A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

NLP kézikönyv

Gyakorlati útmutató kívánt eredményeink eléréséhez

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Bioenergetic Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 292 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9343-62-5
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Joseph O' Connor így ír gyakorlati útmutatóként használható, átfogó jellegű NLP kézikönyvéről: Az NLP saját élettapasztalatainkról szól. Arról, hogy milyennek ismerjük a világot és a benne élőket, hogyan végezzük tevékenységeinket, miképpen teremtjük meg saját reális életünket sikereinkkel és kudarcainkkal együtt. Remélem, ez a könyv minden olvasójának segít elsajátítani azokat a módszereket, amelyek révén a világból többet láthat, hallhat és érezhet, és amelyek rávezetik saját maga jobb megismerésére és mások tökéletesebb megértésére. Ha viszont Ön már rendelkezik NLP ismeretekkel, akkor ez a kötet felbecsülhetetlen értéket jelent a már megszerzett ismeretek integrálása terén, és néhány új ötlettel és gyakorlattal is gazdagítani fogja tudását. Mindenekelőtt azonban legyen kíváncsi. Ez a könyv a világ megtapasztalásának végtelenül elbűvölő, szövevényes folyamatáról szól. Vannak napok, amelyek csodálatosak. Ilyen napokon szinte nem tudunk rosszat cselekedni, és mások sem tesznek... Tovább

Fülszöveg

Joseph O' Connor így ír gyakorlati útmutatóként használható, átfogó jellegű NLP kézikönyvéről: Az NLP saját élettapasztalatainkról szól. Arról, hogy milyennek ismerjük a világot és a benne élőket, hogyan végezzük tevékenységeinket, miképpen teremtjük meg saját reális életünket sikereinkkel és kudarcainkkal együtt. Remélem, ez a könyv minden olvasójának segít elsajátítani azokat a módszereket, amelyek révén a világból többet láthat, hallhat és érezhet, és amelyek rávezetik saját maga jobb megismerésére és mások tökéletesebb megértésére. Ha viszont Ön már rendelkezik NLP ismeretekkel, akkor ez a kötet felbecsülhetetlen értéket jelent a már megszerzett ismeretek integrálása terén, és néhány új ötlettel és gyakorlattal is gazdagítani fogja tudását. Mindenekelőtt azonban legyen kíváncsi. Ez a könyv a világ megtapasztalásának végtelenül elbűvölő, szövevényes folyamatáról szól. Vannak napok, amelyek csodálatosak. Ilyen napokon szinte nem tudunk rosszat cselekedni, és mások sem tesznek rosszat nekünk. Más napok viszont szörnyűek. Ilyenkor azt érezzük, hogy mindenki keresztezni akarja szándékainkat, és mi magunk sem tudunk helyesen cselekedni. Ha megpróbálnánk elesni, valószínű, hogy még a padlót is elvétenénk. Hogyan történhet mindez? Az NLP elindítja ennek a „hogyannak" a bemutatását, sőt kis mértékben a „miértet" is megvilágítja. Később már talán Ön is képes lesz minden napját úgy megélni, hogy kicsivel több választási lehetősége van, és egyre kevesebb terhet jelent a régi korlátok visszahúzó ereje. Vissza

Tartalom

Köszönetnyilvánítás ...................................................................................................9
Bevezetés ....................................................................................................................11
Hogyan használjuk a könyvet? ...............................................................................12
1. fejezet: Mi az NLP? ...............................................................................................13
Az NLP tartópillérei ...............................................................................................15
Az NLP előfeltevései ..............................................................................................17
Hogyan működik az NLP? .....................................................................................18
Ökológia..................................................................................................................19
Belső ökológia ...................................................................................................20
Külső ökológia...................................................................................................21
Az elme tudatos és tudattalan része........................................................................21
2. fejezet. Eredmények, célok ..................................................................................24
Eredményekben, célokban való gondolkodás ........................................................25
Az eredmények strukturálása..................................................................................26
Az óriási, hihetetlenül nagy célok (HL'GG-ok) .....................................................29
Meggyőződések, hitek .......................................................................................30
3. fejezet: Tanulás .....................................................................................................37
A tanulás szintjei .....................................................................................................38
A tanulási zóna ..................................................................................................39
Az egyszerű és alkotó (generatív) tanulás.........................................................40
Neurológiai szintek ...........................................................*.....................................42
A neurológiai szintek nyelve .............................................................................44
A neurológiai szintek beállítása.........................................................................45
Észlelési pozíciók ...................................................................................................47
A Meta-tükör .....................................................................................................48
A. fejezet: Kapcsolatok .............................................................................................53
Összhang és bizalom ..............................................................................................54
Igazodás és vezetés ....................................................................................................
Igazodás önmagunkhoz ............
Illeszkedés és nem-illeszkedés
A környezet......................................................................................56
Magatartás ..........................................................
Képességek ........................................................................ ...................5*
Meggyőződések és értékek ........................................................... 58
Azonosságtudat, identitás ................................................................58
Az identitáson túli szint (a spiritualitás szintjét ...................................59
5. FEJEZET: A/. EK/EKEK ................................................. ........................... 60
A figyelem ..............................................................................................................60
Külső figyelem .......................................................................60
Belső figyelem...................................................................................................61
A személyes leltár készítése ................................................................61
Reprezentációs rendszerek ..................................................................................62
A kinesztetikus rendszer ......................................................................63
A vizuális rendszer ............................................................................................63
Az auditív rendszer .............................................................63
Az olfaktorikus rendszer..................................................63
A gusztatorikus rendszer................................................................................. 63
Megközelítési jelzések .....................................................................................64
A szemmozgás jelzései ................................................................................ 65
Mentális képek .................................................................................................68
Belső hallás....................................................................................... 70
Érzésekhez való kapcsolódás ...............................................1
Előnyben részesített reprezentációs rendszerek ....................................................73
A vezető reprezentációs rendszer ................................"4
A reprezentációs rendszerek fordítása és átfedése ..................
Fordítás ..............................................................................................................74
Átfedés ....................................................................................................76
Szinesztézia.....................................................................................................76
Érzékletes nyelvezet ..............................................................................................."9
Jövőbe lépés.......................................................................................................81
A mentális gyakorlás elvei ................................................
6. FEJEZET. ÉRZELMI ÁLLAPOT ............................................................
Állapotok és képességek................... .......
Alapállapot............................................................................................................................S7
Asszociáció cs disszociáció ...................... ...................................... x.x
Rögzítések...............................................................................................................90
A rögzítések létrehozása .........................................................l>!
Az érzelmi állapot megváltoztatása .....................................................................
Az állapot megszakítása és a kibillentés (break sate and pattem interrupts) ...93
Az erőforrások rögzítése...............................................................................
Az állapot kalibrálása .......................................................................................
A lelkiállapot rögzítése ......................................................................................96
A rögzítések táncolása, halmozása és összeolvasztása...........................................97
A rögzítések láncolása .......................................................................................1)7
A rögzítések halmozása ....................................................................................
A rögzítések összeolvasztása............................................................................98
A múlthoz kötődő beidegződések átértékelése.......................................................99
A rögzítések láncolása ..................................................................................1
Állapotok és méta-állapotok .....................................................................102
Az állapotok megváltoztatása - Összefoglalás ...........................................103
7. fejezet: Az elménk belső világa ...................................................................108
A szubmodalitások...............................................................................................108
Digitális és analóg szubmodalitások ..........................................................109
Vizuális szubmodalitások ...............................................................................110
Auditív szubmodalitások ...............................................................110
Kinesztetikus szubmodalitások........................................................................110
Olfaklorikus vagy gusztatorikus szubmodalitások ..................................II1
Kritikus szubmodalitások ................................................................................11 2
A nyelv és a szubmodalitások .........................................................................113
A szubmodalitások kiváltása..........................................................................113
A ..huss" minta..............................................................................................111
Vizuális/Kinesztetikus disszociáció....................................................11°
Tanulás a tapasztalataiból .................................................................................120
Gyors fóbia- és traumakezelési eljárás............................................................122
Idővonalak ............................................................................................................123
Az idővonal előhívása .............................................................................124
Az idővonalak használata ..................................................................125
Az idő megjelenése a nyelvben .............................................................127
8. FEJEZET: A STRATÉGIÁK. ...........................................................................................130
A stratégiák használata .........................................................................................132
Az NLP TOTE ..............................................................................133
A TOTE folyamatok szembeállítása .................................... 134
A stratégia előhívása........................................................................................135
A stratégia jelölése...........................................................................................136
A stratégiák tervezése ...........................................................................................138
A stratégiák felállítása ................................................139
Disney kreatív stratégiája ................................................ 139
Új magatartás kialakítása................................................................ 14!
Modellezés ........................................................................... 142
9.A nyelv .....................................................................................................145
A nyelv mint reprezentációs rendszer 14"
Törlés. általánosítás és torzítás................14"
Mély szerkezet és felszíni szerkezet ...........................................151
Kérdések és transzderivációs keresés .......................................................152
10. ": A meta-modell.................................................................. 1 54
A Meta-modell mintái: Törlések.......................................................... 155
A Meta-modell mintái: Határozatlan főnevek (hiányzó személyek) 155
A Meta-modell mintái: Határozatlan igék ................................... 156
A Meta-modell mintái: Összehasonlítások 156
A Meta-modell mintái: ítéletek ...................................... 157
A Meta-modell mintái: Univerzális mennyiségjelzők ..........................158
A Meta-modell mintái: Modális operatorok ..................................... 160
A Mcta-modell mintái: Nominalizációk .....................................................163
A Meta-modell mintái: Gondolatolvasás ............................................... 165
A Meta-modell mintái: Összetett egyenértékűség................................. 166
A Meta-modell mintái: Ok-okozat ................................................ 167
A Meia-modell mintái. Előfeltevések .......................................... 169
A Meta-modell összefoglalása.........................................................Pű
A Meta-modell használata ..............................................................173
I I. fejezet: A Milton-modell ............................................................178
A tudattalan elme .................................................................... 178
A transzállapot nyelvezete ............................................... 183
A Milton-modell és a Meta-modell.............................. IS4
A Milton-modell mintái............................................. 186
A Milton-modell használata ..........................................
A tudattalan erőforrások elérése ............................................... 189
12. fejezet: Metafora......................................................................|>M
Mindennapos metaforák ..................................... .............................. 195
A metaforák típusai........................................................................................ |%
13. fejezet: Az írás ............................................
Érthető, világos fogalmazásmód ...............................................
Az érthetetlenségi index..........................................................?05
Digitális nyelv .. . ......................................................205
Érzékszervi észlelésen alapuló nyelvezet
14. A megértés............................................................................................210
A tapasztalat szűrője ....................................
Részekre bontás, feloszlás (chunking) ....................................
Összegzés. összevonás (chunking up)....................................2,3
Lebontás. (chunking down) ...............................- 1
Oldalirányú mozgás (chunking videways) ......................................................215
A nyelv feloszlása ................................................................2,<>
Tárgyalás és közvetítés ...............................................
Játékelmélet .....................................................22|J
Az észlelési pozíciók felvétele ..........................................................22-'
A belső harmonizálás ...... .........................................................224
Kongruencia és inkongruencia .........................................................
A saját kongruencia jelünk azonosítása .............................229
15.A keretek létrehozása..................................................................232
Az NLP fő keretei ............................................................................233
Az öl problémamegoldó keret .............................................................................236
Magatartás, értékek és s/indél...............................................................237
Átkeretezés...........................................................................................239
Összefüggésbeli keretváltás ......................................................240
Tartalmi keretváltás ...........................................................240
A meggyőződések átkeretezése ......................................242
A hatlépéses keretváltás.........................................................243
A mozaik összerakása............................................................247
Az NLP is .1 rendszerelvű gondolkodás.....................................................247
Elsőfokú változtatás ..........................................................................248
Másodfokú változtatás..... ....................................................249
A/NLP szerkezete ................................................................................250
Az emelőhatás minta: nyelv, fiziológia, gondolkodás ............... . 252
Az NLP minták alkalmazása ..................................................253
Mit hol használjunk? Útmutató az NLP minták használatához................255
A minták alkalmazása ..........................................................................256
Az NLP előfeltevéseinek alkalmazása a valóságban...........................261
A 80:20 szabály ................. ....................................................................263
NLP minták .................................................267
Az NLP kialakulását elősegítő főbb hatások .............269
William James és a pragmatika ........................................260
Konstruktivizmus..............................................................................................
Alfréd Korzybski és az általános szemantika..................................................-70
Carl Rogers és a személy-központú terápia ....................................................-'1
Eric Berne és a tranzakció-analízis (TA).........................................................271
Kari Pribram, George Miller és Eugene Gallanter - a TOTE modell ............212
Gregory Bateson (1910-1980) ........................................................................272
Fritz Perls (1893-1970) ...................................................................................273
Virginia Satir (1916-1988) ..............................................................................273
Milton Erickson (1901-1980) .........................................................................27^
Bibliográfia..............................................................................................................27(1
Általános és bevezető jellegű művek ..............................................................276
Üzleti élet.........................................................................................................276
Oktatás .............................................................................................................211
Képzés .............................................................................................................277
Egészség ..........................................................................................................277
Sport.................................................................................................................277
Üzleti értékesítés, eladás .................................................................................277
Terápia .............................................................................................................278
Ajánlott irodalom.............................................................................................278
Glosszárium .............................................................................................................280
NLP információs források .....................................................................................287
The Association of NLP (ANLP. NLP Egyesület) ..........................................287
Anchor Point (Rögzítési Pont) ........................................................................287
NLP World (NLP Világ) ..................................................................
Anglo American Books .............................................................................
Internetes erőforrások ................................................................................ 288
OKTATÁS ES TANÁCSADÁS ..............................
A SZERZŐRŐL................................................................................................................................................
Könyvek és kazetták...........................................................

Joseph O'Connor

Joseph O'Connor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Joseph O'Connor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem