kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Agapé Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Szeged |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 230 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 21 cm |
ISBN: | 963-458-264-8 |
Bevezető | 13 |
Neveléselmélet | 17 |
A nevelés fogalma, jellemzői | 18 |
Nevelés jellemzői | 18 |
Kapcsolat a nevelésben | 18 |
A nevelés általános fogalma | 22 |
A nevelés speciális jelentése | 24 |
Egyházi dokumentumok a keresztény nevelésről | 26 |
A nevelés lehetősége | 29 |
A nevelés joga | 31 |
A keresztény pedagógus hitvallása | 32 |
Értékrendünk nem "idealista" | 32 |
Nevelni csak közösség képes | 33 |
Tekintély és demokrácia | 33 |
Felelősség | 33 |
A keresztény emberkép | 33 |
A keresztény pedagóguskép | 34 |
A nevelt | 36 |
A személyi fejlődés | 36 |
Születéstől a kétéves korig | 36 |
Kétévestől a hároméves korig | 39 |
Négytől a nyolcévesekig | 39 |
A serdülés küszöbén | 41 |
A serdülőkor | 42 |
A temperamentumok és a nevelés | 42 |
A kolerikus gyermek | 42 |
A szangvinikus gyermek | 43 |
A melankolikus gyermek | 44 |
A flegmatikus gyermek | 45 |
Nevelés a családban | 47 |
A szülők is nevelésre szorulnak | 47 |
Örökölt valóságunk | 48 |
Komplexusaink | 49 |
Az anya és az apa mint komplexus-forrás | 50 |
A nevelői attitűdök a családban és a személyiség fejlődése | 52 |
A családból hozott beilleszkedési zavarok | 56 |
A beszéd | 56 |
A "kettős kötés jelensége" | 57 |
Az autizmus | 57 |
Skizofrénia | 59 |
A nevelés az iskolában | 62 |
Az ideális tanár | 62 |
A nyíltság vagy átláhatóság | 63 |
A törődés | 64 |
Az egymástól való kölcsönös függés | 64 |
Az igények kölcsönös kielégítése | 67 |
A pozitív érzelmi kapcsolatok jelentősége, kialakítása | 67 |
A megbecsülés | 67 |
a megértés - szégyenlősség | 69 |
Nevelői magatartás-típusok | 70 |
A megengedő típus | 70 |
A tekintélyelvű (autoriter) nevelés | 71 |
A demokratius nevelés | 72 |
A nevelő jelleme | 73 |
Nevelői személyiségvonások alapja | 74 |
A nevelő személyisége | 75 |
Kiegészítő megfontolások a nevelőről és a nevelt személyiségről | 78 |
Mester és tanítvány | 78 |
A mester | 78 |
A tanítvány | 82 |
A nevelés folyamata | 86 |
A nevelés jelentősége, lehetősége | 87 |
A nevelési folyamat belső szerkezete | 88 |
A szocializáció és a folyamatos nevelés, önnevelés | 89 |
Követelmények támasztása, fegyelmezés | 91 |
A nevelés legfontosabb feladatai | 99 |
Személyiségfejlődés és terhelés | 99 |
A nevelés gyakorlata | 101 |
A nevelés területei | 102 |
Értelmi nevelés | 102 |
Az értelmi nevelés alapja, célja: önálló, helyes gondolkodás kialakítása | 102 |
Az értelmi nevelés területei | 103 |
A tantárgyakban rejlő nevelési lehetőségek | 105 |
Testi nevelés | 111 |
Az emberi test méltósága, értéke | 111 |
Elhajlások a test és a testi nevelés értelmezésében | 112 |
Egészség, sport | 112 |
Erő - erőszak - bátorság | 114 |
Erkölcsi nevelés | 116 |
Az alap | 116 |
Lelki higiénia nevelése | 117 |
Az egyéni szabadságra és felelősségre nevelés területei, feladatai | 118 |
Szexuális nevelés | 119 |
Esztétikai nevelés | 130 |
Nevelési alapok | 130 |
Az esztétikai nevelés részterületei | 131 |
Érzelmi nevelés | 132 |
Élethivatásra nevelés | 132 |
Az élet: hivatás | 132 |
Az élethivatás felfedezésének útjai - egéyni elhivatottság és felelősség | 134 |
A pályaválasztás előkészítése, a döntés segítése | 135 |
Elkötelezettség és szabadság | 137 |
Közösségre nevelés | 138 |
A vallásos nevelés | 140 |
Nevelés nehezített körülmények között | 143 |
A figyelemzavar | 143 |
Fogalmak tisztázása | 143 |
A figyelemzavar jellegzetességei | 143 |
A figyelemzavar okai | 145 |
Nevelési feladatok | 145 |
Fogyatékosság | 147 |
A fogyatékosság fogalmának tisztázása | 149 |
A fogyatékosság felosztása okaik és természetük szerint | 149 |
Alapvető pedagógiai feladatok | 151 |
Magatartászavar és deviancia | 152 |
A neurózis | 152 |
A deviancia korai jeleinek felismerése, pedagógiai feladatok (aszociáláis viselkedési magatartások, korai bűnözési hajlamok) | 154 |
A tanítás művészete | 157 |
Az oktatási módszer fogalma | 158 |
A módszerek kiválasztása | 158 |
Az előadás | 158 |
Magyarázat | 160 |
Az elbeszélés | 163 |
A tanulók kiselőadásai | 163 |
A megbeszélés | 164 |
A vita | 165 |
A szemléltetés | 164 |
A kooperatív oktatási módszer | 166 |
A szimuláció, a játék, és a szerepjáték | 167 |
A házi feladat | 168 |
Az oktatás munkaformái | 169 |
Frontális osztálymunka | 169 |
Egéyni munka | 169 |
Pármunka | 169 |
Csoportmunka | 169 |
Oktatástechnológia | 171 |
Az oktatástechnológia fogalma | 171 |
A taneszközzel szemben támasztott követelmény | 171 |
A taneszközökkiválasztása | 171 |
Az információhordozók hatékonysága | 172 |
Önközvetítő eszközök | 174 |
Állóképvetítők | 175 |
A tanári beszéd | 178 |
A tanári beszéd jelentősége | 178 |
Az előkészületek | 178 |
A megjelenés kultúrája | 178 |
A lámpaláz | 179 |
A beszéd tartalma | 180 |
A biztos tárgyi tudás | 180 |
A meggyőződés | 180 |
A célratörő beszéd | 180 |
A beszédtechnika | 180 |
A légzés | 181 |
Az erő és a támasz | 181 |
A mondat- és szövegfonetikai eszközök | 181 |
A hangszín | 181 |
A hangmagasság, a hangfekvés | 182 |
A hangerő | 182 |
A beszédsebesség és a ritmus | 183 |
A tanrá kérdéskultúrája | 184 |
A kérdezéselmélet didaktikai szempontjai | 185 |
A dialógus | 185 |
Heurisztikus kérdezés módszer | 186 |
A kérdve - kifejtés módszere | 186 |
A kérdés - felelet módszere | 187 |
Mikor helytelen egy kérdés? | 187 |
A kérdések fajtái | 189 |
Tanulói kérdések | 190 |
Kérdésktageróiák | 191 |
A tanítási óra | 195 |
Az óratartás tízparancsolata | 195 |
Távolabbi felkészülés az órára | 195 |
Pedagógiai program, helyi tanterv | 195 |
Tanmenet | 196 |
Tematikus terv | 197 |
Közvetlen felkészülés: óravázlat | 197 |
Miért kell óravázlatot készíteni? | 197 |
Általános szempontok az óravázlat elkészítéséhez | 198 |
Az óravázlat konkrét elkészítése | 198 |
Az iskola kapcsolatrendszere | 202 |
Csalás és iskola | 202 |
Család, iskola, társadalom | 202 |
Társadalmi környezet, média és Internet | 204 |
A társadalom befolyása a nevelésre | 204 |
Média és Internet | 204 |
Televízió | 205 |
A rádió | 211 |
A számítógép | 211 |
Az iskolán kívüli foglalkozások | 213 |
Szakkörök, foglalkozások | 213 |
Közösségek, mozgalmak | 214 |
Álmegoldások - a tudományosság címén | 214 |
Tévhitek | 215 |
A New Age - típusú útvesztők | 216 |
Az iskola felelőssége a nevelés egészéért | 218 |
A "második otthon" szerepe | 219 |
Az egység ereje | 221 |
Hol van ma az iskola? | 223 |
Utószó | 226 |
Szakirodalom | 227 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.