Bevezetés | 5 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka fejlődése Magyarországon | 13 |
Történeti kialakulás | 13 |
Az iskolai napközi otthonok számszerű fejlődése | 15 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tartalmának fejlődése | 18 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka gyakorlata | 22 |
A tanulók véleményei a napközi otthonról | 24 |
A szülők véleményei a napközi otthonról | 27 |
A pedagógusok véleményei a napközi otthonról | 31 |
A napközi otthoni nevelők képzése és továbbképzése | 39 |
A napközi otthoni nevelés tudományos kutatása | 42 |
Az iskolai napközi otthonok jövője | 45 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka általános kérdései | 49 |
Az iskolai napközi otthon feladatai | 49 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka rendszere | 51 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tervezése | 52 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka szervezése | 58 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka általános módszerei | 69 |
Otthonosság a napközi otthonban | 75 |
Az iskolai napközi otthon kapcsolatai | 83 |
Kapcsolat és munkamegosztás a napközi otthoni nevelők között | 83 |
Kapcsolat az osztályban dolgozó pedagógusokkal | 84 |
Kapcsolat az úttörőmozgalommal | 86 |
Kapcsolat a szülőkkel | 87 |
Kapcsolat a társadalmi szervekkel | 88 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tartalma | 93 |
Tanulás a napközi otthonban | 93 |
A tanulás feltételei | 93 |
A napközi otthoni tanulás vezetésének módszerei | 97 |
Az iskolai ismeretek megszilárdításának lehetőségei a szervezett tanuláson kívüli időben | 109 |
Kulturális nevelés az iskolai napközi otthonban | 115 |
Olvasóvá nevelés a napközi otthonban | 117 |
Ének-zenei nevelés a napközi otthonban | 120 |
Képzőművészeti nevelés a napközi otthonban | 125 |
Népművészeti nevelés a napközi otthonban | 129 |
Bábjáték a napközi otthonban | 132 |
A filmkultúra fejlesztése a napközi otthonban | 133 |
Technikai nevelés a napközi otthonban | 136 |
A technikai nevelés feladatai | 136 |
A technikai nevelés tartalma, szervezése és módszerei | 139 |
Játék, sport, gyermek- és népi tánc a napközi otthonban | 143 |
A játék jelentősége, nevelő hatása | 143 |
A játék és a tanulás kapcsolata | 144 |
A terem- és a szabadtéri játékok általános követelményei | 146 |
A játéktervek készítése | 147 |
A játékfoglalkozás szervezése és irányítása | 147 |
Sportfoglalkozások a napközi otthonban | 150 |
Gyermek- és népi táncok tanítása a napközi otthonban | 155 |
Séták és kirándulások a napközi otthonból | 157 |
Séták | 157 |
Kirándulások | 160 |
A szabad idő helyes eltöltésére nevelés a napközi otthonban | 163 |
Követelmények és lehetőségek | 163 |
Barkácsolás | 167 |
Szabás-varrás | 168 |
Háztartási munkák | 169 |
A tanulók pályaválasztásának segítése az iskolai napközi otthonban | 172 |
Honvédelmi nevelés az iskolai napközi otthonban | 176 |
A honvédelmi nevelés tartalma | 176 |
A honvédelmi nevelés lehetőségei és módszerei a napközi otthonban | 178 |
Egészségügyi kulturáltságra nevelés az iskolai napközi otthonban | 180 |
Az egészségügyi kulturáltság nevelésének követelményei | 180 |
Személyi higiéniai szokások kialakítása | 181 |
A napközis tanulók étkezéssel kapcsolatos kulturáltsága | 182 |
Szexuális nevelés a napközi otthonban a családi nevelés keretében | 183 |
A napközis gyermekek foglalkoztatása az iskolai szünetekben | 189 |
A szünidei foglalkoztatás megszervezése | 189 |
A foglalkozások tartalma és módszerei | 190 |
A nyári napközis gyermekfoglalkoztatások megszervezése | 193 |
A napközis táborok programjai | 194 |
A táborokban folyó nevelőmunka problémái, módszerei | 201 |
Befejezés | 203 |
Bibliográfia | 205 |