Fülszöveg
Három - egymásra épülő - középiskolai tankönyv. A szerző nyolc osztályra kiterjedő teljes sorozatot készül írni, a címben szereplő kötetek e sorozat első darabjai. A szerző igyekszik fölkelteni a tanulók érdeklődését, hozzá kíván járulni a tanulók általános műveltségének kialakításához, és elő akarja segíteni az idegennyelv-oktatást is.
Az új tankönyv megkönnyíti a tanár munkáját, hiszen minden benne van, amire az egyetemi-főiskolai felvételiken szükség lehet, nem kell több helyről összegyűjtögetni a tanítanivalót. Lehet viszont iskolatípustól és a tanulócsoport színvonalától függően válogatni az anyagban. A törzsanyag viszonylag kevés, tulajdonképpen az egyes fejezetek vázlata, a többi magyarázó, szórakoztató, figyelemfölkeltő vagy "csak kíváncsiaknak" szóló kiegészítés.
A szerző a tanulót nem egyszerűen befogadónak tekinti, hanem partnernek, aki gondolkodik és kérdez. Feladatok, érdekes szemelvények, képek, táblázatok könnyítik meg az anyanyelvi ismeretek elsajátítását....
Tovább
Fülszöveg
Három - egymásra épülő - középiskolai tankönyv. A szerző nyolc osztályra kiterjedő teljes sorozatot készül írni, a címben szereplő kötetek e sorozat első darabjai. A szerző igyekszik fölkelteni a tanulók érdeklődését, hozzá kíván járulni a tanulók általános műveltségének kialakításához, és elő akarja segíteni az idegennyelv-oktatást is.
Az új tankönyv megkönnyíti a tanár munkáját, hiszen minden benne van, amire az egyetemi-főiskolai felvételiken szükség lehet, nem kell több helyről összegyűjtögetni a tanítanivalót. Lehet viszont iskolatípustól és a tanulócsoport színvonalától függően válogatni az anyagban. A törzsanyag viszonylag kevés, tulajdonképpen az egyes fejezetek vázlata, a többi magyarázó, szórakoztató, figyelemfölkeltő vagy "csak kíváncsiaknak" szóló kiegészítés.
A szerző a tanulót nem egyszerűen befogadónak tekinti, hanem partnernek, aki gondolkodik és kérdez. Feladatok, érdekes szemelvények, képek, táblázatok könnyítik meg az anyanyelvi ismeretek elsajátítását. Gyermekközpontú a könyv, de nem gyerekes, tartalmazza az újabb kutatási eredményeket. A nyelvi elemzések kapcsolódnak az irodalomórák anyagához, hozzájárulnak a műelemzési készség fejlesztéséhez.
A 15 éveseknek szóló kötet az általános nyelvészeti bevezetés után a magyar nyelvtörténettel foglalkozik, majd a mai nyelv rétegeződését, nyelvváltozatait mutatja be.
A 16 éveseknek szóló kötet e nyelvi szintek közül a fonémaszintet, a morfémaszintet és lexémaszintet tárgyalja, s végül megkezdi a szintagmaszint elemzését.
A jelen (a 17 éveseknek szóló) kötet a szintagmákról és a mondatokról szóló tudnivalókat adja elő. A három tankönyv iskolai használatát tanári segédanyag könnyíti meg, s ez órabeosztást is javasol.
Vissza