1844-1856 | 5 |
Gyermekkori éveim Tyihvinben | |
Zenei képességeim első megnyilvánulásai | |
Zenetanulás | |
Olvasmányok | |
Rajongás a tengerért | |
Első zeneszerzői kísérletek | |
Utazás Pétervárra | |
1856-1861 | 10 |
Golovinék | |
A tengerészeti iskola | |
Ismerkedés az operával és a szimfonikus zenével | |
Ulih és Kanille órái | |
1861-1862 | 17 |
Megismerkedem Balakirevvel és körével | |
Szimfóniát írok | |
Apám halála | |
Apám egyénisége | |
Tengerészkadét leszek | |
Külföldi hajóútra küldenek | |
1862 | 22 |
Milyen pályára szántak a szüleim? | |
Zenetanáraim | |
Balakirev, a zeneszerzés tanára és körünk feje | |
A balakirevi kör többi tagjai a 60-as évek elején, és viszonyuk Balakirevhez | |
1962 nyara | |
A tengerészeti iskola és a flotta szelleme az én időmben | |
Indulás külföldre | |
1862-1865 | 36 |
A külföldi hajóút | |
Angliában és a libaui partoknál | |
Utunk Amerikába | |
Az Egyesült Államokban | |
Hajónkat a Csendes-óceánra rendelik | |
New Yorktól Rio de Janeiróig és vissza Európába | |
1865-1866 | 49 |
Visszatérés a zenéhez | |
Megismerkedésem Borogyinnal | |
I. szimfóniám | |
Balakirev és körének tagjai | |
Az I. szimfónia bemutatója | |
Körünk zenei élete | |
A Nyitány orosz témákra | |
Első romácaim | |
1866-1867 | 59 |
A Rogneda | |
Körünk viszonya Szerovhoz | |
A Szerb fantázia | |
Megismerem Sesztakovát | |
A szlávkoncert | |
Muszorgszkijjal elmélyülnek kapcsolataink | |
Ismerkedésem Csajkovszkijjal | |
A Szadko | |
1867-1868 | 68 |
Az Orosz Zenei Társaság hangversenyei | |
Berlioz | |
Körünk zeneszerzői tevékenysége | |
Dargomizsszkij estéi | |
Megismerem a Purgold családot | |
Az Antar | |
Látogatás Lodizsenszkijnél | |
A Pszkovi lány | |
1868-1870 | 80 |
Muszorgszkij Házasság című operája | |
Az Orosz Zenei Társaság hangversenyei | |
Dargomiszszkij halála | |
A Nyizsniyj-novgorodiak és a Ratcliff a Mariinszkij Színházban | |
A Borisz Godunov | |
Az Ingyenes Zenei Iskola hangversenyei | |
Gedeonov Mladája | |
Elkészül a Kővendég hangszerelése | |
Románcok | |
1870-1871 | 90 |
A Pszkovi lány hangszerelése | |
A pétervári konzervatórium tanára leszek | |
1871-1873 | 97 |
Bátyám betegsége és halála | |
Közös otthon Muszorgszkijjal | |
Szerov Ördögi erő című operája | |
Bonyodalmak a cenzúrával a Pszkovi lány miatt | |
Krabbe | |
A Kővendég bemutatója | |
Házasságom és a külföldi út | |
A Pszkovi lány és a Borisz részleteinek bemutatója | |
A C-dúr szimfónia | |
Kineveznek a tengerészeti hatóság zenekarainak felügyelőjévé | |
1873-1875 | 110 |
Első karmesteri szereplésem | |
Muszorgszkij | |
A Hovascsina és a Szorocsinci vásár | |
A nyilkolajevi és a krími út | |
Összhangzattannal és ellenponttannal foglalkozom | |
Meghívnak az Ingyenes Zenei Iskola élére | |
1875-1876 | 124 |
A cappella kórusok | |
Az Ingyenes Zenei Iskola hangversenyei | |
Ljadov és Dütsch | |
Orosz népdalgyűjtemények | |
A pogánykori napkultusz | |
Újra találkozom Balakirevvel | |
A szextett és a kvintett | |
Glinka partitúráinak sajtó alá rendezése | |
A Pszkovi lány átdolgozása | |
1876-1877 | 138 |
Különböző kompozíciók | |
A szextett és a kvintett sorsa | |
Az Ingyenes Zenei Iskola három hangverenye | |
Borogyin II. szimfóniája | |
A Májusi éj első vázalatai | |
Zeneszerzői verseny énekkari művekre | |
Scserbacsev | |
Sztaszov | |
Borogyin és életmódja | |
Csajkovszkij | |
1877-1879 | 151 |
Elkezdem a Májusi éjt | |
Ljadov | |
A Parafrázisok | |
Egy párizsi út terve | |
A Májusi éj elkészül | |
Az Ingyenes Zenei Iskola hangversenyei | |
Borogyin és Muszorgszkij | |
Az első moszkvai utazás Sosztakovszkijhoz | |
A cár uralkodásának 25. évfordulójára írt kompozíciók | |
Elkezdem a Mesét | |
Az orosz kvartett | |
1879-1880 | 167 |
A Májusi éj bemutatója | |
Bírálatok operámról | |
Az Ingyenes Zenei Iskola hangversenyei | |
Balakirev | |
Leonova és Muszorgszkij | |
A másodi moszkvai út | |
Elkezdem a Hópelyhecskét | |
Szasa Glazunov | |
1880-1881 | 177 |
A nyár Sztylovóban | |
A Hópelyhecskén dolgozom | |
Elkészül a Mese | |
A Hópelyhecske elemzése | |
1881-1882 | 186 |
A Mese | |
Az Ingyenes Zenei Iskola hangversenye | |
Muszorgszkij halála | |
Lemondok az Ingyenes Zenei Iskola igazgatásáról | |
Egy déli út | |
A Hópelyhecske bemutatója | |
Bírálat | |
Balakirev visszatér az Ingyenes Zenei Iskolához | |
Glazunov I. szimfóniája | |
Zenei körünk | |
Nyitány és közzenék a Pszkovi lány című drámához | |
A Hovascsinán dolgozom | |
Moszkvai út | |
Megismerem Beljajevet | |
Az Éj a kopár hegyen | |
A Zongoraverseny | |
A Tamara | |
1883-1886 | 199 |
Az udvari kórus | |
A hangszeres és karnagyképző tagozat szervezése | |
Felmentenek a tengerész-zenekarok felügyelői állásától | |
Beljajev "pénteki estéi" | |
Ljadov nősülése | |
Az összhangzattan-tankönyv | |
Beljajev zeneműkiadó lesz | |
A C-dúr szimfónia átdolgozása | |
Elkezdődnek az Orosz Szimfónikus Koncertek | |
A kaukázusi út | |
1886-1888 | 211 |
Az Orosz Szimfónikus Koncertek | |
A Hegedű-fantázia | |
Borogyin halála | |
A Balakirevi és a beljajevi kör jellemzése | |
Az Igor herceg hangszerelése | |
A Capriccio és bemutatója | |
A Seherezade | |
A Húsvéti nyitány | |
1888-1892 | 225 |
A Niebelung gyűrűje bemutatója | |
A Borisz jelenetének új hangszerelése | |
Az Orosz Szimfonikus Koncertek | |
Elkezdem a Mladát | |
Párizsi út | |
A Mlada befejezése és hangszerelése | |
Brüsszeli út | |
Betegség és halál családomban | |
A 25 éves zeneszerzői évforduló | |
Új áramlatok a beljajevi körben | |
Az Igor herceg bemutatója | |
Átdolgozom a Pszkovi lányt | |
A Szadko új hangszerelése | |
Megismerem Jasztrebcevet | |
1892-1893 | 237 |
Esztétikával és filozóviával foglalkozom | |
A Mlada bemutatója | |
A Jolantha | |
Kimerülés és betegeskedés | |
A Hópelyhecske bemutatója Moszkvában | |
Altani | |
A Májusi éj egy magánopera-társulat színpadán | |
Leoncavallo | |
Szafonov | |
A moszkvai út benyomásai | |
Az Orosz Szimfonikus koncertek | |
Krusevszkij | |
1893-1895 | 250 |
A zeneszerzői verseny vonósnégyesre | |
El kívánom hagyni az udvari kórust | |
Nyár Jaltában | |
Csajkovszij halála és VI. szimfóniája | |
Az ogyesszai út | |
Újra komponálok | |
Elkezdem a Karácsonyéjt | |
Nyár Vecsasán | |
Folytatom a Karácsonyéjt és elkezdem a Szadkót | |
Rubinstein halála | |
Bonyodalmaim a cenzúrával a Karácsonyéj miatt | |
A Szadko komponálása | |
Belszkij | |
1895-1897 | 265 |
A Szadko hangszerelése | |
A Karácsonyéj bemutatója és letiltása | |
Elkészül a Szadko | |
A Borisz a Zenehallgatók Társaságának előadásában | |
Az Orosz Szimfonikus Koncertek és Glazunov | |
A Mlada, a Karácsonyéj és a Szadko összevetése | |
Románcok | |
A Mozart és Salieri | |
1897-1899 | 275 |
A Szadko a Mamontov-társulat előadásában | |
A Vera Seloga | |
A Cári menyasszony | |
A Hópelyhecske a Marinszkij Színházban | |
Fiatal moszkvai zeneszerzők | |
A Szaltán cár | |
Az Ének Bölcs Olegről | |
Tanejev | |
1899-1901 | 289 |
Elkezdem a Serviliát | |
A Májusi éj a frankfurti színházban | |
Brüsszeli út | |
A Cári menyasszony Pétervárott egy magánopera-társulat színpadán | |
A Servilia hangszerelése | |
A Szaltán cár Moszkvában egy magánopera társulat színpadán | |
Lemondok az Orosz Szimfonikus Koncertek vezérléséről | |
A 35 éves zeneszerzői évforduló | |
Különféle opera-tervek | |
1901-1905 | 299 |
A Homeros nyomán című kantáta és a Halhatatlan Kascsej | |
A Vera Seloga és a Pszkovi lány a moszkvai Nagy Színházban | |
A Vajda | |
A Kővendég új hangszerelése | |
A Servilla a Marinszkij Színházban | |
Kityezs a városáról | |
A Vera Seloga és a Pszkovi lány a Marinszkij Színházban | |
Egy magánokpera-társulat előadja a Szaltánt | |
Beljajev halála és végrendelete | |
A Vajda egy magánopera-társulat színpadán | |
A Borisz a Marinszkij Színházban | |
Moszkvában egy magánopera-társulat előadja a Servillát | |
Laros halála | |
1905-1906 | 308 |
Az ifjúság forradalmi mozgalmai | |
A Kascsej előadása Pétervárott | |
A hangszereléstan | |
A Vajda Moszkvában | |
Arenszkij halála | |
A konzervetórium ügyei | |
A Hópelyhecske felújítása | |
Ziloti hangversenyei | |
Az Orosz Zenei Társaság hangversenyei | |
Függelék a Borisz partitúrájához | |
Muszorgszkij Házasság című operája | |
1906 nyara | |
Nevek és főbb művek mutatója | 321 |