Előszó
Olyan könyv megírása volt a célunk, amely abban segíti olvasóját, hogy a szerzők által fontosnak tartott tudásanyag ismertetésével adjon támpontokat a gyerekek neveléséhez. A szülők és a pedagógusok legfőbb célja az, hogy a rájuk bízott gyerekek kiegyensúlyozottak legyenek, fejlődésük minden tekintetben harmonikus legyen, és egy boldog, de nem konfliktusoktól és megoldandó problémáktól mentes gyerekkort követően boldog és érett felnőtté váljanak.
A könyv szerzői papok, pedagógusok, pszichológusok, gyermekvédelemben dolgozó szakemberek, akik hivatásuknak választották a gyermekek EGÉSZségének a védelmét.
Mivel a gyerekek idejük legnagyobb részét a szülőktől távol, bölcsődékben, óvodákban és iskolákban töltik, a pedagógusaik szerepe meghatározó, és az együtt töltött időben lehetőséget kapnak arra, hogy ne csak a gyerekek értelmének csiszolásával, hanem érzelmeik fejlesztésével is foglalkozzanak.
Cseh Gyöngyi a pozitív pedagógia birodalmába vezeti be az olvasót, megismertet a pozitív pszichológia fogalmával, jelentős képviselőivel és hozzájárulásukkal a jóllét állapotának eléréséhez.
Soltész János görögkatolikus papként vezet végig a Biblia szeretetértelmezésén, komoly támpontot adva a mindennapi életben a szeretet különböző formáinak megéléséhez.
Papp Miklós atya a tehetségfejlesztést Csíkszentmihályi Mihály gondolataira alapozva fejti ki, megismertetve a flow fogalmával, az áramlásélmény szerepével a tanulásban és a tehetségfejlesztésben. Külön erénye ennek az írásnak, hogy sorra veszi a tehetségfejlesztés személyes, családi, pedagógiai és spirituális feltételeit.
Erdei Sándor gyermekvédelemben dolgozó, vezető beosztású szakember, aki a pedagógus vezetői szerepét, az ebből adódó személyiség- és viselkedésbeli sajátosságokat, kompetenciákat emeli ki. A pedagógus tekintélyének kérdésével is foglalkozó írás segít eligazodni a jó tanár által felvállalt szerepek és feladatok között.
Vissza