1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstörténeti olvasókönyv

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 566 oldal
Sorozatcím: Tanárképző főiskolai tankönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-17-3132-4
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 47149. Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés5
Szemelvények az egyetemes neveléstörténet köréből7
Platón: Prótagorasz9
Az állam10
Arisztotelész: Politika16
Nikomakhosz etika21
Quintillianus: Szónoklattan23
Hieronymus: A betűvetés megtanítása23
Nursiai Szent Benedek: Regulái30
Berthold von Regensburg: Gyermeknevelés31
Szerzetesi szabályzat31
Hug de Sancto Victore: Egyházi iskola32
John Capgrave: Az egyetemen33
XV. sz. előtti német hősköltemény34
Turgotus: Skóciai Szent Margit élete34
Lovaggá avatás35
Morus Tamás: Utópia36
Francois Rabelais: Garganuta38
Pantagruel43
Montaigne: Pedagógiai tanulmányok45
Tomasso Campanella: A Napváros49
Comenius Ámos János. Nagy oktatástan55
Elmondja, hogyan hívták meg Magyarországra65
A nagyfényű pataki iskola tervezete65
A lelki tehetségek kiműveléséről67
A könyvekről, az értelmi képzés fő eszközeiről73
A panszofikus iskola tervezete74
Schola ludus76
John Locke: Gondolatok a nevelésről79
Jean-Jacques Rousseau: Emil vagy a nevelésről89
Helvetius: Az emberről, értelmi képességeiről és neveltetéséről106
Johann Heinrich Pestalozzi: Kérelem emberbarátokhoz és pártfogókhoz egy olyan intézet szíves támogatására, amely szegény gyermekeknek egy falusi házban nevelést és munkát ad112
Lénárd és Gertrúd114
Vázlatos emlékirat a hivatásra nevelésnek a népiskolákkal való összekapcsolásáról117
Hogyan tanítja Gertrúd gyermekeit?120
Emlékirat a párizsi barátokhoz a módszer lényegéről és céljáról123
Népnevelés és ipar123
A testnevelésről127
Robert Owen: Észrevételek a gyáripari rendszer hatásáról128
Önéletraj130
Friedrich Fröbel: Embernevelés136
Johann Friedrich Herbart: Pedagógiai előadások vázlata142
Karl Marx és Friedrich Engels: A szent család vagy a kritikai kritika kritikája149
Friedrich Engels: A munkásosztály helyzete Angliában150
Két elberfeldi beszéd152
Karl Marx: Tézisek Feuerbachról153
K. D. Usinszkij: Az első olvasókönyv154
N. G. Csernisevszkij: "Jasznaja Poljana". Az iskola "Jasznaja Poljana". Gyermekkönyvek158
Karl Marx: Instrukciók az Ideiglenes Központi Tanács küldöttei számára160
A tőke162
A gothai program kritikája163
Paul-Natorp: Szociálpedagógia165
V. I. Lenin: A narodnyik tervkovácsolás gyöngyszemei168
A népoktatásügyi minisztérium politikájának kérdéséhez170
John Dewey: Az iskola és a társadalom173
Edouard Claparéde: A funkcionális nevelés177
A nevelés funkcionális koncepciója182
Végkövetkeztetés: Élet-e a nevelés vagy az életre való felkészítés?183
Georg Kerschensteiner: A munkaiskola fogalma187
Ernst Meumann: A kísérleti pedagógia feladata197
Maria Montessori: Kézikönyvem205
Rendelet az Orosz Szocialista Szövetségi Köztársaság egységes munkaiskolájáról208
A. V. Lunacsarszkij: Az egységes munkaiskola alapelvei212
V. I. Lein: Beszéd az internacionalista tanítók II. összoroszországi kongresszusán215
Az ifjúsági szövetségek feladatai218
Az oroszországi kommunista (bolsevik) párt programjából220
N. K. Krupszkaja: Az iskolai önkormányzat és a munkaszervezés221
A szocialista iskoláról225
Az úttörőmozgalom mint pedagógiai probléma229
A. V. Lunacsarszkij: A szovjet pedagógia szociológiai premisszái232
A. P. Pinkevics: A közoktatás rendszere235
Az általános kötelező elemi oktatásról. (Az SZKBP KB 1930. július 25-i határozata)237
Az elemi és középiskoláról (Az SZKBP KB 1931. szeptember 5-i határozata)240
N. K. Krupszkaja: Az iskolai önkormányzatról242
Az elemi és középiskolai tantervekről és az iskolai rendről. (Az SZKBP KB 1932. augusztus 25-i határozata)249
Az elemi és középiskolai tankönyvekről. (Az SZKBP KB 1933. február 12-i határozata)251
A pedológiai ferdítésekről az oktatásügyi népbiztosságok rendszerében253
A. Sz. Makarenko: A nevelés módszerei256
Jean Piaget: Az iskolai önkormányzat pszichológiai problémái273
A Langevin-Wallon-tervezet284
Erich Fromm: A neurózis egyéni és szociális forrásai290
Roger Gal: A pedagógia időszerű kérdései296
Szemelvények a magyar neveléstörténet köréből311
A budai zsinat határozata tanítómesterek alkalmazása, eltartása ügyében313
Lépes György erdélyi püspök megtiltja, hogy a nép a plébános beleegyezés nélkül válasszon iskolamestert314
Janus Pannonius: Dicsőítő ének mesteréhez, a veronai Guarinóhoz315
A ferencesek harmadik rendjéhez tartozó nővéreknek tilos az írás megtanulása vagy tanítása316
Az iskolamester a várostól kapja fizetését, és ennek fegyelmi hatósága alá tartozik316
A hagyományos latin iskola és a újabb típusú (anyanyelvű) városi iskola éles ellentéte317
Egy nagyszombati iskolamester: A szülők örökségként műveltséggel, humanitással lássák el gyermekeiket318
A jezsuiták tanulmányi szabályzata318
Bethlen Gábor utasítása a gyulafehérvári kollégium számára321
Pázmány Péter: A fiaknak istenes neveléséről322
Mint kell a keresztyén leányt nevelni?325
Bethlen Miklós: Önéletírása329
Apáczai Csere János: Magyar Enciklopédia331
Tanács, mellyet Joachymus Fortius ád Apáczai János által egy tanulásába elcsüggedt ifjúnak338
Az iskolák fölöttébb szükséges voltáról és a magyaroknál való barbár állapotuk okairól342
A debreceni iskola 1657. törvényei355
Maróthi György: Arithmetica vagy számvetésnek mestersége357
Wenzel Kaunitz államkancellár: A köznevelés ujjáalakításáról361
Losonczi Hányoki István: Hármas kis tükör366
Ratio Educationis367
Tessedik Sámuel: A falu és az iskola rendezése, az ipar és a selyemtermelés fejlesztésének legrövidebb és legbiztosabb útja382
Tizenkét paragrafus a magyar iskolaügyről, megszívlelésül a nagytekintetű Kulturális Bizottságnak386
Egy magyarországi Békés megyei szarvasi falusi evangélikus pap élete és nézetei390
Kazinczy Ferenc: Hivatalba vezető beszéd393
Hajnóczy József: Bíráló megjegyzései egy nevelésügyi törvénytervezet margóján395
Széchenyi István: Hitel396
Világ399
Névtelen szerző: A nép tanítóinak képzéséről és alkalmazásáról401
Kölcsey Ferenc: Parainesis Kölcsey Kálmánhoz403
Kossuth Lajos: Műipar405
Kisdedóvás407
Valami a népneveléshez409
Fáy András: Óramutató411
Karacs Teréz: Néhány szó a nőnevelésről412
Táncsics Mihály: Józan ész414
Tavasi Lajos: Tanoda és egyház. Tanítónak levelei egy paphoz416
A magyar tanítók első egyetemes gyűlésének naplójából és jegyzőkönyvéből418
Az 1848. évi törvényjavaslat az elemi oktatásról420
Az ausztriai gimnáziumok és reáliskolák szervezetének terve423
Az 1855. november 5-i császári pátens a birodalom egyész területére érvényes hatállyal428
Az 1868. XXXVIII. törvénycikk a népiskolai közoktatás tárgyában430
Frankel Leó: XIII. Leó és a szocializmus437
A Magyarországi Szociáldemokrata Párt elvi nyilatkozata438
Az 1891. évi XV. törvénycikk a kisdedóvásról439
A Magyarországi Szociáldemokrata Párt programja440
A szociáldemokrata párt harca a klerikalizmus ellen440
Utasítás az elemi népiskola tantervéhez441
Kultúrnyomorúság443
Az 1907. évi XXVIII. törvénycikk A nem állami népiskolák jogviszonyairól és a községi és hitfelekezeti néptanítók járandóságairól445
Nagy László: A gyermek érdeklődésének lélektana446
Az 1908. évi XLVI. törvénycikk Az elemi népiskolai oktatás ingyenességéről455
Kunfi Zsigmond: Népoktatásunk bűnei456
Somogyi Béla: A bizonyítvány-panama457
Kármán Mór: A nevelés feladatai459
A Magyarországi Tanítók Szabad Egyesületének programtervezete465
Zigány Zoltán: Népoktatásunk reformja467
A Magyarországi Tanítók Szakszervezetének kultúrprogramja468
A Forradalmi Kormányzótanács XXIV. sz. rendelete a nevelési és oktatási intézetek köztulajdonba vételéről472
A Közoktatásügyi Népbiztosság 6. K. N. sz. rendelete az összes oktatási és kulturális célokat szolgáló épületek igénybevételéről473
A közoktatásügyi népbiztos rendeletei a szabad vallásgyakorlásról és a vallásszabadság kihirdetéséről474
A Közoktatásügyi Népbiztosság 10. K. N. sz. rendelete az osztatlan népiskolák megszüntetéséről és a népiskolák átszervezéséről476
A Közoktatásügyi Népbiztosság 87039. sz. rendelete a tanítás zavartalanságának biztosítása tárgyában478
A Szocialista-Kommunista Munkások Magyarországi Pártjának programja479
Jelentés a Közoktatásügyi Népbiztosság működéséről480
A népiskolai természettani albizottság javaslata492
A vallás- és közoktatásügyi miniszternek 1919. évi 182 311 B. I. sz. körrendelete és utasítása a nemzetnevelés szempontjának az elemi népiskolában való érvényesítéséről494
Utasítás a nemzetnevelés szempontjának az elemi népiskolában való érvényesítésére496
Kornis Gyula: Iskolarendszerünk reformja498
A Katolikus Tanoncvédő Egyesület levele a vallás- és közoktatásügyi miniszterhez az iparostanoncok vallásos nevelése tárgyában501
A magyar királyi vallás- és közoktatásügyi miniszter levele a főváros tanfelügyelőjéhez a vallástanítás és hazai történet intenzívebb tanítása tárgyában502
A m. kir. vallás- és közoktatásügyi miniszter rendelete a tanítóképzés reformja tárgyában503
Szabályzat a népiskolai tanítók és tanítónők képzéséről, képesítéséről és továbbképzéséről503
Az 1921. évi XXX. törvénycikk az iskoláztatási kötelesség teljesítésének biztosításáról505
Az 1922. évi XII. törvénycikk az 1884. évi ipartörvény módosításáról508
A m. kir. vallás- és közoktatásügyi miniszter rendelete az iparostanonc-iskolai tanítás zavartalan menetének biztosítása tárgyában509
Az 1924. évi XI. törvénycikk a középiskoláról510
Utasítás az elemi népiskola 1925. évi tantervéhez512
A III. Egyetemes Tanügyi Kongresszus határozatai514
Imre Sándor: Neveléstan516
Mintatanítások az új tanterv szellemében519
Kemény Gábor: Iskolai értékelés és kiválasztás520
Fináczy Ernő: Elméleti pedagógia522
Az 1940. évi XX. törvénycikk az iskolázási kötelezettségről a nyolcosztályos népiskoláról524
Tanterv és útmutatások a nyolcosztályos népiskola számára526
Földes Ferenc: Munkásság és parasztság kulturális helyzete Magyarországon527
Kemény Gábor: Demokratikus iskolareform531
A Népi Kollégiumok Országos Szövetsége (NÉKOSZ) 1. sz. tájékoztatója540
Révai József: A demokratikus nevelés szelleme542
Faragó László: A magyar népi demokrácia iskolarendszere551
Az 1961. évi III. törvény a Magyar Népköztársaság oktatási rendszeréről555
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Neveléstörténeti olvasókönyv Neveléstörténeti olvasókönyv
Állapot:
2.180 ,-Ft
11 pont kapható
Kosárba