1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstörténeti szöveggyűjtemény

Tartalom

Bevezetés1
Plutarchos: Lykurgos2
Platon: Az állam4
Arisztotelész: Politika7
Quintilianus: Szónoklattan10
Biblia12
Párbeszéd egy latin nyelvtankönyvből15
Lovaggá avatás16
A Gellért-legenda17
Iskolai testi fenyítésből származó gyermekölés18
Vittorino da Feltre iskolájáról19
Francois Rabelais: Gargantua egy napja20
Montaigne: A gyermekek neveléséről22
Erasmus Rotterdamus: A gyermekek nevelése24
Janus Pannonius: Dicsőítő ének mesteréhez a Veronai Guarinóhoz26
Aurelius Lippus Brandolinus: Hunyadi Mátyás az egyén természetes adottságairól és a nevelésről28
Luther Márton végrendelete29
Bethlen Gábor utasítása a Gyulafehérvári Kollégium számára30
A jezsuiták tanulmányi szabályzatából32
Pázmány Péter: Mint kell a keresztény leányt nevelni?34
Pázmány Péter: A fiaknak istenes neveléséről36
Comenius: Nagy oktatástan38
Comenius: A lelki tehetségek kiműveléséről42
Comenius: A nagyfényű pataki iskola tervezete44
Comenius: Orbis Sensualium Pictus46
Apáczai Csere János: Magyar Enciklopédia48
Apáczai Csere János: Tanács50
Apáczai Csere János: Az iskolák felettébb szükséges voltáról52
John Locke: Gondolatok a nevelésről54
Jean-Jacques Rousseau: Emil vagy a nevelésről56
Johann Heinrich Pestalozzi: Vázlatos emlékirat59
Maróthi György: Arithmetica vagy a számvetésnek mestersége63
Weszprémi István: A kisded gyermekeknek nevelésekről66
Bessenyei György: A holmi67
Bessenyei György: Egy magyar társaság iránt való jámbor szándék68
Ratio Educationis71
Tessedik Sámuel: A parasztember sorsa milyen és milyen lehetne Magyarországon74
Tessedik Sámuel: Tizenkét paragrafus76
Kölcsey Ferenc: Parainesis Kölcsey Kálmánhoz79
Széchenyi István: A Kelet Népe81
Kossuth Lajos: Felelet gr. Széchenyi Istvánnak83
Eötvös József: Kelet Népe és Pesti Hírlap84
Vörösmarty Mihály: A Kelet Népe 1841-ben85
Táncsics Mihály: Életpályám86
A Magyar Tanítók Első Egyetemes Gyűlésének naplójából87
Robert Owen: Észrevételek a gyáripari rendszer hatásáról90
Robert Owen: Önéletrajz92
Johann Friedrich Herbart: Pedagógiai előadások vázlata94
Az 1868. XLIV. tc. a nemzetiségi egyenjogúság tárgyáben102
1879. XVIII. tc. a magyar nyelv tanításáról a népoktatási tanintézetekben 103
Kármán Mór: A nevelés feladatai104
Fodor József: Egészségtan107
Wlassics Gyula: Kultúra és társadalomkritika110
Apponyi Albert: Programbeszéd111
Waldapfel János: Adalékok a tanító etikájához113
Imre Sándor: A magyar nemzetnevelés szervezésének főszempontjai115
Weszely Ödön: A pedagógia és a pszichológia viszonya117
Fináczy Ernő: A neveléstörténet tárgyáról és feladatáról120
Fináczy Ernő: Elméleti pedagógia122
Schueller István: A személyiség elve a nevelésben124
Ellen Key: A gyermek évszázada126
John Dewey: Az iskola és a társadalom129
Edouard Claparede: A funkcionális nevelés131
Maria Montessori: Kézikönyvem133
Georg Kerschensteiner: A munkaiskola fogalma135
Celestin Freinet: A modern iskola technikája 137
Rudolf Steiner: Milyen szempontok alapján jött létre a Waldorf-iskola?139
Nagy László: A gyermek érdeklődésének lélektana140
Kornis Gyula: Kultúrpolitikánk irányelvei143
Klebelsberg Kuno: A magyar kultúra jövője145
Klebelsberg Kuno: Testnevelés147
Hóman Bálint: Magyar sors - magyar hivatás148
Németh László: A Medve-utcai polgári149
Az 1921. évi LIII. tc. A testnevelésről150
Az 1926. évi VII. tc. A mezőgazdasági népiskolák létesítéséről és fenntartásáról152
Az 1940. évi XX. tc. Az iskolázási kötelezettségről és a nyolcosztályos népiskoláról154
Javasolt irodalom156
Kislexikon159
Tartalomjegyzék169
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem