Bevezetés | 1 |
Bevezetés az ObjectWindows könyvtár használatába | 3 |
Az ObjectWindows hardver és szoftver igényei | 3 |
Windows programok sajátosságai | 3 |
Az ablakinformációk egységbezárása | 4 |
A Windows függvények egyszerűsített hívása | 5 |
Az automatikus üzenetkezelés | 6 |
A Windows alkalamazás helye a Windows rendszerben | 9 |
Az ObjectWindows jelölési konvenciói | 12 |
Az Object Windows hierarchiája | 13 |
Windows API függvények | 18 |
Windows üzenetek | 23 |
Üzenetküldés | 27 |
Felhasználó által definált üzenetek | 28 |
Programfejlesztés a CC++ rendszerben | 31 |
A Borland C++ rendszer részei | 31 |
Az erőforrásleíró file létrehozása | 33 |
A modul definíciós file | 33 |
Az ObjectWindows alkalmazások felépítése | 35 |
Fordítás parancssorból és a MAKE program segítségével | 47 |
ObjectWindows alkalmazások példák tükrében | 51 |
A Windows alkalmazások alapvető formái | 51 |
Egyszerű ObjectWindows alkalmazás | 51 |
Dinamikusan szerkeszthető könyvtárak (DDL) használata | 63 |
Menük használta | 72 |
Kurzorok használata | 82 |
Vezérlő objektumok | 85 |
Kezelőgombok | 86 |
A statikus és a szövegszerkesztő vezérlő | |
Listadobozok kezelése | 109 |
Kombinált listadoboz használata | 126 |
Görgető sáv (scrolll bar) kezelése | 135 |
Az ablak objektum speciális létrehozása | 140 |
Felhasználói input - dialógusdobozok | 147 |
Dialógusdoboz és pop-up gyermekablak használata | 147 |
Két dialógusdoboz együttműködése | 152 |
Jelszó lekérdezése | 158 |
Szöveg tervezése és kirajzolása | 158 |
Fontkészlet beállítása szabványos dialógusdobozból | 164 |
File Open szabványos dialógusdoboz használata | 165 |
Borland stílusú vezérlők | 166 |
Borland stílusú ablak alkalmazása | 166 |
Bejelentkező ablak készítése | 169 |
Egyedi Borland stílusú vezérlők | 170 |
MDI alkalmazások | 172 |
A TFileWindow osztály alkalmazása | 172 |
Eszközsor definálása MDI ablakhoz | 173 |
Geometriai alakzatok rajzolása MDI ablakban | 174 |
Egyéb Windows alkalmazások | 179 |
Grafikus ábra mozgatása és animáció | 179 |
Oszlopdiagramok készítése | 194 |
Szótár és szótanuló | 199 |
Bittérkép nyomtatása | 201 |
Függelék | |
Az ObjectWindows könyvtár objektumai | 203 |
Windows erőforrások tervezése (Resource Workshop) | 235 |
A Resource Workshop jellemzői | 235 |
Az erőforrások típusai | 237 |
Az erőforrás file-ok típusai | 238 |
A Resource Workshop menüi | 240 |
Erőforrások másolása | 252 |
Dialógus szerkesztő | 253 |
A vezérlő használata | 257 |
Align menü | 263 |
Control menü | 264 |
Option menü | 266 |
A Style dialógusdoboz közös opciói | 267 |
Nyomógom vezérlő | 268 |
Görgető sáv vezérlő | 270 |
Listadoboz | 271 |
Szövegszerkesztő vezérlő | 272 |
Statikus szöveg | 274 |
Kombinált doboz | 276 |
Egyedi vezérlőket tartalmazó dialógusdoboz készítése | 278 |
Felhasználói vezérlő hozzáadása | 278 |
Menük tervezése | 280 |
A menü-szerkesztő Menü menüpontja | 282 |
A menü erőforrás módosítása | 283 |
Menütétel törlése | 285 |
Menü tárolása | 285 |
Menü készítése szövegszerkesztővel | 285 |
Gyorsírótábla szerkesztése | 286 |
Sztringtábla szerkesztése | 294 |
Grafikus szerkesztő | 297 |
Eszközpaletta használata | 298 |
A két ablak osztásmezeje | 305 |
Nagyítás és kicsinyítés | 306 |
Nagyított kép mozgatása | 307 |
Háló megjelenítése | 307 |
Státusz sor | 307 |
Színek | 308 |
Szöveg írása | 310 |
Festőecset alakjának változtatása | 310 |
Festőminták kiválasztása | 311 |
Kiválasztott terület pozícionálása | 311 |
Kiválasztott terület újraméretezése | 312 |
A közös grafikus szerkesztő opciók beállítása | 312 |
Ikon szerkesztése | 313 |
Kurzor szerkesztése | 317 |
Bittérkép szerkesztése | 320 |
Font szerkesztése | 324 |
A C++ nyelvről C programozók számára | 329 |
A C++ nyelv története | 329 |
A C++ mint egy jobb C nyelv | 331 |
Kifejezések és operátorok | 342 |
Függvények | 366 |
A C++ mint objektum-orientált nyelv | 354 |
Osztályok definiálása a C++ nyelvben | 358 |
Adattagok | 358 |
Tagfüggvények | 359 |
Az osztály tagjainak elérése | 361 |
Az osztály objektumai | 362 |
Statikus osztálytagok használata | 364 |
Osztálytagokra mutató pointerek | 365 |
Konstruktorok és destruktorok | 366 |
Az osztályobjektumok inicializálása | 366 |
Kostruktorok | 366 |
Destruktorok | 369 |
Az objektum tagosztályának inicializálása | 369 |
Operátorok átdefiniálása | 370 |
A new és a delete operátorok átdefiniálása | 373 |
Felhasználó által definált típuskonverzió | 374 |
Az öröklödés mechanizmusa | 375 |
A származtatott osztályok | 375 |
Az alaposztály inicializálása | 375 |
A virtuális függvények | 378 |
Virtuális destruktorok | 379 |
Visuális alaposztályok | 379 |
Paraméterezett típusok (templates) | 381 |
Paraméterezett függvények | 381 |
Paraméterezet osztályok | 382 |
A C++ stream input/output | 384 |
Szabványos stream-ek | 385 |
Adatkivitel | 385 |
Adatbeolvasás | 386 |
A felhasználói típusok I/0 műveletei | 386 |
Egyszerű file I/0 | 387 |
A lemezmelléklet használata | 389 |
A példaprogramok telepítése | 389 |
A lemezmelléklet | 389 |
A példaprogramok kifejtése DOS alatt | 389 |
A példaprogramok kifejtése Windows alatt | 390 |
Mintaprogramok listája | 393 |
Tárgymutató | 394 |