1.063.472

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstudomány IV.

Műveltebb közönség számára - Különös tanítástan

Szerző
Pozsony
Kiadó: Schreiber Alajos könyvnyomdája
Kiadás helye: Pozsony
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 498 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Nyomtatta Schreiber Alajos könyvnyomdája, Pozsony.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A különös tanítástan fogalma és szükségessége
Az általános tanítástan a tanítás általános elveivel ismertetett meg bennünket, melyeket minden tanodánál és minden tárgy tanításánál követni kell. Az... Tovább

Előszó

A különös tanítástan fogalma és szükségessége
Az általános tanítástan a tanítás általános elveivel ismertetett meg bennünket, melyeket minden tanodánál és minden tárgy tanításánál követni kell. Az általános tanítástan a tanodák és tananyag nagy különbsége miatt elvont körben mozog, jóllehet az elveket felvilágosító példáknak nincsen hiányában. De az általános elvek nem elegendők a tanítás czéljának biztos elérésére; mert mind a tapasztalás, mind a dolog természete tanítja, hogy az általános tanítástannak teljes birtokában levő tanító is igen sok nehézségbe ütközik az egyes tárgyak kezelésénél, ha azoknak külön tanmódját nem tanulmányozta. Igen sok gondolkodni valót hagynánk a tanítónak, ha az egyes tantárgyak tanításának miképenjét egyedül rá bíznók; mert az általános elveknek egyes esetekre való alkalmazása nem könnyü dolog. Ugyanis a tárgyak természete különböző levén, éles itélet szükséges arra, hogy azok helyes kezelését tudatosan megállapítsuk. Mindenkire nézve nehéz ez, sokakra nézve pedig erejöket fölülmuló feladat. Miért az egyes tantárgyak tanításmódjának meghatározása vagyis az általános tanítási szabályoknak egyes esetekre való alkalmazása minden tanítóra nézve hasznos, sokakra nézve pedig szükséges. Elég megfontolni valója marad a tanítónak még akkor is.
Azon tant, mely a tanítás általános elveire állított általános tanmódot egyes tantárgyak tanítására alkalmazni tanítja, vagyis azoknak tanmódjárt ismerteti, különös tanítástannak, vagy tanmódtannak nevezzük. Vissza

