1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstudományi közlemények 74/1.

Szerző
Budapest
Kiadó: MTA Pedagógiai Kutató Csoport
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 66 oldal
Sorozatcím: Neveléstudományi Közlemények
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 600 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Kutató Csoportjának Neveléstudományi Közlemények címen megjelenő kiadványsorozata kettős célt szolgál. Egyrészt olyan tanulmányokat közöl, amelyek a hazai... Tovább

Előszó

A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Kutató Csoportjának Neveléstudományi Közlemények címen megjelenő kiadványsorozata kettős célt szolgál. Egyrészt olyan tanulmányokat közöl, amelyek a hazai neveléstudomány életében nagy jelentőségű 6. országos kutatási főiránynak: A köznevelés fejlesztését szolgáló pedagógiai kutatásoknak a megvalósítása érdekében jönnek létre. A Pedagógiai Kutató Csoport az országos főirány két részfeladatának koordinálására kapott megbízatást. Az első a Köznevelési rendszerünk távlati fejlesztésének alapvető rendszerbeli és neveléstudományi kérdései, a második A tanulóifjúság életkörülményeinek, közösségeinek és mozgalmi tevékenységének alapvető kérdései címet viseli. A Neveléstudományi Közleményekben tehát elsősorban olyan tudományos munkák jelennek meg, amelyek a fenti témakörökhöz kapcsolódnak. A kiadványsorozat azonkívül olyan tanulmányok közlését is tervezi, amelyek a főirány megvalósításához közvetve csatlakoznak. A Neveléstudományi Közlemények jelenlegi első száma a főirány megvalósításának bevezető időszakában készült. Az itt közölt tanulmányok a Köznevelési rendszerünk távlati fejlesztésének alapvető rendszerbeli és neveléstudományi kérdései c. részfeladat témáihoz kapcsolódnak. Sajátos megközelítéssel egyrészt az iskolai élet egészét, másrészt annak egy-egy lényeges problémáját elemzik; a mai helyzetből kiindulva keresik az iskolarendszer távlati fejlesztésének lehetőségeit. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Kozma Tamás: Közoktatási intézményeink néhány szervezetelméleti kérdése 8
1. Bevezetés 8
2. Az iskola céljai (Funkcionális elemzés) 11
3. Az iskola szervezeti felépítése (Strukturális elemzés) 16
4. Pedagógus-és diákmagatartások az iskolában (Konfliktuselemzés) 19
5. Az iskola irányítása (Szervezéselméleti elemzés) 23
6. Irodalom 26

Ligetiné, dr. Verebély Anna: Szakosított tantervű osztályok és fakultatív oktatás az általános iskolában 29
Tagozatos osztályok az általános iskolában. A szakosított tantervű osztályok alakulásának története a folyamatot szabályozó rendeletek tükrében 30
1. Az általános iskola belső struktúrájának sajátos változásai a szakosított tantervű osztályok létrejöttével párhuzamosan 33
2. A szakosított tantervű osztályok pozitív jellemzői 34
3. A szakosított tantervű osztályok negatív jellemzői 35
Fakultatív oktatás az általános iskolában 38
1. Az oktatási törzsanyag és a fakultatív foglalkozások ágazatai 40
2. Életkor és fakultatív oktatás 46
Forrásmunkák 50

Ableda Gyula - dr. Barna Gyuláné: Iskolarendszerünk pedagógusellátottsága, az ellátási szintet meghatározó tényezők - Tervtanulmány 52
A tervtanulmány célja 52
A pedagógus-ellátottság alakulása 1960-1971 52
A pedagógus-ellátottság alakulását befolyásoló tényezők 57
A pedagógus-ellátottság nemzetközi tendenciái 64
Javaslat a részletes kutatási programra 65
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Neveléstudományi közlemények 74/1. Neveléstudományi közlemények 74/1. Neveléstudományi közlemények 74/1. Neveléstudományi közlemények 74/1.

A borító kissé szakadozott és enyhén foltos.

Állapot:
1.640 Ft
820 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba