kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | MRT Tömegkommunikációs Kutatóközpont |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 163 oldal |
Sorozatcím: | MRT Tömegkommunikációs Kutatóközpont Szakkönyvtár |
Kötetszám: | 3 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | |
I. kötet | |
A szerkesztők előszava | |
Megnyitó beszéd (Tamás Lajos) | |
Szecskő Tamás: Megjegyzések a kommunikáció általános elméletéhez | 3 |
Bevezetés | |
Filogenezis | |
Ontogenezis | |
Szociogenezis | |
A kommunikációs szituáció | |
Kommunikáció és társadalmi viszony | |
Jegyzetek | |
Irodalomjegyzék | |
Varga Károly: A tömegközlés rendszerei és eszközei | 29 |
Információátivel, kommunikáció, tömegközlés | |
Tömeg és közönség: a rétegződés problémái | |
A visszajelzés | |
Projekció és introjekció | |
A közönség fokozott azonosulása | |
"Közvélemény" és "mindenki véleménye" | |
A tömegközlés taktikái | |
A tömegközlés re-humanizálása | |
Irodalomjegyzék | |
Buda Béla: A kommunikáció pszichológiai aspektusai | 73 |
Nyelvi kommunikáció és személyiség | |
Néhány modern gondolatrendszerről | |
A pszichológiai és szociológiai vizsgálati szintek | |
A nem-verbális közlési csatornák | |
Proxemika és kinezika | |
Expresszió és információ | |
A metakommunikáció | |
A kommunikáció pszichológiai meghatározása | |
Irodalomjegyzék | |
Kovács Máté: Közlés és közművelődés | 105 |
A közlés szerepe és jelentősége az ember és az emberiség életében | |
Az ember és az emberiség fejlődésének fő tényezői | |
A közlési folyamat fő tényezői | |
Közlésmódok és közlési rendszerek | |
Közlés és közművelődés | |
A közlési rendszerek versenye: egymás ellen vagy a művelődő emberért? | |
Néhány szó a közléstudományokról | |
Irodalomjegyzék | |
Kiss Árpád: Tanulás és közlés | 135 |
Tanulás, közlés, rendszerek | |
A tanulási folyamat | |
A közlés folyamat | |
Az információ szerepe | |
A tanulás programozása | |
A pedagógus és a tanuló kapcsolata | |
Az oktatás programozása | |
Jegyzetek |