kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Okker Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 315 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9228-19-2 |
Bevezető | 5 |
A szakmódszertan helye, szerepe a pedagógiai tudományok rendszerében | 11 |
Az óvodai anyanyelvi nevelés módszertanának kapcsolata más tudományterületekkel | 17 |
A gyermeki beszéd fejlődése | 25 |
A nyelvtanulás fiziológiája, idegrendszeri alapjai | 26 |
A hibátlan beszédszervek | 27 |
A hibátlan hallóapparátus | 27 |
A többi analizátor megfelelő működése | 33 |
A beszéd kialakulásának idegrendszeri alapjai, az agy működése | 34 |
A nyelvelsajátítási folyamat a gyermeknyelv-kutatás tükrében | 36 |
A gyermeknyelv fejlődésének első (csecsemőkori) szakasza | 37 |
A nyelvelsajítás második (kisgyermekkori) szakasza | 48 |
Az óvodás korú gyermek beszédfejlődési folyamatának főbb sajátosságai | 71 |
Az óvodai anyanyelvi nevelés és a kommunikációs képességek fejlesztésének célja, feladatai | 126 |
Az anyanyelvi és kommuniációs nevelés módszereinek sokszínűsége | 137 |
Az anyanyelvi és kommunikációs nevelésben jelentős, hagyományos (valójában didaktikai) módszerek | 138 |
A bemutatás | 138 |
A beszélgetés | 140 |
A magyarázat | 144 |
A szemléltetés | 146 |
A gyakorlás | 148 |
Az irodalmi tevékenység tartalmához szorosan kapcsolódó módszerek | 151 |
A mesemondás (mesereprodukció) | 152 |
A drámajáték és a dramatizálás | 161 |
A bábjáték | 169 |
Az elbeszélés | 181 |
A képekhez kapcsolódó anyanyelvi nevelési módszerek | 184 |
Az anyanyelvi fejlesztő játékok | 199 |
Hallásfejlesztő játékok | 200 |
Légzőgyakorlatok | 201 |
A beszédszervek ügyesítésére szolgáló játékok | 203 |
A fonémahallást fejlesztő játékok | 205 |
A mondatfonetikai eszközök használatának gyakorlása | 206 |
Nem verbális kommunikációs játékok | 207 |
Szókincsgyarapító játékok | 208 |
Mondat- és szövegalkotást fejlesztő anyanyelvi játékok | 209 |
Az óvodai élet tevékenységformáinak szerepe a nyelvi-kommunikációs nevelésben | 211 |
A játék, mint a nyelvi-kommunikációs fejlesztés sokszínű lehetősége | 212 |
A gyakorló, funkciós játék | 214 |
A konstruáló (alkotó) játék | 216 |
A szerepjáték | 219 |
A szabályjáték | 229 |
A gondozás és a munkajellegű tevékenység szerepe a beszédnevelésben | 236 |
Az irodalomhallgatás mint az anyanyelvi nevelés eszköze | 238 |
A népi mondókák, gyermekversek | 238 |
A népmese | 241 |
A műmesék | 245 |
Reális történetek, elbeszélések | 245 |
Az ének, zene, énekes játék hatása a gyermekek nyelvi-kommunikációs fejlődésére | 248 |
A vizuális tevékenységek és a beszéd kapcsolata | 256 |
A külső világ tevékeny megismerése és a nyelvi-kommunikációs fejlődés | 264 |
A matematikai tapasztalatszerzés és a környezet tevékeny megismerése | 273 |
A nyelvi-kommunikációs nevelés tervezése | 277 |
Az anyanyelvi és kommunikációs képességek fejlesztése a családban | 283 |
A család | 283 |
Az óvodapedagógus feladatai | 289 |
A család nyelvi kultúrájának megismerése | 289 |
A család nyelvi kultúrájának befolyásolása | 290 |
Az óvodapedagógus beszédprodukciója, mint követendő példa | 292 |
Szakkifejezések | 299 |
Az idézett művek, hivatkozások jegyzéke | 302 |
Mellékletek | 306 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.