Dr. Putnoky Jenő: A 6-10 éves gyermek megismerésének és nevelésének pszichológiai alapjai | |
A tanulás és életkori jellemzői | 13 |
A gondolkodás és a problémamegoldás fejlődése | 31 |
A motiváció és fejlődési sajátosságai | 37 |
A nevelési folyamat megszervezésének módszertana | |
Pataki Ferenc: A nevelés folyamata | 51 |
Dr. Majzik Lászlóné: A gyermekközösség fejlesztése | 59 |
A 6-10 éveses társas kapcsolatai a gyermekközösségben | 65 |
A közösség távlatai | 69 |
A munka közös megszervezése | 74 |
Az elsődleges közösség kialakítása | 76 |
Az elsődleges közösség kapcsolatainak kiépítése | 89 |
Pataki Ferenc: A pedagógiai ráhatás módszerei | 95 |
A pedagógiai ráhatás és logikája | 95 |
A nevelői személyiség pedagógiai hatása | 104 |
A személyes (közvetlen) ráhatás módszerei | 108 |
A párhuzamos (közvetett) ráhatás | 121 |
A nevelőmunka megszervezése a közösségben | 127 |
Dr. Jáki László: Testi nevelés | 127 |
Egészséges napirend, életrend | 127 |
A tanulás és a szellemi munka higiéniája | 127 |
Egészségügyi szabályok | 128 |
Védekezés baleset ellen | 132 |
Edzés | 137 |
Testnevelés, sport, mozgásos játékok, fizikai munka | 143 |
Dr. Majzik Lászlóné: Világnézeti nevelés | 144 |
A világnézeti nevelés a pedagógiai folyamatban | 145 |
Egység a világnézeti nevelésben | 148 |
A világ anyagisága, megismerhetősége | 148 |
A jelenségek kölcsönhatása és összefüggése | 152 |
A jelenségek mozgása és fejlődése | 158 |
O. Nagy Gáborné: | 163 |
Dr. Sárdi Lajos: Szocialista hazafiságra nevelés | 168 |
A szocialista hazafiság összetevői | 172 |
A hazai táj és a dolgozó nép megszerettetése | 172 |
Népünk kulturális alkotásainak megbecsülése | 175 |
A szocialista társadalmunk iránti ragaszkodás felkeltése | 182 |
Proletár internacionalizmusra és békeszeretre nevelés | 187 |
Dr. Majzik Lászlóné: A munkára nevelés | 191 |
Tanulás | 196 |
Önkiszolgálás, házi munka | 196 |
Közhasznú munkák | 206 |
A szocialista tulajdon védelme | 212 |
Szabadkai Simonné: A szocialista humanizmusra nevelés | 218 |
Kapcsolatok a családi közösségben | 221 |
Kapcsolatok az osztály- és iskolaközösségben | 222 |
Kapcsolatok a felnőtt társadalommal | 229 |
Dr. Mészáros István: Esztétikai nevelés | 238 |
Az esztétikai tevékenységek | 240 |
A pedagógus általános feladatai | 240 |
Nevelési módszerek az esztétika nevelés ágazataiban | 242 |
Tóth László: Tipikus nevelési nehézségek | 259 |
A nevelési nehézségek kialakulása | 268 |
Problematikus személyiségtípusok és pedagógiai megközelítésük | 269 |
Dr. Majzik Lászlóné: | 279 |
Pataki Ferenc: | 323 |
A nevelési eredményvizsgálat szükségessége | 323 |
A nevelési eredményvizsgálat lényege és forrásai | 329 |
Az eredményvizsgálat módszerei | 337 |
A pedagógiai megfigyelés | 340 |
A beszélgetés | 347 |
Az írásbeli felmérés | 352 |
A gyermeki tevékenység produktumainak elemzése | 355 |
A pedagógiai helyzetteremtés | 360 |
A végzett növendék helytállásának figyelemmel kísérése | 364 |
Az eredményvizsgálat adatainak felhasználása | 367 |
Tervszerűség a nevelésben | |
A nevelőmunka tervezése | 373 |
A pedagógiai folyamat tervezésének logikája | 373 |
Az igazgató feladataia a nevelőmunka tervezésében, irányításában | 381 |
Az osztályfőnök szerepe és feladatai a tervszerű nevelőmunkában | 394 |
Szabó Ferenc: Az iskola és az úttörőmozgalom | 403 |
Kiss Gyula: Együttműködés az iskolán kívüli nevelési tényezőkkel | 411 |
Az iskola és közvetlen társadalmi környezete | 411 |
A társadalmi kapcsolatok iskolai szintű szervezésének jelentősége | 413 |
Az iskola és a család | 416 |