1.064.040

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstudomány IV.

Műveltebb közönség számára - Különös tanítástan

Szerző
Pest
Kiadó: Rudnyánszky A. Könyvnyomdájából
Kiadás helye: Pest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 498 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A különös tanítástan fogalma és szükségessége
Az általános tanítástan a tanítás általános elveivel ismertetett meg bennünket, melyeket minden tanodánál és minden tárgy tanításánál követni kell. Az... Tovább

Előszó

A különös tanítástan fogalma és szükségessége
Az általános tanítástan a tanítás általános elveivel ismertetett meg bennünket, melyeket minden tanodánál és minden tárgy tanításánál követni kell. Az általános tanítástan a tanodák és tananyag nagy különbsége miatt elvont körben mozog, jóllehet az elveket felvilágosító példáknak nincsen hiányában. De az általános elvek nem elegendők a tanítás czéljának biztos elérésére; mert mind a tapasztalás, mind a dolog természete tanítja, hogy az általános tanítástannak teljes birtokában levő tanító is igen sok nehézségbe ütközik az egyes tárgyak kezelésénél, ha azoknak külön tanmódját nem tanulmányozta. Igen sok gondolkodni valót hagynánk a tanítónak, ha az egyes tantárgyak tanításának miképenjét egyedül rá bíznók; mert az általános elveknek egyes esetekre való alkalmazása nem könnyü dolog. Ugyanis a tárgyak természete különböző levén, éles itélet szükséges arra, hogy azok helyes kezelését tudatosan megállapítsuk. Mindenkire nézve nehéz ez, sokakra nézve pedig erejöket fölülmuló feladat. Miért az egyes tantárgyak tanításmódjának meghatározása vagyis az általános tanítási szabályoknak egyes esetekre való alkalmazása minden tanítóra nézve hasznos, sokakra nézve pedig szükséges. Elég megfontolni valója marad a tanítónak még akkor is.
Azon tant, mely a tanítás általános elveire állított általános tanmódot egyes tantárgyak tanítására alkalmazni tanítja, vagyis azoknak tanmódjárt ismerteti, különös tanítástannak, vagy tanmódtannak nevezzük. Vissza