Tartalom

Előzmények
1. §. A különös tanítástan fogalma és szükségessége1
I. Szakasz - A vallás tanmódja
2. §. A vallástanításnak lehetősége és szükségessége3
3. §. A vallástanító személyisége7
4. §. A vallástanítás igényelte tulajdonságok megszerzése12
5. §. A vallástan forrásai14
6. §. A bibliatanításnak fontossága és czélja16
7. §. A bibliai tananyag megválasztása22
8. §. A katekizmus szükségessége és kellékei25
9. §. A vallástanítás az első gyermekkorban29
10. §. A vallástanítás az elemi oskolában32
11. §. A hitelemzés39
12. §. Minták bibliai elbeszélésekre és hitelemzésre44
13. §. A vallástanítás a középtanodákban48
II. Szakasz - A nyelv tanmódja
Az anyanyelv tanmódja
14. §. Az anyanyelvtanítás czélja az elemi tanodákban51
15. §. Az elemi tanodai nyelvtanításnak szabályai56
16. §. A nyelvtanítás az alosztályban59
17. §. Olvasástanítás a középosztályokban93
18. §. Olvasástanítás a felosztályokban97
19. §. A mintaszerű olvasás tanulmányozása99
20. §. A nyelvtan az elemi tanodában110
21. §. Minta néhány nyelvtani alak tanítására115
22. §. A helyes irás az elemi tanodában120
23. §. Az irálygyakorlások szükségessége az elemi tanodában128
24. §. Az irálygyakorlások czélja és anyaga131
25. §. Az irálygyakorlások módszere132
26. §. Útmutatás az olvasmányok kezelésére137
Az anyanyelv tanmódja a középtanodákban
27. §. Az anyanyelv tanításának czélja, anyaga a középtanodákban141
28. §. Az anyanyelv tanmódja144
29. §. A gymnasiumi magyar olvasó könyvek150
30. §. Szóbeli gyakorlatok152
31. §. A középtanodai magyar feladatok155
32. §. Az anyanyelvnek magán olvasása a középtanodákban162
III. Szakasz - Idegen nyelvek tanmódszere
33. §. Az idegen nyelvek tanmódja általában165
34. §. Az ó remeknyelvek tanmódja az 1. és 2. tanfolyamban, vagy az alsó öt osztályban169
35. §. Az ó remeknyelvek tanmódja a 3. tanfolyamban178
36. §. Az olvasmányok megválasztása187
37. §. Fordítás anyanyelvből az ó remekekbe189
IV. Szakasz - A mennyiségtan tanmódja
Bevezetés
38. §. A mennyiségtan nevelési jelentősége194
39. §. A mennyiségtan tanmódja általában200
A mennyiségtan tanmódja az elemi tanodákban
Bevezetés
40. §. Az elemi számvetés fogalma s felosztása207
41. §. Az elemi számvetés tananyaga az elemi tanodában211
A fejbeli számvetés tanmódja
42. §. A fejbeli számvetés tanításának szabályai212
43. §. A fejbeli számvetés módszerének gyakorlati kivitele220
44. §. Tanfolyamok és gyakorlati tanfokozatok a fejbeli számvetésre223
A számjegyekkel való számvetés tanmódja
45. §. A számjegyekkel való számvetés tanításának általános szabályai239
46. §. Eljárási minták242
A mértani alaktan és mértani rajz az elemi tanodákban
47. §. Fogalom és tárgy252
48. §. A mértani alaktan tartalma és czélja254
49. §. Az alaktan módszere256
50. §. A kitalálható tanalak az alaktan tanításában261
51. §. Eljárási minta az alaktan tanítására264
III. fejezet
52. §. A mennyiségtan tanmódja a gymnasiumban265
V. Szakasz - A természettudományok tanmódja
A természettudományok az elemi tanodában
53. §. A természettudományok jelentősége az elemi tanításban271
54. §. A természettudományok anyaga az elemi tanodában276
55. §. Eljárás az elemi tanodai természetrajz tanításában278
56. §. Eljárás az elemi tanodai természettan tanításában285
A természettudományok tanítása a gymnasiumban
57. §. A természettudományok jelentősége a gymnasiumban289
58. §. A természettudományok tananyaga az algymnasiumban és a classicai ágban293
59. §. A természettudományok tananyaga a gymnasium reál ágában297
60. §. Eljárási szabályok a gymnasiumi természetrajz tanítására301
61. §. A természettudományi kirándulások313
62. §. A természettan tanmódja a gymnasiumban316
VI. Szakasz - A földrajz tanmódja
Bevezetés
63. §. A földrajz jelentősége a tanodákban324
A földrajz tanítása az elemi tanodában
64. §. A tananyag megválasztása328
65. §. Eljárási szabályok a földrajz tanítására330
II. fejezet
66. §. A földrajz tanmódja a gymnasiumban342
VII. Szakasz - A történelem tanmódja
Bevezetés
67. §. A történelem jelentősége a tanodában345
A történelem a gymnasiumban
68. §. A gymnasiumi történelem tanításának czélja355
69. §. A gymnasiumi történelmi tanítás anyaga357
70. §. Tanfolyamok a gymnasiumi történelem tanítására360
71. §. Általános eljárási szabályok a gymnasiumi történelem tanítására371
72. §. A történelem tanítása emlézési szempontból376
73. §. A gymnasiumi történelem tanítása értelmi szempontból379
74. §. A történelem tanítása érzelmi szempontból384
75. §. A történelem tanítója386
A történelem tanítása az elemi tanodában
76. §. A történelem tanításának szüksége az elemi tanodában390
77. §. A történelem tananyaga az elemi tanodában392
78. §. Eljárási szabályok az elemi tanodai történelem tanítására397
VIII. Szakasz - A bölcselet tanmódja
79. §. A bölcselet fogalma és feladata400
80. §. A bölcselkedés tanításának lehetősége és szüksége általában403
81. §. Különféle nézetek a gymnasiumi bölcselet előtanáról407
82. §. A bölcseleti előtan anyaga, tanításának lehetősége és szüksége412
83. §. Eljárási szabályok a bölcseleti előtan tanítására418
84. §. Tájékoztató a bölcselkedés mezején421
IX. Szakasz - A rajztanítás
85. §. A rajztanítás szükségessége általában442
86. §. A rajztanítás nemei446
87. §. Általános szabályok a rajztanításra448
88. §. Eljárási szabályok az egyes rajznemek tanítására452
X. Szakasz
89. §. A szép irás tanítása459
XI. Szakasz - Az ének tanmódja
90. §. Az ének fogalma466
91. §. Az énektanítás jelentősége az iskolában466
92. §. Az énektanítás czélja és anyaga az iskolában472
93. §. A tanítás általános elveinek alkalmazása az énektanításra476

Garamszeghy Lubrich Ágost

Garamszeghy Lubrich Ágost műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Garamszeghy Lubrich Ágost könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem