1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

ObjectWindows

Windows alkalmazások fejlesztése Borland C++ rendszerben/Windows 95/Windows NT

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ComputerBooks Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 467 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-618-173-X
Megjegyzés: Floppy-lemez melléklet nélkül. Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Borland cég új C++ fejlesztőrendszere {Borland C++ 5.02 verziója) valóban könnyűvé teszi 32-bites Windows 95 és NT alkalmazások gyors, biztonságos tervezését. Az ObjectWindows objektum-orientált... Tovább

Előszó

A Borland cég új C++ fejlesztőrendszere {Borland C++ 5.02 verziója) valóban könnyűvé teszi 32-bites Windows 95 és NT alkalmazások gyors, biztonságos tervezését. Az ObjectWindows objektum-orientált könyvtár felhasználásával az alkalmazások kialakítása nem merül ki a hosszadalmas C++ nyelvű kódolás műveletében, hanem az ObjectWindows könyvtár objektumaiból építkezve igazi programtervezésre nyílik lehetőség.
A Windows alatti programozás sok új ismerettel gazdagítja a programozót, mint például:
- szöveg és grafika kezelése változtatható méretű ablakokban,
- többprogramos környezetben futó programok között interaktív kapcsolat kialakítása,
- több száz függvény áll rendelkezésre a Windows által biztosított lehetőségek elérése céljából. Vissza

Tartalom

Bevezetés 1
1. Bevezetés az ObjectWindows használatába 3
1.1. Az ObjectWindows hardver- és szoftverigényei 3
1.2. Windows programok sajátosságai 3
1.3. Az ablak-információk egységbezárása 4
1.4. A Windows függvények egyszerűsített hívása 5
1.5. Az automatikus üzenetkezelés 5
1.6. Az ObjectWindows könyvtár osztályai 6
1.6.1. A modulosztályok 6
1.6.2. Az ablakosztályok 7
1.6.3. A párbeszédablak-osztályok 8
1.6.4. Vezérlőosztályok 8
1.6.5. A TScroller osztály 10
1.7. Az ObjectWindows programozásának alapjai 10
1.7.1. Az alkalmazás belépési pontja 10
1.7.2. Az alkalmazás-objektum használata 11
1.7.3. Az ablakobjektum használata 12
1.7.4. Üzenetkezelő tagfüggvények 14
1.8. A GDI-osztályok 15
1.8.1. Az eszközkapcsolat-osztályok 16
1.8.2. A grafikus eszközök osztályai 17
1.8.3. Az eszközkapcsolat-osztály grafikus tagfüggvényei 18
2. A Borland C++ fejlesztői rendszer használata 21
2.1. Borland C++ IDE 21
2.1. Az alkalmazás futtatása 21
2.2. Az alkalmazás részei és felépítése 26
2.2.1. A modul-definíciós fájl 31
2.3. A súgó használata 32
2.5. Az ObjectBrowser (objektumböngésző) használata 35
2.6. Néhány megjegyzés a Borland C++ rendszer használatához 35
3. Az ObjectWindows alkalmazások felépítése 37
3.1. Egyszerű ObjectWindows alkalmazás 37
3.2. Menük használata 48
3.2.1. Menüt tartalmazó alkalmazások készítése 48
3.2.2. OWL program egyszerű menüvel 50
3.2.3. A menüpontok módosítása 56
3.3. Párbeszédablakok és gyermekablakok használata 63
3.3.1. Párbeszédablakok és gyermekablakok létrehozása 64
3.3.2. A főablak mint párbeszédablak 70
3.4. Vezérlőobjektumok 73
3.4.1. Nyomógombok kezelése 74
3.4.2. A jelölőnégyzet használata 79
3.4.3. A választógombok használata 85
3.4.4. Választógombok csoportos használata 90
3.4.5. A statikus vezérlő 94
3.3.6. A szövegszerkesztő vezérlő 98
3.4.7. Listaablakok kezelése 112
3.4.7.1. Egyszerű listaablak 112
3.4.7.2. Többszörös elemkiválasztású listaablakok kezelése 120
3.4.7.3. Listaablakok kereső és kiválasztó függvényei 126
3.4.7.4. Listaablakok szinkronizált működtetése 134
3.4.7.5. Listaablak tételeinek módosítása 140
3.4.8. Szerkesztő listaablak használata 146
3.4.8.1. Egyszerű szerkesztő listaablak kezelése 147
3.4.8.2. A háromfajta szerkesztő listaablak kezelése 153
3.4.9. Görgetősáv (scroll bar) kezelése 162
3.4.10. Borland stílusú vezérlők 170
3.5. Ablakok és párbeszédablakok használata 172
3.5.1. Egyszerű párbeszédablak 172
3.5.2. Állománykezelés 182
3.5.3. Jelszó lekérdezése j88
3.5.4. Az ablakstílusok bemutatása I90
3.5.5. Billentyűzetkezelés ablakban 214
3.5.6. Kurzorok használata 223
4. Grafikus OWL alkalmazások 229
4.1. Grafikus ábra mozgatása 229
4.2. Színek kezelése ablakban 261
4.3. Színek kezelése párbeszédablakban 268
4.4. Szövegjellemzők beállítása és szöveg megjelenítése 277
5. MDI alkalmazások 291
5.1. MDI alkalmazások készítése 291
5.2. Geometriai alakzatok rajzolása MDI gyermekablakban 292
5.3. Egérkezelés és rajzolás az MDI alkalmazásban 301
6. DLL készítése és alkalmazása 311
6.1. DLL implicit betöltése 315
6.2. DLL explicit betöltése 324
6.3. Dinamikusan szerkesztett könyvtár létrehozása 332
F1. Windows erőforrások tervezése (Resource Workshop) 339
F1.1. A Resource Workshop jellemzői 339
F1.2. Új erőforrás létrehozása 339
F1.2.1. Resource script fájl 340
F1.2.2. Új erőforrás project létrehozása 341
F1.2.3. Meglévő erőforrás project betöltése 342
F1.2.4. Az erőforrás elmentése 343
F1.2.5. Erőforrás bővítése 344
F2.2.6. Erőforrás projekthez erőforrás szerkesztése 344
F1.3. Az erőforrások típusai 345
F1.4. Az erőforrás fájlok típusai 347
F1.4.1. Az erőforrás fordító fájljai 347
F1.5 Menük szerkesztése 348
F1.5.1. Új menü létrehozása 348
F1.5.2. A menü-szerkesztő Menu menüpontjai 351
F1.5.3. A menü erőforrás módosítása 359
F1.6. Párbeszédablak tervezése 360
F1.6.1. Új párbeszédablak létrehozása 360
F1.6.2. A párbeszédablak paramétereinek beállítása 364
F1.6.3. A párbeszédablak erőforrásai 367
F1.6.4. A Dialóg menü 389
F1.6.5. Párbeszédablak menüje és osztálya 391
F1.7. Grafikus szerkesztő 393
F1.7.1. Az eszközpaletta használata 395
F1.7.2. Két ablak osztásmezeje 405
F1.7.3. Nagyított kép mozgatása 406
F1.7.4. Közös grafikus szerkesztő opciók 406
F1.7.5. Státusz sor 407
F1.7.6. Színek 408
F1.7.7. Szöveg írása 409
F1.7.8. Festőecset alakjának változtatása 410
F1.7.9. Festőminták kiválasztása 410
F1.8. Bitkép szerkesztése 411
F1.8.1. Új bitkép létrehozása 411
F1.8.2. Bitkép módosítása 414
F1.8.3. Önálló bitkép létrehozása 414
F1.8.4. Bitkép tesztelése 415
F1.9. Ikon szerkesztése 416
F1.9.1. Új ikon létrehozása 416
F1.9.2. Átlátszó és invertált terület 419
F1.9.3. Önálló ikon erőforrás készítése 420
F1.10. Kurzor szerkesztése 423
F1.10.1. Új kurzor létrehozása 423
F1.10.2. Kurzor módosítása 425
F1.10.3. Önálló kurzor erőforrás létrehozása 428
F1.11. Sztringtábla szerkesztése 429
F1.11.1. Új sztringtábla létrehozása 429
F1.12. Azonosítók használata 435
F1.13. Text szerkesztő használata 442
F2. Modul-definíciós fájl 445
F3. A lemezmelléklet használata 455
Irodalomjegyzék 461
Tárgymutató 463
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
ObjectWindows ObjectWindows

Floppy-lemez melléklet nélkül.

Állapot:
3.940 ,-Ft
20 pont kapható
Kosárba