1.055.340

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Merjünk változtatni!

Fórumszínház-alapú részvételi akciókutatás

Szerző
Lektor

Kiadó: ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 134 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-615-6410-00-9
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


Mindig időszerű, fontos téma a felnőtté váló korosztály számára az iskolában, a családban keletkező, sokszor rejtetten agresszív, szorongató konfliktusok feloldása. Segítséget nyújthat a velük foglalkozó pedagógusok számára ez a módszertani szakkönyv, amely az iskolai klíma javításához, az asszertív énhatékonyság növeléséhez és a konfliktusok dialogikus kezelésének megtanulásához lát el hatékony intervenciós eszközökkel.
A könyv elsőként elméleti áttekintést nyújt a színháztörténet idevágó alaptémáiról. Ezenfelül a benne rejlő gazdag szöveganyag, az informatív jegyzőkönyv- és interjúrészletek, kérdéssorok, táblázatok, ábrák segítségével összefüggő képeket kapunk konkrét iskolai eseményekről és az azokat működtető kommunikációs, pedagógiai folyamatokról. Ugyanakkor a kötet fogalmilag is rendszerezi a kvalitatív tartalomelemzéssel kinyert működési kategóriákat, a megmutatkozó intra- és interperszonális horizontok jellemzőit a kontextus, a dinamika és a részvétel tekintetében.
A... Tovább

Fülszöveg


Mindig időszerű, fontos téma a felnőtté váló korosztály számára az iskolában, a családban keletkező, sokszor rejtetten agresszív, szorongató konfliktusok feloldása. Segítséget nyújthat a velük foglalkozó pedagógusok számára ez a módszertani szakkönyv, amely az iskolai klíma javításához, az asszertív énhatékonyság növeléséhez és a konfliktusok dialogikus kezelésének megtanulásához lát el hatékony intervenciós eszközökkel.
A könyv elsőként elméleti áttekintést nyújt a színháztörténet idevágó alaptémáiról. Ezenfelül a benne rejlő gazdag szöveganyag, az informatív jegyzőkönyv- és interjúrészletek, kérdéssorok, táblázatok, ábrák segítségével összefüggő képeket kapunk konkrét iskolai eseményekről és az azokat működtető kommunikációs, pedagógiai folyamatokról. Ugyanakkor a kötet fogalmilag is rendszerezi a kvalitatív tartalomelemzéssel kinyert működési kategóriákat, a megmutatkozó intra- és interperszonális horizontok jellemzőit a kontextus, a dinamika és a részvétel tekintetében.
A szerzők az alkalmazott színház köréból nemcsak a fórumszínház jellegzetes, interaktív lehetőségeit mutatják be, hanem a terepmunka során mindezt részvételi akciókutatásként is kiaknázzák - az alapjelenet-alkotás utáni jelenetbe hívástól, a szerepformáláson át a reflektív folyamatelemzésig.
A kötet egészéből kiolvasható, hogy a fórumszínház-alapú programok hatékony segítséget nyújthatnak a konfliktuskezelés megtanulásában. Intenzív módjai ezek az énhatékonyság megélésének és egy pozitív közösségi jövőkép láthatóvá tételének. így a könyvben leírtak mentén tovább folytatható a mindenkori szerepbe kerülők (diákok, tanárok, dramaturgok, kutatók) párbeszéde az itt és mosthan arról, hogy min és hogyan kellene változtatnunk.
Deszpot Gabriella Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Merjünk változtatni! Merjünk változtatni!

A lapélek foltosak.

Állapot:
2.980 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba