Fülszöveg
Az utóbbi 10-15 évben egyre fokozódó érdeklődés mutatkozik a nyelvtanulás iránt.
A szakemberek számára nélkülözhetetlen információkat ma már lehetetlen fordítások útján biztosítani.
Mind több - nyelveket jól ismerő - munkaerőre van szüksége évről évre fejlődő külkereskedelmünknek, figyelembe véve a növekvő kooperációs kapcsolatokat is.
Az e területre alkalmas munkaerők képzése komoly feladatot jelent. A rendkívül változatos nyelvoktatási, módszertani eljárások közül meg kell találnunk a legcélravezetőbbeket.
A tanulmánykötetünkben megjelenő cikkek a nyelvoktatás különböző területeit érintő módszertani témákat és kísérleteket kívánják tükrözni s éppen ezért egyetlen, meghatározott központi probléma köré sem csoportosíthatók. A tanulmányok szerzői többféle szempontból vizsgálják az egyes módszertani problémákat, igyekeznek a nyelvoktatás - számunkra legfontosabb - konkrét kérdéseit feltárni; így a szaknyelv, az országismeret oktatásának, a sajtószövegek feldolgozásának módszereit,...
Tovább
Fülszöveg
Az utóbbi 10-15 évben egyre fokozódó érdeklődés mutatkozik a nyelvtanulás iránt.
A szakemberek számára nélkülözhetetlen információkat ma már lehetetlen fordítások útján biztosítani.
Mind több - nyelveket jól ismerő - munkaerőre van szüksége évről évre fejlődő külkereskedelmünknek, figyelembe véve a növekvő kooperációs kapcsolatokat is.
Az e területre alkalmas munkaerők képzése komoly feladatot jelent. A rendkívül változatos nyelvoktatási, módszertani eljárások közül meg kell találnunk a legcélravezetőbbeket.
A tanulmánykötetünkben megjelenő cikkek a nyelvoktatás különböző területeit érintő módszertani témákat és kísérleteket kívánják tükrözni s éppen ezért egyetlen, meghatározott központi probléma köré sem csoportosíthatók. A tanulmányok szerzői többféle szempontból vizsgálják az egyes módszertani problémákat, igyekeznek a nyelvoktatás - számunkra legfontosabb - konkrét kérdéseit feltárni; így a szaknyelv, az országismeret oktatásának, a sajtószövegek feldolgozásának módszereit, a tolmácsolási készségek kialakítását, a kontrasztivitásból, az interferenciából adódó nyelvi pontatlanságok kiküszöbölésére irányuló kísérleteket stb. Foglalkozunk a tudás szintméréssel is, amely még csak részben megoldott, de rendkívül fontos mind a nyelvoktatásban, mind a vizsgáztatásban.
A tanulmánykötet címe arra utal, hogy a cikkben tükröződő nyelvoktatási problémák a haladó fokú nyelvoktatás során merülnek fel, tehát semmi esetre sem jelenti azt, hogy az alkalmazott módszereket a nyelvoktatás non plus ultra-jának tartanánk.
A nyelvoktatás legfontosabb kérdéseiről több érdekes kiadvány jelent meg az utóbbi 10 évben, de a szerzők csak azokra a tanulmányokra hivatkoznak, amelyek szorosan kapcsolódnak az adott témákhoz.
Szeretnénk, ha az általunk felvetett nyelvoktatási problémák visszhangra találnának a szakemberek körében, hiszen ez nemcsak a főiskolánkon folyó nyelvoktatás szintjének emelésében, hanem más intézmények nyelvoktatásában is segítséget nyújtana.
Vissza