Dr. Barkóczi Ilona: A 10-14 éves gyermek megismerésének és nevelésének pszichológiai alapjai | |
A 10-14 éves gyermek megismerésének pszichológiai alapjai | 13 |
A motiváció fejlődése | 19 |
A tanulás sajátosságai | 41 |
A tanulói személyiség megismerésének módjai | 59 |
A nevelési folyamat megszervezésének módszertana | |
Pataki Ferenc: A nevelés folyamata | 71 |
A gyermekközösség fejlesztése | 79 |
A helyes értelmezés időszerű kérdései | 79 |
A közösségi kapcsolatok fejlődése | 86 |
Az iskolaközösség | 92 |
Az elsődleges közösség problémái | 97 |
A közösség dinamikája | 104 |
Az egyén fejlesztése a közösségben | 112 |
Pataki Ferenc: A pedagógiai ráhatás módszerei | 119 |
A pedagógiai ráhatás és logikája | 119 |
A nevelői személyiség pedagógiai hatása | 128 |
A személyes (közvetlen) ráhatás módszerei | 132 |
A párhuzamos (közvetett) ráhatás | 145 |
A nevelőmunka megszervezése a közösségben | 151 |
Dr. Jáki László: Testi nevelés | 151 |
Egészséges napirend, életrend | 152 |
A tanulás és a szellemi munka higiéniája | 155 |
Egészségügyi szabályok | 158 |
Védekezés baleset ellen | 161 |
Edzés | 163 |
Testnevelés, sport, mozgásos játékok, fizikai munka | 164 |
M. Jászai Magdolna: Világnézeti nevelés | 167 |
A világnézeti nevelés helyes értelmezése | 167 |
Az osztályfőnök feladatai | 169 |
Az oktatás világnézeti nevelőerejének kibontakozása | 180 |
Hunyady Györgyné: Szocialista hazafiságra nevelés | 182 |
A szocialista hazafiság gondolati tartalmának kialakítása | 183 |
A hazafias érzelmek kialakítása | 198 |
A hazafias tettekre nevelés | 203 |
Tóth László: Munkára nevelés | 206 |
Tanulás | 206 |
Önkiszolgálás, házi munka | 215 |
Közhasznú munkák | 219 |
A szocialista tulajdon védelme | 226 |
Felkészítés az élethivatásra | 228 |
Gaál Gyula: Szocialista humanizmusra nevelés | 233 |
A közösségi kapcsolatok humanista jellegének biztosítása | 236 |
A közösségi kapcsolatok alakítása a családban | 247 |
Kapcsolatok a felnőtt társadalommal | 251 |
Dr. Mészáros István: Esztétikai nevelés | 254 |
Az esztétka elsajátító tevékenység fejlesztésének általános módszerei | 255 |
Az esztétikai élménnyel kísért befogadó tevékenységek | 256 |
Az esztétikai élménnyel kísért cselekvő tevékenységek | 261 |
Az esztétikai elsajátító tevékenység fejlesztésének sajátos módszerei az esztétikai nevelés egyes ágazataiban | 265 |
Tóth László: Tipikus nevelési nehézségek | 283 |
A nevelési nehézségek kialakulása | 283 |
Problematikus személyiségtípusok és pedagógiai megközelítésük | 286 |
Dr. Majzik Lászlóné: | 349 |
Pataki Ferenc: | |
A nevelési eredményvizsgálat szükségessége | 349 |
A nevelési eredményvizsgálat lényege és forrásai | 355 |
Az eredményvizsgálat módszerei | 363 |
A pedagógiai megfigyelés | 366 |
A beszélgetés | 373 |
Az írásbeli felmérés | 378 |
A gyermeki tevékenység produktumainak elemzése | 381 |
A pedagógiai helyzetteremtés | 386 |
A végzett növendék helytállásának figyelemmel kísérése | 390 |
Az eredményvizsgálat adatainak felhasználása | 393 |
Tervszerűség a nevelésben | |
Pataki Ferenc: A nevelőmunka tervezése | 399 |
A pedagógiai folymat tervezésének logikája | 399 |
Az osztályfőnök szerepe és feladatai a tervszerű nevelőmunkában | 407 |
Szabó Ferenc: Az iskola és az úttörőmozgalom | 421 |
Kiss Gyula: Együttműködés az iskolán kívüli nevelési tényezőkkel | 429 |
Az iskola és közvetlen társadalmi környezete | 429 |
A társadalmi kapcsolatok iskolai szintű szervezésének jelentősége | 431 |
Az iskola és a család | 434 |