1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nyitott iskola - tanuló társadalom

Az Országos Közoktatási Intézet konferenciája 2003. október 2-3.

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 174 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-542-4
Megjegyzés: Fekete-fehér grafikonokkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az Országos Közoktatási Intézet 2003 októberében konferenciát rendezett Nyitott iskola - tanuló társadalom címmel. A konferencia azt a kérdést járta körül, hogy egyrészt mennyire vált valóságos társadalmi, egyéni szükségletté az élethosszig tartó tanulás, másrészt arra is választ kerestek a plenáris előadások és a szekcióviták, hogy a közoktatás mennyire áll készen ezzel kapcsolatos új feladatok és Szerepek ellátására.
Az OKI-konferenciák hagyományaihoz híven kötetben adjuk közre az elhangzott előadások szerkesztett változatát, a szekciók vitaindítóit és a szekcióviták legfontosabb tanulságait összegző raportőri jelentéseket. A kötetben ezenkívül olvasható az a pódiumbeszélgetés, amelynek résztvevői arról vitatkoztak, hogy mennyire érzékeli a magyar társadalom az élethosszig tartó tanulás szükségességét. Közreadunk még egy, az Európai Unió tagországainak munkaadói szervezetei által készített dokumentumot, amely a tanárok helyzetét, lehetőségeit elemzi a 21. század új tanulási... Tovább

Fülszöveg

Az Országos Közoktatási Intézet 2003 októberében konferenciát rendezett Nyitott iskola - tanuló társadalom címmel. A konferencia azt a kérdést járta körül, hogy egyrészt mennyire vált valóságos társadalmi, egyéni szükségletté az élethosszig tartó tanulás, másrészt arra is választ kerestek a plenáris előadások és a szekcióviták, hogy a közoktatás mennyire áll készen ezzel kapcsolatos új feladatok és Szerepek ellátására.
Az OKI-konferenciák hagyományaihoz híven kötetben adjuk közre az elhangzott előadások szerkesztett változatát, a szekciók vitaindítóit és a szekcióviták legfontosabb tanulságait összegző raportőri jelentéseket. A kötetben ezenkívül olvasható az a pódiumbeszélgetés, amelynek résztvevői arról vitatkoztak, hogy mennyire érzékeli a magyar társadalom az élethosszig tartó tanulás szükségességét. Közreadunk még egy, az Európai Unió tagországainak munkaadói szervezetei által készített dokumentumot, amely a tanárok helyzetét, lehetőségeit elemzi a 21. század új tanulási környezetének és gazdasági, munkaerő-piaci kihívásainak tükrében. Vissza

Tartalom

Megnyitó (Halász Gábor) 7
A plenáris üléseken elhangzott előadások
Sipos János: A közoktatás és az élethosszig tartó tanulás 11
Setényi János: Élethossziglani tanulás: az új paradigma 21
Balázs Éva: A tanulás szervezése és az új kompetenciák 25
Mayer József: Az idő: a tanulás szűk keresztmetszete 33
Polónyi István: Befektetés a tanulásba 47
Hídvégi Péter: Munkáltatói elvárások az élethosszig tartó tanulás kapcsán egy multinacionális cég foglalkoztatáspolitikájában 59
Z. Karvalics László: Iskolák az információs társadalomban 75
Pódiumvita
Tanulásra kényszerített társadalom? (Schüttler Tamás) 85
Szekcióelőadások és -beszámolók
1. szekció: Az élethosszig tartó tanulás megalapozása: tantervi kihívások
Havas Péter előadása 99
Falus Katalin raportőri jelentése 105
2. szekció: Nyitott iskola és a társadalmi partnerek együttműködése
Bognár Mária előadása 109
Mártonfi György raportőri jelentése 117
3. szekció: Egyéni tanulás motiválása az élethosszig tartó tanulásra
Kőpataki Mária raportőri jelentése 121
4. szekció: Értékelés és minőségfejlesztés a nyitott iskolában
Horváth Zsuzsa előadása 129
Sinka Edit raportőri jelentése 135
5. szekció: Új egyenlőtlenségek a tanuló társadalomban
Szira Judit előadása 139
Németh Szilvia raportőri jelentése 145
Zárszó (Halász Gábor) 149
Függelék
A tanári szakma helyzetbe hozása és az iskolavezetés modernizálása
(Fordította: Nyirő Zsuzsanna) 159
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem