1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

No Logo

Márkák, multik, monstrumok

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: AMF-Tudatos Vásárlók Egyesülete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 459 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN: 963-2143-82-5
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„Az antiglobalizációs mozgalom Bibliája" - The New York Times

"Az olvasó azt a kézikönyvet tartja a kezében, amely tökéletesen rávilágít arra, milyen rombolást végzett az ezredvégi szupermárka-építés a kultúrában, a munka világában és a szabad fogyasztói választásban... A No Logo a vállalatkritikus mozgalom egyik legfőbb reménysége." - The Village Voice

„A No Logo sodró lendületű, minden dogmatizmustól mentes, tudatosan ellentmondásos olvasmány, csak úgy fűti az intellektuális indulat." - The Observer

"A szupermárkák nem csak hirdetnek az újságokban, hanem a tartalmat is meghatározzák. Egyetlen talpalatnyi hely sem marad érintetlen: az iskolákat, a sportolókat, sőt magukat a fiatalokat is bekebelezik a márkák." - The Economist

„Vallástalan világunkban a márkák adnak nekünk hitet és teremtenek közösséget. A márkák határozzák meg, kik vagyunk és jelzik, hová tartozunk." Wally Olins, vállalati tanácsadó

Mitől váltak a szupermárkák a festékszórópisztolyok és a... Tovább

Fülszöveg

„Az antiglobalizációs mozgalom Bibliája" - The New York Times

"Az olvasó azt a kézikönyvet tartja a kezében, amely tökéletesen rávilágít arra, milyen rombolást végzett az ezredvégi szupermárka-építés a kultúrában, a munka világában és a szabad fogyasztói választásban... A No Logo a vállalatkritikus mozgalom egyik legfőbb reménysége." - The Village Voice

„A No Logo sodró lendületű, minden dogmatizmustól mentes, tudatosan ellentmondásos olvasmány, csak úgy fűti az intellektuális indulat." - The Observer

"A szupermárkák nem csak hirdetnek az újságokban, hanem a tartalmat is meghatározzák. Egyetlen talpalatnyi hely sem marad érintetlen: az iskolákat, a sportolókat, sőt magukat a fiatalokat is bekebelezik a márkák." - The Economist

„Vallástalan világunkban a márkák adnak nekünk hitet és teremtenek közösséget. A márkák határozzák meg, kik vagyunk és jelzik, hová tartozunk." Wally Olins, vállalati tanácsadó

Mitől váltak a szupermárkák a festékszórópisztolyok és a reklámrombolás célpontjává? Mi köze a komputer hackereknek a munka- és embeijogi mozgalmakhoz?
A NO LOGO leleplezi az információs kor legfőbb ígéreteinek, a választás, az interaktivitás szabadságának elárulását. Ízekre szedi színes-szagos, csomagolt világunkat, bemutatja az összefüggést a szupermárkák működése és a vállalatkritikus mozgalom erősödése között. Vissza

Tartalom

VISSZAKÉRJÜK AZ UTCÁT
Előszó a magyar kiadáshoz (Tamás Gáspár Miklós)......................5
ELŐSZÓ
Márkák közt, behálózva......................................9
NINCS HELY (NO SPACE)
Márkák szép új világa........................................21
A márka eredete ............................................23
A márka halála (Nagymértékben eltúlzott híresztelések) ........................26
A márka visszavág..........................................................................31
Márka mindenekfölött
Hogyan került a logó reflektorfénybe? ..................................................................43
Márkázott városkép.................................................49
Márkák a médiában...............................................52
Zenei márkaépítés ..................................................58
A Nike és márkaépítés a sportban ...................................62
Első lépés: teremts sportsztárokat!.........................63
Második lépés: Pusztítsd a versenytársakat! ......................................................65
Harmadik lépés: Árusítsd ki apránként a márkát, mint a berlini fal darabjait! ........67
A márkás sztár ........................................................68
A márkaszaurusz kora .........................................69
Minden alternatív
A fiatalok piaca és a laza marketing ........................................................................73
A mentőöv: a fiatalok piaca ...............................................77
A márka újra iskolába megy ............................................78
A változás ügynökei ................................................................................80
Trendkutatók: az ifjúsági kultúra Sztalkerei ......................................................82
A márka beindul a hip-hoptól ..................................83
Tommy Hilfiger: be a gettóba és vissza ...............................85
Indie Kft.............................................................................86
Ironikus fogyasztás......................................................... 87
Eladsz vagy eladnak .................................................. 88
Rock' n 'roll cégvezetők...................................................... 89
Túllenni rajta ............................................................... 90
Márkás iskolák
Hirdetések az iskolákban és az egyetemeken ........................ 95
Gyerünk csávók! Legyetek reklámhordozók! ......................................................101
Márkás egyetemek ...........................................................106
Hol az ellenállás? ......................................................109
A patriarchátus berezel
Az identitásmarketing győzelme..............................113
Az identitás marketingje...........................................116
Az elnyomás nosztalgiája ...................................118
Piaci fűszerkeverék: sokféleség és a nemzetközi eladási ráta..................120
A globális tinédzser....................................................................122
Belső harcok, míg a globális ház ég ........................................................................125
NINCS VÁLASZTÁS (NO CHOICE)
Márkabombák
Franchise-vállalatok a szupermárkák korában................................................133
Klónok a köbön .............................................................135
Árháborúk: a Wal-Mart-modell .......................................136
Sokaság: a Starbucks-modell ......................................140
Választék kontra választás..........................................144
Vállalati összeolvadások és társulások
Az üzleti utópiák kialakulása ...........................................147
Megastore-ok: Isten hozott a márkában!..................................................................153
Márkaváros: élet a márkán belül.........................................155
A privatizált főtéren szűkül a választék..................................................................160
Az új trösztök: támadás a választék ellen ............................................................163
Vállalati cenzúra ..................................................................167
A márkaváros elbarikádozása......................................167
Cenzúra a társulásokban....................................170
Kínafrász .....................................................................173
Szerzőjogi brutalizátorok.....................................................176
Privatizálják a város főterét ...........................................182
NINCS MUNKA (NO JOBS)
Az eldobott gyár
A lebecsült gyártás a szupermárkák korában ................................................195
A Nike-modell terjedése ...........................................................198
„Nem vittük el a munkahelyeket!" ...........................201
A Cavite elviselhetetlen könnyűsége: élet a szabadkereskedelmi zónákon belül ..........203
„Nem ilyen Rosariót akartunk" ..........................................207
Munka a zárójelen belül ...........................................211
Nem elég alacsony: bércsökkentés Kínában ......................................................212
"Nincs szakszervezet, nincs sztrájk!"........................................................................213
Mi történt Carmelitával?...................................................218
Sodródó munkaerő ..........................................................................221
A zóna mellékterméke: az új típusú gyári munkás..........................................223
Vándorló gyárak ............................................................225
A vásárlók is továbbállnak ..............................................228
Félelmek és félállások
Az ingyenmunkától a szabadúszók országáig ................................................235
Márkás munka: állás helyett hobbi....................................... 236
A franchise avagy a szakszervezetek megfúrása........................ 243
Ingyenmunka: a szupermárkák jóvoltából ............................................................248
Az ideiglenes bérmunkás....................................250
De... Bili Gates majd segít rajtunk, ugye? ............................................................252
A szabadúszók országa ...........................................................255
Terjedő bizalmatlanság
Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten ......................................................263
Munkahelyteremtők és vagyongyarapítók ............................................................265
Kifosztottság: kétirányú tranzakció ........................................................................274
Munkahely nélkül logó nélkül........................................276
LE A LÓGÓVAL! (NO LOGO)
Reklámrombolás
Támadás a reklámok ellen ..................................................281
„Lázadás a vállalati szponzoráció hajóján" ......................................................286
Interaktív identitáspolitika.........................................................288
Hirdetés a mosdóban: politikai katalizátor............................................................291
A belső marketinges hangja .................................................................292
Az antimarketingesek marketingje.................................................293
Logótúladagolás................................................................................294
A trendvadászat alapja ...................................................................................296
Reklámrombolás a harmincas években: „Segíts átfesteni!"........................299
Miénk az utca!...........................................................................307
Politikai játszmák .................................................................312
„Az ellenállás nemzetközi lesz akár a tőke" ......................................................314
RTS-AGITPROP ...........................................................317
Növekvő rosszkedv
Az új vállalatellenes mozgalom .......................................319
„A kizsákmányoló üzemek éve" ...............................321
A márkaellenes év .......................................................323
Akié a hatalom ............................................................332
A márkabumeráng
Kampánytaktikák .............337
Designer aktivizmus: a logó a sztár ........................................................................339
A lógók útja oda és vissza .......................................................344
Cselekedj globálisan! ..................................................................346
Lógók nyomában .............................................................348
A vállalatellenes indulatok összeolvadása ............................................................351
Mese a három lógóról
A Nike, a Shell és a McDonald's...........................353
A Nike: harc a jó munkahelyekért ...................................353
A Shell: harc a nyílt térért ...................................364
Az óceán szeméttelep, a föld olajlelőhely..................................................................367
A McDonald's: harc a választásért.....................................371
A három kampány tanulsága: a bíróság mint kampányfogás ............375
A három kampány tanulsága: az internet mint reflektorfény..................376
Helyi külpolitika
Diákok és közösségek a küzdelemben ..................................................................381
A diákok megleckéztetik a márkákat ........................................................................385
Az egyetem mint márka ............................................389
Közösségi akció: a szelektív vásárlás........................................................392
A márkán túl
A márkaközpontú politika korlátai..........................403
Ha a rossz márkának jó dolga van.................................403
És ha nincs márka?..........................................................406
Másodlagos bojkottok ....................................................407
Írás a falon................................................................410
KONKLÚZIÓ
Konzumerizmus vagy állampolgári felelősség
Harc a globális közjóért ........................................419
NÉVMUTATÓ ..........................................................427

Naomi Klein

Naomi Klein műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Naomi Klein könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem