kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | 4KÖR Bt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 1.088 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 19 cm |
ISBN: | 963-00-6262-3 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
I. Kötet | |
Bevezetés a programozásba | 1 |
A számítógép és a szoftver | 3 |
Objektum, adat, program | 3 |
Programozási nyelv | 5 |
A program szerkesztése, fordítása, futtatása | 11 |
A szofverek osztályozása | 14 |
Szoftverkrízis | 15 |
A szofver minőségének jellemzői | 17 |
Moduláris programozás | 18 |
Módszertanok | 20 |
Adat, algoritmus | 23 |
Az algoritmus fogalma | 23 |
Változó, típus | 25 |
Tevékenységdiagram | 27 |
Pszudokód | 33 |
Az algoritmus tulajdonságai | 39 |
A szoftver fejlesztése | 43 |
A szoftverfejlesztés alkotómunka | 43 |
Az Egységesített Eljárás | 44 |
Követelményfeltárás | 50 |
analízis | 50 |
Tervezés | 51 |
Implementálás (kódolás) | 51 |
Tesztelés | 52 |
Dokumentálás | 53 |
Objektumorientált paradigma | 55 |
Mitől objektumorientált egy program? | 57 |
A valós világ modellezése | 57 |
Az objektumorientált program főbb jellemzői | 59 |
Objektum, osztály | 67 |
Az objektum | 67 |
Az objektum állapota | 69 |
Az objektum azonossága | 70 |
Osztály, példány | 70 |
Kliens üzen a szervernek | 73 |
Objektum létrehozása, inicializálása | 74 |
Példányváltozó, példánymetódus | 79 |
Bezárás, az információ elrejtése | 81 |
A kód újrafelhasználása | 82 |
objektumok, osztályok sztereotípusai | 83 |
Társítási kapcsolatok | 85 |
Objektumok közötti társítási kapcsolatok | 85 |
Osztályok közötti társítási kapcsolatok | 89 |
A társítási kapcsolat megvalósítása | 94 |
Öröklődés | 101 |
Az öröklődés fogalma, szabályai | 101 |
Az utód osztály példányának adatai és a küldhető üzenetek | 105 |
Egyszeres, többszörös öröklés | 106 |
Az interfész fogalma | 106 |
Láthatóság (hozzáférési mód, védelem) | 108 |
Egyszerű OO terv - Esettanulmány | 111 |
A fogalmak tisztázása | 111 |
Gyuszi játéka-fejlesztési dokumentáció | 120 |
Java környezet | 131 |
Fejlesztési környezet - Első programunk | 133 |
A JBuilder letöltése, indítása | 134 |
A könyv melléklete | 134 |
A JBuilder alkalmazásböngészője | 136 |
JBuilder-project fordítása és futtatása | 139 |
Önálló program fordítása, futtatása | 140 |
A javalib könyvtár konfigurálása | 144 |
A javaprog projekt létrehozása | 146 |
Mintaprogram - Hurrá | 149 |
A JBuilder szövegszerkesztője | 151 |
JDK-Java Fejlesztői Készlet | 153 |
Az API csomagstruktúrája | 159 |
Fordítás és futtatás több osztály esetén | 161 |
Integrált fejlesztői környezetek | 163 |
A Java nyelvről | 169 |
Az OO programozási nyelvek térhódítása | 169 |
A Java nyelv története | 172 |
Az Internet, a World Wide Web és a Java | 173 |
A Java nyelv jellemzői | 176 |
Java programozási alapok | 179 |
Alapfogalmak | 181 |
Mintaprogram - Krumpli | 181 |
ASCII és unikód karakterek | 183 |
A program alkotóelemei | 185 |
Változó, típus | 192 |
Primitív típusok | 195 |
A forrásprogram szerkezete | 197 |
Metódushívás (üzenet) | 201 |
Értékadó utasítás | 203 |
Adatok bevitele a konzolról | 204 |
Megjelenítés a konzolon | 206 |
Kifejezések, értékadás | 213 |
A kifejezés alkotóelemei | 213 |
Operátorok | 215 |
Típuskonverziók | 221 |
Értékadás, értékadási kompatibilitás | 223 |
Kifejezések kiértékelése - példák | 226 |
Feltétel | 227 |
Paraméterátadás, túlterhelt metódusok | 229 |
Szelekciók | 237 |
Egyágú szelekció - if | 237 |
Kétágú szelekció - if...else | 240 |
Egymásba ágyazott szelekkciók | 241 |
Többágú szelekciók - else if és switch | 243 |
Független feltételek vizsgálata | 247 |
Iterációk | 251 |
Elöltesztelő ciklus while | 251 |
Hátultesztelő ciklus - do while | 253 |
Léptető ciklus - for | 256 |
Ciklusok egymásba ágyazása, kiugrás a ciklusból | 260 |
Adatok feldolgozása végjelig | 264 |
Megszámlálás | 266 |
Összegzés, átlagszámítás | 267 |
Minimum- és maximumkiválasztás | 268 |
Menükészítés | 270 |
Metódusok írása | 277 |
A metódus fogalma, szintaktikája | 277 |
Paraméterátadás | 283 |
Visszatérés a metódusból | 285 |
Metódusok túlterhelése | 286 |
Lokális változók | 289 |
Néhány példa | 290 |
Hogyan tervezzük meg metódusainkat? | 292 |
Osztályok használata, készítése | 299 |
Objektumok, karakterláncok, csomagolók | 301 |
A fejezet osztályainak rendszerezése | 301 |
Primitív típus - referenciatípus | 304 |
Objektum létrehozása, deklarálása | 305 |
Értékadás az objektumok körében | 307 |
Az objektum élete, automatikus szemétgyűjtés | 308 |
String osztály | 309 |
StringBuffer osztály | 316 |
Objektum átadása paraméterként | 322 |
Primitív típusok csomagolása | 325 |
String Tokenizer osztály | 329 |
Osztály készítése | 337 |
OO paradigma - Emlékeztető | 337 |
Első mintaprogram - Raktárprogram | 339 |
Második mintaprogram - Bank és a "Jószerencse" | 345 |
Az osztály felépítése, az osztály deklarációi | 351 |
Osztálytag, példánytag | 353 |
Azonosító, hivatkozási kör, takarás | 355 |
Változók alapértelmezés szerinti kezdeti értékei | 357 |
A this objektumreferencia | 357 |
Konstruktorok | 358 |
Inicializálók | 360 |
Konténerek | 367 |
Tömbök | 369 |
A tömb általános fogalma | 369 |
Egydimenziós tömg | 372 |
A tömb szekvenciális feldolgozása | 377 |
Gyűjtés | 379 |
Kétdimenziós tömb | 390 |
Többdimenziós tömb | 390 |
A tömb átadása paraméterként | 392 |
A program paraméterei | 393 |
Feladat- Szavazatkiértékelés | 395 |
Rendezés, keresés, karbantartás | 405 |
Rendezés | 406 |
Keresés | 408 |
Karbantartás | 411 |
Primitív elemek rendezése, keresése | 415 |
String objektumok rendezése, keresése | 420 |
Saját osztályú objektumok rendezése, keresése | 423 |
Szövegek rendezett karbantartása | 429 |
A Vector és a Collections osztály | 437 |
A konténer funkciói általában | 437 |
Vector osztály | 439 |
Az eyuals metódus szerepe | 446 |
A konténer elhagyása az UML diagramról | 452 |
Interfészek - Collection, List, Comparable | 452 |
Collections osztály | 456 |
Feladat - Nobel díjasok | 463 |
Feladat - Városok | 467 |
Feladat - Autóeladás | 470 |
Függelék | 479 |
A tesztkérdések megoldásai | 481 |
Irodalomjegyzék | 483 |
Tárgymutató | 485 |
II. Kötet | |
Objektumorientált technikák | 1 |
Csomagolás, projektkezelés | 3 |
Csomagolás | 3 |
Projektkezelés a JBuilderben | 11 |
JAR-állomány készítése | 19 |
Java program futtatása | 28 |
Öröklődés | 31 |
Az öröklődés fogalma | 31 |
Mintafeladat - Hengerprogram | 34 |
Az objektumreferencia statikus és dinamikus típusa | 43 |
Az utódosztály adatai és kapcsolatai | 47 |
Metódus felülírása, dinamikus és statikus kötés | 50 |
this és super referencia | 53 |
this és super konstruktorok - konstruktorok láncolása | 54 |
Polimorfizmus | 56 |
Abszrakt metódus, absztrakt osztály | 57 |
Láthatóság | 62 |
Összefoglalás - metódusok nyomkövetése | 63 |
Interfészek, belső osztályok | 69 |
Interfész | 69 |
Belső osztály | 75 |
Névtelen osztály | 79 |
Kivételkezelés | 85 |
Kivételek, hibák | 85 |
Kivételek keletkezése és szándékos előidézése - throw | 89 |
A kivétel továbbadása - throws | 94 |
A kivétel elkapása, kezelése | 96 |
Saját kivételek használata | 99 |
Grafikus felhasználói interfész | 103 |
A felhasználói interfész felépítése | 105 |
Komponensek és tulajdonosi hierarchiájuk | 106 |
AWT- és Swing-osztályhierarchia | 109 |
Jellemzők | 119 |
Pont, méret, téglalap | 119 |
Koordinátarendszer | 122 |
Szín, betű | 124 |
Az absztrakt JComponent osztály | 128 |
Container osztály | 133 |
java.awt. Window osztály | 135 |
JFrame osztály | 136 |
Elrendezésmenedzserek | 141 |
Az elrendezésmenedzserek tulajdonságai | 141 |
FlowLayout - sorfolytonos elrendezés | 144 |
Gridlayout - rácsos elrendezés | 146 |
BorderLayout - határ menti elrendezés | 148 |
JPanel, az összefogó konténer | 150 |
Eseményvezérelt programozás | 157 |
Mintaprogram | 157 |
Eseményosztályok | 160 |
Alacsony és magas szintű események | 163 |
Eseménydelegációs modell | 166 |
A felhasználói felület tervezése | 169 |
Eseményadapterek | 175 |
Swing-komponensek | 181 |
Swing-konstansok - SwingConstants | 182 |
Címke - JLabel | 183 |
A gombok őse - AbstractButton | 186 |
Nyomógomb JButton | 187 |
Jelölőmező - JCheckBox | 193 |
Rádiógomb - JRadioButton, csoportosítás | 196 |
Kombinált lista - JComboBox | 199 |
MVC-modell, dokumentumkezelés | 202 |
A szövegek őse - JTextComponent | 205 |
Szövegmező - JTextField | 207 |
Szövegterület -JTextArea | 210 |
Lista -JList | 214 |
Görgetősáv - JScrollBar | 220 |
Menüsor - JMenuBar | 224 |
Ablak - JWindow | 229 |
Dialógusablak - JDialog, kész dialógusok - JOptionPane | 230 |
Időzítő Timer | 240 |
Grafika, képek | 251 |
Rajzolás | 251 |
Mintaprogram | 254 |
A Graphics osztály | 256 |
Sokszög rajzolása - a Polygon osztály | 260 |
Képek - az absztrakt Image osztály | 263 |
Alacsony szintű események | 273 |
Az alacsony szintű események osztályhierarchiája | 273 |
Komponensesemény - ComponentEvent | 275 |
Fókuszesemény - FocusEvent | 277 |
billentyűesemény - KeyEvent | 285 |
Egéresemény - MouseEvent | 293 |
Belső eseménykezelés, konponensgyártás | 307 |
Esemény keletkezése és életútja | 307 |
Események feldolgozása | 311 |
Komponensgyártás - feladatok | 316 |
Applet | 325 |
Mi az applet? | 325 |
Applet-futtató környezetek | 330 |
Az Applet és a JApplet osztály | 334 |
Az alkalmazás átalakítása appletté | 336 |
Hanglejátszás - AudioClip | 338 |
Az applet életciklusa | 343 |
Az applet paraméterei | 345 |
Biztonság | 346 |
Állománykezelés | 351 |
Állományok, bejegyzések | 353 |
A java.io csomag | 353 |
Útvonalak | 355 |
A File osztály | 357 |
Állományműveletek | 363 |
Szűrés - FilenameFilter interfész | 365 |
Állománykiválasztó dialógus - JFileChooser | 367 |
Könyvtár felderítése rekurzióval | 372 |
Folyamatok | 377 |
A folyam fogalma | 377 |
Bájtfolyam | 381 |
Karakterfolyam, szöveges állomány | 387 |
Adatfolyam | 394 |
Pufferező folyam | 398 |
Objektumfolyam | 402 |
Közvetlen hozzáférésű állomány | 415 |
Állományszervezési és -hozzáférési módok | 415 |
A RandomAccesFile osztály | 418 |
Vegyes technológiák | 425 |
Rekurzió | 427 |
A teljes indukció elve | 427 |
Rekurzív feladat | 428 |
Rekurzív eljárás, függvény | 430 |
A rekurzió megállítása | 432 |
Feladat - Gyorsrendezés | 436 |
Többszálú programozás | 439 |
A programszál fogalma | 439 |
A Thread osztály és a Runnable interfész | 444 |
Szinkronizáció: wait, notify | 446 |
Programszálak appletben | 453 |
Nyomtatás | 459 |
A nyomtatás technikája | 459 |
Mintaprogram - PrintHello | 462 |
Printable interfész, PrinterJob osztály | 463 |
Oldalformázás - PageFormat osztály | 467 |
Megjelenítés és nyomtatás | 471 |
Hasznos osztályok | 477 |
Időpont - Date | 477 |
Környezet - Locale | 480 |
Időeltolás - TimeZone | 482 |
Naptár - GregorianCalendar | 484 |
Dátumformázás - DateFormat | 488 |
Számformázás - NumberFormat | 490 |
Megfigyelés - Observer, Observable | 491 |
Klónozás - Cloneable | 497 |
Rendszerjellemzők - System | 502 |
Külső program futtatása - Runtime | 503 |
Adatszerkezetek, kollekciók | 509 |
Klasszikus adatszerkezetek | 511 |
Az adatszerkezetek rendszerezése | 511 |
Absztrakt tárolók | 516 |
Tömb | 521 |
Tábla | 522 |
Verem | 525 |
Sor | 526 |
Fa | 527 |
Irányított gráf, hálózat | 531 |
Kollekció keretrendszer | 537 |
A kollekció keretrendszer felépítése | 538 |
A Collection interfész és leszármazottai | 541 |
A HashSet osztály - hasítási technika | 545 |
A TreeSet osztály - Comparator | 549 |
Iterátor | 554 |
A List interfész implementációi | 556 |
A Map és a SortedMap interfész | 559 |
A Hashtable osztály | 561 |
A TreeMap osztály | 563 |
Feladatok | 569 |
Témák rögzítése | 571 |
Csempetervező | 575 |
Címjegyzék | 581 |
Esettanulmányok | 588 |
Függelék | 589 |
A tesztkérdések megoldása | 591 |
Irodalomjegyzék | 593 |
Tárgymutató | 595 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.