1.062.160

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nyelvek és nyelvoktatás Európa és a Kárpát-medence régióiban 1/2.

A XIV. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus előadásai - Nyíregyháza, 2004. április 5-7.

Szerkesztő
Lektor
Pécs-Nyíregyháza
Kiadó: Manye-Bessenyei György Könyvkiadó
Kiadás helye: Pécs-Nyíregyháza
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 300 oldal
Sorozatcím: A MANYE Kongresszusok előadásai
Kötetszám: 1/2
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7336-15-x
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Három angol és egy francia nyelvű fejezettel. További szerzők a könyvben.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"Előadásomban a Pécsi Tudományegyetem Nyelvtudományi Tanszékén az anyanyelvi nevelés témakörében folyó munkákat szeretném röviden bemutatni.
Néhány elméleti kérdés... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"Előadásomban a Pécsi Tudományegyetem Nyelvtudományi Tanszékén az anyanyelvi nevelés témakörében folyó munkákat szeretném röviden bemutatni.
Néhány elméleti kérdés tisztázása után a - tavalyi kongresszuson elhangzottakhoz hasonlóan - ismét konkrét feladatokat, szövegeket mutatok be a készülő, középiskolásoknak szánt - egyelőre feladatbank formájában létező - tananyagunkból." Vissza

Tartalom

V. AZ ANYANYELV ÉS AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSA
B. Nagy Ágnes: Érdekesen is lehet tanítani a nyelvtant I. Miért van szükség egy új
szemléletű középiskolai anyanyelvi tananyagra? 9
Bodnár Ildikó: Németh László a nyelvtanulásról és a nyelvtudásról 17
Boócz-Barna Katalin: Hogyan reagálunk, ha a tanuló magyarul vagy más idegen nyelven
kezdeményez beszélgetést? A német mint idegennyelv-órai diskurzus sajátosságai 23
Bujdosó Iván: A tökéletes módszer keresése egy tervezett nyelv oktatásakor 31
Dálnokiné Pécsi Klára: A motiváció eszközei néhány német (mint idegen nyelv)
tankönyvben (Start, Unterwegs, Grünes Licht, Deutsch mit Grips 1.11.) 40
F. Silye Magdolna: A feladat-központú tantervek néhány elméleti vonatkozása 46
Farkas Judit: Érdekesen is lehet tanítani a nyelvtant II. Szövegek és feladatok 51
Galgóczi Lászlóné: Tanterv váltás: a kommunikációs készségek fejlesztése 61
Horváth Márta: A szerepjátékoktól a színjátszásig a francianyelvi órán 68
Kántor Gyöngyi: Az anyanyelvi nevelés kihívásai az Európai Unióban 73
Kornya László: Adalékok a német nyelvi tankönyvek történetéhez Benigny Gyula
gimnáziumi és általános iskolai német tankönyveiről 79
Kovács Éva: Az angol ige + viszonyszós szerkezetek tanulásának és tanításának problémái 84
Lengyel Alojzia: Az idegennyelv-oktatás története a korabeli pedagógiai folyóiratok
tükrében (1882-1942) 89
Magocsa László; EFL Teaching Strategies 93
Marlok Zsuzsa: Dramatikus szemlélet a nyelvtanárképzésben 96
Medve Anna: Anyanyelvi nevelés - határok nélkül 101
Nagy László: Az anyanyelvi nevelés és a nyelvhasználat kapcsolatáról 108
Sato Noriko: Kísérletek a japán írásjegyek több dimenziós oktatására 124
Szabó G. Ferenc: A komplex jelek tankönyvbeli alkalmazásáról 130
Szladek Emese: Az általános iskolai nyelvoktatás hatékony megvalósításához szükséges
kompetenciák fejlesztése a pedagógusképzésben 135
Tóth Judit: Nyelv és kultúra az idegennyelv-tanítás szempontjából 141
Turcsiné Tanczenberger Szilvia: Informatika az idegennyelv-oktatásban 146
Ujszászi Zsuzsanna: Csak idegen nyelvi készségfejlesztés? A fordításoktatás
néhány tanulsága 149
Víghné Szabó Melinda: Az észt nyelv tanulhatóságának elmélete és gyakorlata 153
VI. SZAKNYELVI KOMMUNIKÁCIÓ
Dobos Csilla: A jogi diskurzus néhány jellemzőjéről 161
Éva Erzsébet: A szakszöveg szerepe a szakmai nyelvhasználat oktatásában.
A szaknyelvoktatás tantárgypedagógiai kérdései 167
Fóris Ágota: Szakszótári szócikkek tartalmi vizsgálata: analóg és digitális 172
Galambossy Endre: Jézus felségcímei (Dávid fia, emberfia, Messiás) a
Máté-evangéliumban 178
Győri Anna: Kultúraközi kommunikáció és menedzsment spanyol nyelven 182
Hegedűs Anita: Retorikai funkciók elemzése betegtájékoztatókban 187
jármai Erzsébet Mária: Miért kelt megütközést, hogy a szakmai idegen nyelvi óra
„szórakoztató"? 190
Kassainé Tar Ildikó: Motiváció a szaknyelvoktatásban: empatikus kommunikáció 202
Koltay Tibor: A tudományos írás és olvasás kompetenciáiról 205
Kovács Ilona Julianna: A gazdasági szaknyelv szociolingvisztikai megközelítése az
utóbbi évek magyar, német, orosz nyelvészeti szakirodalom tükrében (az elmélet és a
gyakorlat kapcsolódása) 208
Lengyel István: Európai Unió, túlterminologizálás és a józan ész megmérettetése 213
Mátyás Judit: Német nyelvű marketing-szakirodalom csatornapolitika témakörben 219
Menus Borbála: A nyelv és ami (aki) mögötte van: költői eszközök a
marketingkommunikációs szaknyelvben 225
Pelles Tamás: A terminológia szerepe a megértésben - példák a matematikából 232
Rébék-Nagy Gábor: Egy magyar fejlesztésű szaknyelvi vizsga szintjei 237
Vargáné Kiss Katalin: Tudatosság-és készségfejlesztés az angol üzleti nyelv
oktatásában 243
VII. AZ IDEGEN NYELV ELSAJÁTÍTÁSÁNAK MÉRÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
Dávid Gergely: Vizsgázás kis csoportban: a részvétel allokációja, dinamikája és a
résztvevők számának kapcsolata 251
Dévént Ágnes: Közvetítési feladat a nyelvvizsgán 257
Sturcz Zoltán: Nyelvvizsga és/vagy nyelvi vizsgálat 266
Sz. Hegedűs Rita: Hibáról hibára... A magyar mint idegen nyelv mérésének érdekességei
és buktatói 272
Szerencsi Katalin: A grammatikai kompetencia mérése metanyelvi performancia alapján 278
Tamássyné Bíró Magda: A szövegalkotási kompetencia értékelésének néhány kérdése 284
Névmutató 291
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem