kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Schreiber Alajos könyvnyomdája |
---|---|
Kiadás helye: | Pozsony |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 498 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Nyomtatta Schreiber Alajos könyvnyomdája, Pozsony. |
Előzmények | |
1. §. A különös tanítástan fogalma és szükségessége | 1 |
I. Szakasz - A vallás tanmódja | |
2. §. A vallástanításnak lehetősége és szükségessége | 3 |
3. §. A vallástanító személyisége | 7 |
4. §. A vallástanítás igényelte tulajdonságok megszerzése | 12 |
5. §. A vallástan forrásai | 14 |
6. §. A bibliatanításnak fontossága és czélja | 16 |
7. §. A bibliai tananyag megválasztása | 22 |
8. §. A katekizmus szükségessége és kellékei | 25 |
9. §. A vallástanítás az első gyermekkorban | 29 |
10. §. A vallástanítás az elemi oskolában | 32 |
11. §. A hitelemzés | 39 |
12. §. Minták bibliai elbeszélésekre és hitelemzésre | 44 |
13. §. A vallástanítás a középtanodákban | 48 |
II. Szakasz - A nyelv tanmódja | |
Az anyanyelv tanmódja | |
14. §. Az anyanyelvtanítás czélja az elemi tanodákban | 51 |
15. §. Az elemi tanodai nyelvtanításnak szabályai | 56 |
16. §. A nyelvtanítás az alosztályban | 59 |
17. §. Olvasástanítás a középosztályokban | 93 |
18. §. Olvasástanítás a felosztályokban | 97 |
19. §. A mintaszerű olvasás tanulmányozása | 99 |
20. §. A nyelvtan az elemi tanodában | 110 |
21. §. Minta néhány nyelvtani alak tanítására | 115 |
22. §. A helyes irás az elemi tanodában | 120 |
23. §. Az irálygyakorlások szükségessége az elemi tanodában | 128 |
24. §. Az irálygyakorlások czélja és anyaga | 131 |
25. §. Az irálygyakorlások módszere | 132 |
26. §. Útmutatás az olvasmányok kezelésére | 137 |
Az anyanyelv tanmódja a középtanodákban | |
27. §. Az anyanyelv tanításának czélja, anyaga a középtanodákban | 141 |
28. §. Az anyanyelv tanmódja | 144 |
29. §. A gymnasiumi magyar olvasó könyvek | 150 |
30. §. Szóbeli gyakorlatok | 152 |
31. §. A középtanodai magyar feladatok | 155 |
32. §. Az anyanyelvnek magán olvasása a középtanodákban | 162 |
III. Szakasz - Idegen nyelvek tanmódszere | |
33. §. Az idegen nyelvek tanmódja általában | 165 |
34. §. Az ó remeknyelvek tanmódja az 1. és 2. tanfolyamban, vagy az alsó öt osztályban | 169 |
35. §. Az ó remeknyelvek tanmódja a 3. tanfolyamban | 178 |
36. §. Az olvasmányok megválasztása | 187 |
37. §. Fordítás anyanyelvből az ó remekekbe | 189 |
IV. Szakasz - A mennyiségtan tanmódja | |
Bevezetés | |
38. §. A mennyiségtan nevelési jelentősége | 194 |
39. §. A mennyiségtan tanmódja általában | 200 |
A mennyiségtan tanmódja az elemi tanodákban | |
Bevezetés | |
40. §. Az elemi számvetés fogalma s felosztása | 207 |
41. §. Az elemi számvetés tananyaga az elemi tanodában | 211 |
A fejbeli számvetés tanmódja | |
42. §. A fejbeli számvetés tanításának szabályai | 212 |
43. §. A fejbeli számvetés módszerének gyakorlati kivitele | 220 |
44. §. Tanfolyamok és gyakorlati tanfokozatok a fejbeli számvetésre | 223 |
A számjegyekkel való számvetés tanmódja | |
45. §. A számjegyekkel való számvetés tanításának általános szabályai | 239 |
46. §. Eljárási minták | 242 |
A mértani alaktan és mértani rajz az elemi tanodákban | |
47. §. Fogalom és tárgy | 252 |
48. §. A mértani alaktan tartalma és czélja | 254 |
49. §. Az alaktan módszere | 256 |
50. §. A kitalálható tanalak az alaktan tanításában | 261 |
51. §. Eljárási minta az alaktan tanítására | 264 |
III. fejezet | |
52. §. A mennyiségtan tanmódja a gymnasiumban | 265 |
V. Szakasz - A természettudományok tanmódja | |
A természettudományok az elemi tanodában | |
53. §. A természettudományok jelentősége az elemi tanításban | 271 |
54. §. A természettudományok anyaga az elemi tanodában | 276 |
55. §. Eljárás az elemi tanodai természetrajz tanításában | 278 |
56. §. Eljárás az elemi tanodai természettan tanításában | 285 |
A természettudományok tanítása a gymnasiumban | |
57. §. A természettudományok jelentősége a gymnasiumban | 289 |
58. §. A természettudományok tananyaga az algymnasiumban és a classicai ágban | 293 |
59. §. A természettudományok tananyaga a gymnasium reál ágában | 297 |
60. §. Eljárási szabályok a gymnasiumi természetrajz tanítására | 301 |
61. §. A természettudományi kirándulások | 313 |
62. §. A természettan tanmódja a gymnasiumban | 316 |
VI. Szakasz - A földrajz tanmódja | |
Bevezetés | |
63. §. A földrajz jelentősége a tanodákban | 324 |
A földrajz tanítása az elemi tanodában | |
64. §. A tananyag megválasztása | 328 |
65. §. Eljárási szabályok a földrajz tanítására | 330 |
II. fejezet | |
66. §. A földrajz tanmódja a gymnasiumban | 342 |
VII. Szakasz - A történelem tanmódja | |
Bevezetés | |
67. §. A történelem jelentősége a tanodában | 345 |
A történelem a gymnasiumban | |
68. §. A gymnasiumi történelem tanításának czélja | 355 |
69. §. A gymnasiumi történelmi tanítás anyaga | 357 |
70. §. Tanfolyamok a gymnasiumi történelem tanítására | 360 |
71. §. Általános eljárási szabályok a gymnasiumi történelem tanítására | 371 |
72. §. A történelem tanítása emlézési szempontból | 376 |
73. §. A gymnasiumi történelem tanítása értelmi szempontból | 379 |
74. §. A történelem tanítása érzelmi szempontból | 384 |
75. §. A történelem tanítója | 386 |
A történelem tanítása az elemi tanodában | |
76. §. A történelem tanításának szüksége az elemi tanodában | 390 |
77. §. A történelem tananyaga az elemi tanodában | 392 |
78. §. Eljárási szabályok az elemi tanodai történelem tanítására | 397 |
VIII. Szakasz - A bölcselet tanmódja | |
79. §. A bölcselet fogalma és feladata | 400 |
80. §. A bölcselkedés tanításának lehetősége és szüksége általában | 403 |
81. §. Különféle nézetek a gymnasiumi bölcselet előtanáról | 407 |
82. §. A bölcseleti előtan anyaga, tanításának lehetősége és szüksége | 412 |
83. §. Eljárási szabályok a bölcseleti előtan tanítására | 418 |
84. §. Tájékoztató a bölcselkedés mezején | 421 |
IX. Szakasz - A rajztanítás | |
85. §. A rajztanítás szükségessége általában | 442 |
86. §. A rajztanítás nemei | 446 |
87. §. Általános szabályok a rajztanításra | 448 |
88. §. Eljárási szabályok az egyes rajznemek tanítására | 452 |
X. Szakasz | |
89. §. A szép irás tanítása | 459 |
XI. Szakasz - Az ének tanmódja | |
90. §. Az ének fogalma | 466 |
91. §. Az énektanítás jelentősége az iskolában | 466 |
92. §. Az énektanítás czélja és anyaga az iskolában | 472 |
93. §. A tanítás általános elveinek alkalmazása az énektanításra | 476 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.