Tartalom

Előzmények
1. §. A különös tanítástan fogalma és szükségessége1
I. Szakasz - A vallás tanmódja
2. §. A vallástanításnak lehetősége és szükségessége3
3. §. A vallástanító személyisége7
4. §. A vallástanítás igényelte tulajdonságok megszerzése13
5. §. A vallástan forrásai14
6. §. A bibliatanításnak fontossága és czélja16
7. §. A bibliai tananyag megválasztása22
8. §. A katekizmus szükségessége és kellékei25
9. §. A vallástanítás az első gyermekkorban30
10. §. A vallástanítás az elemi oskolában32
11. §. A hitelemzés40
12. §. Minták bibliai elbeszélésekre és hitelemzésre44
13. §. A vallástanítás a középtanodákban48
II. Szakasz - A nyelv tanmódja
Az anyanyelv tanmódja
14. §. Az anyanyelvtanítás czélja az elemi tanodákban51
15. §. Az elemi tanodai nyelvtanításnak szabályai56
16. §. A nyelvtanítás az alosztályban59
17. §. Olvasástanítás a középosztályokban92
18. §. Olvasástanítás a felosztályokban96
19. §. A mintaszerű olvasás tanulmányozása98
20. §. A nyelvtan az elemi tanodában109
21. §. Minta néhány nyelvtani alak tanítására113
22. §. A helyes irás az elemi tanodában118
23. §. Az irálygyakorlások szükségessége az elemi tanodában126
24. §. Az irálygyakorlások czélja és anyaga129
25. §. Az irálygyakorlások módszere131
26. §. Útmutatás az olvasmányok kezelésére135
Az anyanyelv tanmódja a középtanodákban
27. §. Az anyanyelv tanításának czélja, anyaga a középtanodákban139
28. §. Az anyanyelv tanmódja142
29. §. A gymnasiumi magyar olvasó könyvek148
30. §. Szóbeli gyakorlatok150
31. §. A középtanodai magyar feladatok153
32. §. Az anyanyelvnek magán olvasása a középtanodákban160
III. Szakasz - Idegen nyelvek tanmódszere
33. §. Az idegen nyelvek tanmódja általában162
34. §. Az ó remeknyelvek tanmódja az 1. és 2. tanfolyamban, vagy az alsó öt osztályban166
35. §. Az ó remeknyelvek tanmódja a 3. tanfolyamban175
36. §. Az olvasmányok megválasztása184
37. §. Fordítás anyanyelvből az ó remekekbe186
IV. Szakasz - A mennyiségtan tanmódja
Bevezetés
38. §. A mennyiségtan nevelési jelentősége191
39. §. A mennyiségtan tanmódja általában196
A mennyiségtan tanmódja az elemi tanodákban
Bevezetés
40. §. Az elemi számvetés fogalma s felosztása204
41. §. Az elemi számvetés tananyaga az elemi tanodában208
A fejbeli számvetés tanmódja
42. §. A fejbeli számvetés tanításának szabályai210
43. §. A fejbeli számvetés módszerének gyakorlati kivitele218
44. §. Tanfolyamok és gyakorlati tanfokozatok a fejbeli számvetésre220
A számjegyekkel való számvetés tanmódja
45. §. A számjegyekkel való számvetés tanításának általános szabályai237
46. §. Eljárási minták239
A mértani alaktan és mértani rajz az elemi tanodákban
47. §. Fogalom és tárgy250
48. §. A mértani alaktan tartalma és czélja252
49. §. Az alaktan módszere254
50. §. A kitalálható tanalak az alaktan tanításában259
51. §. Eljárási minta az alaktan tanítására262
III. fejezet
52. §. A mennyiségtan tanmódja a gymnasiumban264
V. Szakasz - A természettudományok tanmódja
A természettudományok az elemi tanodában
53. §. A természettudományok jelentősége az elemi tanításban264
54. §. A természettudományok anyaga az elemi tanodában274
55. §. Eljárás az elemi tanodai természetrajz tanításában276
56. §. Eljárás az elemi tanodai természettan tanításában283
A természettudományok tanítása a gymnasiumban
57. §. A természettudományok jelentősége a gymnasiumban288
58. §. A természettudományok tananyaga az algymnasiumban és a classicai ágban291
59. §. A természettudományok tananyaga a gymnasium reál ágában295
60. §. Eljárási szabályok a gymnasiumi természetrajz tanítására300
61. §. A természettudományi kirándulások312
62. §. A természettan tanmódja a gymnasiumban315
VI. Szakasz - A földrajz tanmódja
Bevezetés
63. §. A földrajz jelentősége a tanodákban323
A földrajz tanítása az elemi tanodában
64. §. A tananyag megválasztása327
65. §. Eljárási szabályok a földrajz tanítására328
II. fejezet
66. §. A földrajz tanmódja a gymnasiumban341
VII. Szakasz - A történelem tanmódja
Bevezetés
67. §. A történelem jelentősége a tanodában344
A történelem a gymnasiumban
68. §. A gymnasiumi történelem tanításának czélja355
69. §. A gymnasiumi történelmi tanítás anyaga357
70. §. Tanfolyamok a gymnasiumi történelem tanítására360
71. §. Általános eljárási szabályok a gymnasiumi történelem tanítására371
72. §. A történelem tanítása emlézési szempontból376
73. §. A gymnasiumi történelem tanítása értelmi szempontból379
74. §. A történelem tanítása érzelmi szempontból384
75. §. A történelem tanítója386
A történelem tanítása az elemi tanodában
76. §. A történelem tanításának szüksége az elemi tanodában392
77. §. A történelem tananyaga az elemi tanodában393
78. §. Eljárási szabályok az elemi tanodai történelem tanítására398
VIII. Szakasz - A bölcselet tanmódja
79. §. A bölcselet fogalma és feladata402
80. §. A bölcselkedés tanításának lehetősége és szüksége általában405
81. §. Különféle nézetek a gymnasiumi bölcselet előtanáról409
82. §. A bölcseleti előtan anyaga, tanításának lehetősége és szüksége414
83. §. Eljárási szabályok a bölcseleti előtan tanítására421
84. §. Tájékoztató a bölcselkedés mezején424
IX. Szakasz - A rajztanítás
85. §. A rajztanítás szükségessége általában452
86. §. A rajztanítás nemei456
87. §. Általános szabályok a rajztanításra458
88. §. Eljárási szabályok az egyes rajznemek tanítására462
X. Szakasz
89. §. A szép irás tanítása469
XI. Szakasz - Az ének tanmódja
90. §. Az ének fogalma476
91. §. Az énektanítás jelentősége az iskolában476
92. §. Az énektanítás czélja és anyaga az iskolában482
93. §. A tanítás általános elveinek alkalmazása az énektanításra486

Garamszeghy Lubrich Ágost

Garamszeghy Lubrich Ágost műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Garamszeghy Lubrich Ágost könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem