1.060.379

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Objektumorientált tervezés és programozás - Java 1.

Gábor Dénes Főiskola részére

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: 4KÖR Bt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 490 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 19 cm
ISBN: 963-00-6263-1
Megjegyzés: Harmadik, átdolgozott kiadás. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Java nyelv igazán korszerű, objektumorientált programozási nyelv. Szinte minden informatikához közel álló cég keres Java fejlesztőket.
Jó szoftverfejlesztő képzése rövid idő alatt.
Ha a... Tovább

Előszó

A Java nyelv igazán korszerű, objektumorientált programozási nyelv. Szinte minden informatikához közel álló cég keres Java fejlesztőket.
Jó szoftverfejlesztő képzése rövid idő alatt.
Ha a programozás oktatásának célja a mai elvárásoknak eleget tevő szoftverfejlesztők kinevelése, akkor be kell látnunk: mindenekelőtt az objektumorientált (OO) szoftverfejlesztési készséget és gondolkodásmódot kell kialakítani a programozást tanulókban. A feladat nem egyszerű: a rendelkezésre álló idő bizonyos képzési formákban mindössze két év, s ez idő alatt a mindenkori piaci igényeknek megfelelő programozókat kell képezni. Egy programozó ma általában OO fejlesztőeszközzel dolgozik, és egyre inkább elvárják az OO CASE eszköz ismeretét is. A hallgatót a nulla programozói tudásról odáig kell eljuttatnunk, hogy objektumorientált módszert alkalmazva tervezze, kódolja, tesztelje és dokumentálja rendszerét. Az a tanár, aki már megpróbálta mindezen ismereteket elsajátíttatni a hallgatókkal, tudja, hogy ez milyen nehéz feladat. Egészen bizonyos, hogy nincs vesztegetni való időnk: nem tehetjük már meg, hogy az idő harmadát-felét strukturált alapozással töltsük el. Nem tehetjük ezt meg azért sem, mert a hallgatónak az "anyanyelvi" szemlélete ily módon a strukturált lesz, és ez rengeteg felesleges energiáját emészti fel. Biztos vagyok benne, hogy azok a hallgatók, akik az objektumorientált paradigmán (szemléletmódon) "nőnek fel", sokkal otthonosabban fognak mozogni a mai elvárásoknak megfelelő szoftverfejlesztési projektekben. Vissza

Tartalom

Bevezetés a programozásba1
A számítógép és a szoftver3
Objektum, adat, program3
Programozási nyelv5
A program szerkesztése, fordítása, futtatása11
A szoftverek osztályozása14
Szoftverkrízis15
A szoftver minőségének jellemzői17
Moduláris programozás18
Módszertanok20
Tesztkérdések21
Adat, algoritmus23
Az algoritmus fogalma23
Változó, típus25
Tevékenységdiagram27
Pszeudokód33
Az algoritmus tulajdonságai39
Tesztkérdések40
Feladatok41
A szoftver fejlesztése43
A szoftverfejlesztés alkotómunka43
Az Egységesített Eljárás44
Követelményfeltárás50
Analízis50
Tervezés51
Implementálás (kódolás)51
Tesztelés52
Dokumentálás53
Tesztkérdések54
Objektumorientált paradigma55
Mitől objektumorientált egy program?57
A valós világ modellezése57
Az objektumorientált program főbb jellemzői59
Tesztkérdések66
Objektum, osztály67
Az objektum67
Az objektum állapota69
Az objektum azonossága70
Osztály, példány70
Kliens üzen a szervernek70
Objektum létrehozása, inicializálása73
Példányváltozó, példánymetódus74
Osztályváltozó, osztálymetódus79
Bezárás, az információ elrejtése81
A kód újrafelhasználása82
Objektumok, osztályok sztereotípusai83
Tesztkérdések84
Feladatok84
Társítási kapcsolatok85
Objektumok közötti társítási kapcsolatok85
Osztályok közötti társítási kapcsolatok89
A társítási kapcsolat megvalósítása94
Tesztkérdések98
Feladatok99
Öröklődés101
Az öröklődés fogalma, szabályai101
Az utód osztály példányának adatai és a küldhető üzenetek105
Egyszeres, többszörös öröklődés106
Az interfész fogalma106
Láthatóság (hozzáférési mód, védelem)108
Tesztkérdések110
Egyszerű OO terv - Esettanulmány111
A fogalmak tisztázása111
Gyuszi játéka - fejlesztési dokumentáció120
Tesztkérdések129
Java környezet
Fejlesztési környezet - első programunk133
A JBuilder letöltése, indítása134
A könyv melléklete134
A JBuilder alkalmazás böngészője136
JBuilder-projekt fordítása, futtatása139
Önálló program fordítása, futtatása140
A javalib könyvtár konfigurálása144
A javaprog projekt létrehozása146
Mintaprogram - hurrá149
A JBuilder szövegszerkesztője151
JDK - Java Fejlesztői Készlet153
Az API csomagstruktúrája159
Fordítás és futtatás több osztály esetén161
Integrált fejlesztői környezetek163
Tesztkérdések165
Feladatok167
A Java nyelvről169
Az OO programozási nyelvek térhódítása169
A Java nyelv története172
Az Internet, A World Wide Web és a Java173
A Java nyelv jellemzői176
Tesztkérdések177
Java programozási alapok179
Alapfogalmak181
Mintaprogram - krumpli181
ASCII és unikód karakterek183
A program alkotóelemei185
Változó, típus192
Primitív típusok195
A forrásprogram szerkezete197
Metódushívás (üzenet)201
Értékadó utasítás203
Adatok bevitele a konzolról204
Megjelenítés a konzolon206
Tesztkérdések209
Feladatok211
Kifejezések, értékadás213
A kifejezés alkotóelemei213
Operátorok215
Típuskonverziók221
Értékadás, értékadási kompatibilitás223
Kifejezések kiértékelése - példák226
Feltétel227
Paraméterátadás, túlterhelt metódusok229
java.lang.Math osztály231
Tesztkérdések233
Feladatok235
Szelekcik237
Egyágú szelekció - if237
Kétágú szelekció - if...else240
Egymásba ágyazott szelekciók241
Többágú szelekciók - else if és switch243
Független feltételek vizsgálata247
Tesztkérdések248
Feladatok250
Iterációk251
Elöltesztelő ciklus - while251
Hátultesztelő ciklus - do while253
Léptető ciklus - for256
Ciklusok egymásba ágyazása, kiugrás a ciklusból260
Adatok feldolgozása végjelig264
Megszámlálás266
Összegzés, átlagszámítás267
Minimum- és maximumkiválasztás268
Menükészítés270
Tesztkérdések271
Feladatok272
Metódusok írása277
A metódus fogalma, szintaktikája277
Paraméterátadás283
Visszatérés a metódusból285
Metódusok túlterhelése286
Lokális változók289
Néhány példa290
Hogyan tervezzük meg metódusainkat?292
Tesztkérdések294
Feladatok296
Osztályok használata, készítése299
Objektumok, karakterláncok, csomagolók301
A fejezet osztályainak rendszerezése301
Primitív típus - referenciatípus304
Objektum létrehozása, deklarálása304
Értékadás az objektumok körében305
Az objektumok élete, automatikus szemétgyűjtés308
String osztály309
StringBuffer osztály316
Objektum átadása paraméterként322
Primitív típusok csomagolása325
StringTokenizer osztály329
Tesztkérdések332
Feladatok333
Osztály készítése337
OO paradigma - emlékeztető337
Első mintaprogram - raktárprogram339
Második mintaprogram - Bank és "jószerencse"345
Az osztály felépítése, az osztály deklarációi351
Osztálytag, példánytag353
Azonosító, hivatkozási kör, takarás357
Változók alapértelmezés szerinti kezdeti értékei357
A this objektumreferencia357
Konstruktorok358
Inicializálók360
Tesztkérdések363
Feladatok364
Konténerek367
Tömbök369
A tömb általános fogalma369
Egydimenziós tömb372
A tömb szekvenciális feldolgozása377
Gyűjtés379
Kétdimenziós tömb385
Többdimenziós tömb390
A tömb átadása paraméterként392
A program paraméterei395
Feladat - Szavazatkiértékelés395
Tesztkérdések399
Feladatok399
Rendezés, keresés, karbantartás405
Rendezés406
Keresés408
Karbantartás411
Primitív elemek rendezése, keresése415
String objektumok rendezése, keresése420
Saját osztályú objektumok rendezése, keresése423
Szövegek rendezett karbantartása429
Tesztkérdések433
Feladatok434
A Vector és a Collections osztály437
A konténer funkció általában437
Vector osztály439
Az equals metódus szerepe446
A konténer elhagyása az UML diagramról452
Interfészek - Collections, List, Comparable452
Collections osztály456
Feladat - Nobel díjasok463
Feladat - Városok467
Feladat - Autóeladás470
Tesztkérdések475
Feladat476
Függelék479
A tesztkérdések megoldásai481
Irodalomjegyzék483
Tárgymutató485

Angster Erzsébet

Angster Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Angster Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem