1.063.272

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Objektum-orientált programozás Turbo Pascal 6.0-ban - lemezzel

Turbo Vision

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ComputerBooks Kiadói Kft
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 310 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-618-006-7
Megjegyzés: Lemezmellékletet tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés9
Turbo Pascal 6.0 bemutatása11
Turbo Pascal 6.0 jellemzői11
Hardver és szoftver igények11
Installálás12
Ismerkedés az IDE-vel12
Az IDE felépítése és ablakai13
Dialógus dobozok15
Turbo Pascal 6.0 integrált fejlesztői környezet (IDE)20
Az IDE kezelésének általános szabályai és a menürendszer bemutatása20
Az ún. (System) menü21
A File menü21
Az Edit (szerkesztés) menü25
A Search (keresés) menü26
A Run (futtatás) menü26
A Compile (fordítás) menü30
A Debug menü30
Az Option (rendszerjellemzők beállítása) menü33
Window menü43
Help menü44
Objektum-orientált programozás46
Az objektum-orientált programozás alapfogalmai46
Öröklés47
Metódusok50
Program és az adatok51
A private kulcsszó52
Metódusok definíciója53
A metódus hatásköre és a Self paraméter54
Egy objektum adatmezői és a metódusok formális paraméterei56
Objektumok unit-ban56
Egységbezárás (encapsulation)59
Többrétegűség (polymorphism)60
Sokoldalú objektumok62
Örökölt statikus metódusok63
Virtuális metódusok63
Korai és késői kötés64
Példa a késői kötésre65
Objektum típus-kompatibilitás65
Eljárás vagy metódus?66
Statikus vagy virtuális metódus67
Dinamikus objektumok68
Helyfoglalás és kezdeti értékadás a new eljárással69
Dinamikus objektumok felszabadítása dispose eljárással69
Konstruktor70
Destruktor71
Belső adatszerkezetek72
Objektumok belső adatformátuma72
Virtuális metódus tábla (VMT)74
Összefoglaló az objektum-orientált programozás alapfogalmairól75
Példa az objektum-orientált programozásra77
Objektum-orientált programozáshoz kapcsolódó rutinok87
A Turbo Pascal és az assembly nyelv kapcsolata88
A beépített (inline) assembler88
Az asm utasítás88
Az assembler utasítások felépítése89
Kifejezések94
Assembler eljárások és függvények102
Külső assembler kód beszerkesztése103
A Turbo Assembler és a Turbo Pascal104
Gépi kód beépítése a Pascal programba (inline)105
Az Inline utasítás105
Az Inline direktíva106
A fejezet összefoglalása egy példa bemutatásával107
Turbo Vision alapismeretek112
Turbo Vision keretrendszer elemei113
Látvány (view)114
Esemény (event)114
Néma objektumok114
Programozás Turbo Vision felhasználásával115
Alkalmazói objektum119
A dialógus doboz objektum120
A Tv_demo főprogram121
Turbo Vision alkalmazói programok125
Menütervezés125
Ablak (window) nyitása132
Ablak (window) inicializálása133
Egyszerű megjelenítő137
Pufferelt rajzolás139
Kép görgetés előre és hátra141
Többszörös view az ablakban143
Dialógus doboz145
Opció beállító dialógus doboz146
Vezérlés fogadása147
Input sor objektum151
Statikus szöveg kiírása155
Lista doboz155
History155
Standard dialógus dobozok155
Objektum hierarchia156
Objektumok típusai157
Objektum - példányok létrehozása, származtatott típusok158
Turbo Vision metódusai159
Turbo Vision mezői160
Primitív objektum típusok161
View (látvány)162
A Turbo Vision nem látható elemei167
A view objektumok171
Az egyszerű view objektumok171
A view elhelyezése a képernyőn172
A view megjelenítése a képernyőn173
A view viselkedése174
Összetett view objektumok174
Csoportok és subview-k175
Felvétel a csoportba175
A csoportok megjelenítése a képernyőn177
Kapcsolatok a view-k között177
A subview-k és a view fák179
Kiválasztott és fókuszált view-k182
Modal view-k183
Az alapértelmezés szerinti viselkedés módosítása184
A view színének beállítása193
Esemény-vezérelt programozás197
Az események természete198
Az események fajtái198
Események és parancsok200
Az események irányítása200
Honnan érkeznek az események?201
Hová irányítódnak az események?201
Események tiltása203
A fázis204
A parancsok206
Parancsok definiálása206
Parancsok kötése207
Parancsok engedélyezése és tiltása207
Események kezelése208
Az esemény rekord209
Események törlése210
Elhagyott események210
Az események mechanizmusának módosítása210
Események centralizált összegyűjtése211
A GetEvent metódus átdefiniálása212
Az üresjárati (Idle) idő felhasználása213
View-k közötti kommunikáció213
Közvetítők használata214
View-k közötti üzenetek214
Ki kezeli le a szórt (broadcast) eseményeket?216
A HandleEvent metódus meghívása217
Szövegösszefüggéstől függő HELP (context sensitive)217
Turbo Vision nem látható elemei218
Stream-ek218
A stream sokrétűsége218
A stream megnyitása219
Írás és olvasás a stream-en220
A stream lezárása221
Az objektumok és stream-ek221
A stream működési mechanizmusa224
A kollekciók és a stream224
Hivatkozás subview-ra228
Hivatkozás egyenrangú view-kra229
A desktop tárolása és betöltése229
Véletlen hozzáférés a stream-en230
Erőforrások231
Kollekciók233
A kollekció (collection) objektum234
A típusellenőrzés és a kollekciók234
A nem objektum típusú elemek235
Kollekció létrehozása235
Iterációs metódusok (iterátorok)236
Rendezett kollekciók238
Sztring-kollekció239
A kollekció sokrétűsége242
Kapcsolat a memóriakezelővel243
Turbo Vision kiegészítések244
Megbízható programok írása244
Biztonsági terület244
Nem memóriakezelésből származó hibák246
A Turbo Vision alkalmazói programok nyomkövetése247
Bittérképek felhasználása248
A bitműveletek összefoglalása249
Turbo Vision alkalmazói programok overlay szervezése249
Függelék
Turbo Vision unit-ok rövid referenciái252
Turbo Pascal 6.0 fordítási direktívák278
A 8086/80286 és a 8087/80287 processzorok utasításkészlete290
A lemezmelléklet ismertetése302
Irodalomjegyzék310
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem