiadás hibáit, és az összegyűlt tapasztalatok alapján átdolgoztam a könyv különböző részeit. Más hangsúlyt kapott az 1., Csomagolás, projektkezelés című fejezet vége, és két új fejezet került a könyvbe: az Applet és a Többszálú programozás. Ezeknek a megtanulása után már internetes programokkal is "kedveskedhetünk" barátainknak, kollegáinknak. A könyv végén elkülönítve beiktattam egy Feladatok részt is. A legnagyobb feladat ugyan eddig is benne volt a könyvben, de az Olvasók észrevételei szerint eléggé "rejtve". A Feladatok fejezethez két kisebb feladatot is hozzátettem: ezekkel próbára teheti magát az Olvasó. Visszajelzések szerint ehhez hasonló feladatokat 2 óra alatt meg lehet oldani. Vissza

Tartalom

Objektumorientált technikák1
Csomagolás, projektkezelés3
Csomagolás3
Projektkezelés a JBuilderben11
JAR-állomány készítése19
Java program futtatása25
Tesztkérdések28
Feladatok30
Öröklődés31
Az öröklődés fogalma31
Mintafeladat - Hengerprogram34
Az objektumreferencia statikus és dinamikus típusa43
Az utódosztály adatai és kapcsolatai47
Metódus felülírása, dinamikus és statikus kötés50
this és super referencia53
this és super konstruktorok - konstruktorok láncolása54
Polimorfizmus56
Absztrakt metódus, absztrakt osztály57
Láthatóság62
Összefoglalás - metódusok nyomkövetése63
Tesztkérdések65
Feladatok67
Interfészek, belső osztályok69
Interfész69
Belső osztály75
Névtelen osztály79
Tesztkérdések83
Feladatok84
Kivételkezelés85
Kivételek, hibák85
Kivételek keletkezése és szándékos előidézése - throw89
A kivétel továbbadása - throws94
A kivétel elkapása, kezelése96
Saját kivételek használata99
Tesztkérdések101
Feladatok102
Grafikus felhasználói interfész103
A felhasználói interfész felépítése105
Komponensek és tulajdonosi hierarchiájuk106
AWT- és Swing-osztályhierarchia109
Swing mintaprogram114
Jellemzők119
Pont, méret, téglalap119
Koordinátarendszer122
Szín, betű124
Az absztrakt JComponent osztály128
Container osztály133
java.awt.Window osztály135
JFrame osztály136
Tesztkérdések139
Feladatok140
Elrendezésmenedzserek141
Az elrendezésmenedzserek tulajdonságai141
FlowLayout - sorfolytonos elrendezés144
GridLayout - rácsos elrendezés146
BorderLayout - határ menti elrendezés148
JPanel, az összefoó konténer150
Tesztkérdések153
Feladatok154
Eseményvezérelt programozás157
Mintaprogram157
Eseményosztályok160
Alacsony és magas szintű események163
Eseménydelegációs modell166
A felhasználói felület tervezése169
Eseményadapterek175
Tesztkérdések179
Feladatok180
Swing-komponensek181
Swing-konstansok - SwingConstants182
Címke - JLabel183
A gombok őse - AbstractButton186
Nyomógomb - JButton187
Jelölőmező - JCheckBox193
Rádiógomb - JRadioButton, csoportosítás196
Kombinált lista - JComboBox199
MVC-modell, dokumentumkezelés202
A szövegek őse - JTextComponent205
Szövegmező - JTextField207
Szövegterület - JTextArea210
Lista - JList214
Görgetősáv - JScrollBar220
Menüsor - JMenuBar224
Ablak - JWindow229
Dialógusablak - JDialog, kész dialógusok - JOptionPane230
Időzítő - Timer240
Tesztkérdések243
Feladatok244
Grafika, képek251
Rajzolás251
Mintaprogram254
A Graphics osztály256
Sokszög rajzolása - a Polygon osztály260
Képek - az absztrakt Image osztály263
Tesztkérdések269
Feladatok270
Alacsony szintű események273
Az alacsony szintű események osztályhierarchiája273
Komponensesemény - ComponentEvent275
Fókuszesemény - FocusEvent277
Billentyűesemény - KeyEvent285
Egéresemény - MouseEvent293
Tesztkérdések303
Feladatok304
Belső eseménykezelés, komponensgyártás307
Esemény keletkezése és életútja307
Események feldolgozása311
Komponensgyártás - feladatok316
Tesztkérdések322
Feladatok323
Applet325
Mi az applet?325
Applet-futtató környezetek330
Az Applet és a JApplet osztály334
Az alkalmazás átalakítása appletté336
Hanglejátszás - AudioClip338
Az applet életciklusa343
Az applet paraméterei345
Biztonság346
Tesztkérdések347
Feladatok348
Állománykezelés351
Állományok, bejegyzések353
A java.io csomag353
Útvonalak355
A File osztály357
Állományműveletek363
Szűrés - FilenameFilter interfész365
Állománykiválasztó dialógus - JFileChooser367
Könyvtár felderítése rekurzióval372
Tesztkérdések374
Feladatok375
Folyamok
A folyam fogalma377
Bájtfolyam381
Karakterfolyam, szöveges állomány387
Adatfolyam394
Pufferező folyam398
Objektumfolyam402
Tesztkérdések412
Feladatok413
Közvetlen hozzáférésű állomány415
Állományszervezési és -hozzáférési módok415
A RandomAccessFile osztály418
Tesztkérdések423
Feladatok423
Vegyes technológiák425
Rekurzió427
A teljes indukció elve427
Rekurzív feladat427
Rekurzív eljárás, függvény430
A rekurzió megállítása432
Feladat - Hanoi tornyai433
Feladat - Gyorsrendezés436
Tesztkérdések438
Feladatok438
Többszálú programozás439
A programszál fogalma439
A Thread osztály és a Runnable interfész444
Szinkronizáció: wait, notify446
Programszálak appletben453
Tesztkérdések456
Feladatok456
Nyomtatás459
A nyomtatás technikája459
Mintaprogram - PrintHello462
Printable interfész, PrinterJob osztály463
Oldalformázás - PageFormat osztály467
Megjelenítés és nyomtatás471
Tesztkérdések473
Feladatok474
Hasznos osztályok477
Időpont - Date477
Környezet - Locale480
Időeltolás - TimeZone482
Naptár - GregorianCalendar484
Dátumformázás - DateFormat488
Számformázás - NumberFormat490
Megfigyelés - Observer, Observable491
Klónozás - Cloneable497
Rendszerjellemzők - System502
Külső program futtatása - Runtime503
Tesztkérdések505
Feladatok506
Adatszerkezetek, kollekciók509
Klasszikus adatszerkezetek511
Az adatszerkezetek rendszerezése511
Absztrakt tárolók516
Tömb521
Tábla522
Verem525
Sor526
Fa527
Irányított gráf, hálózat531
Tesztkérdések534
Feladatok535
Kollekció keretrendszer537
A kollekció keretrendszer felépítése538
A Collection interfész és leszármazottai541
A HashSet osztály - hasítási technika545
A TreeSet osztály - Comparator549
Iterátor554
A List interfész implementációi556
A Map és a SortedMap interfész559
A Hashtable osztály561
A TreeMap osztály563
Tesztkérdések566
Feladatok567
Feladatok569
Témák rögzítése571
Csempetervező575
Címjegyzék581
Esettanulmányok588
Függelék589
A tesztkérdések megoldása591
Irodalomjegyzék593
Tárgymutató595

Angster Erzsébet

Angster Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Angster Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem