1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstörténeti olvasókönyv

A Tanító- és Óvónőképző Intézetek számára

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 211 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Negyedik kiadás. Tankönyvi szám: 4799. További szerzők a tartalomjegyzékben találhatóak.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
COMENIUS ÁMOS JÁNOS:
(Jan Amos Komensky)
Nagy oktatástan
(Fordította: Geréb György. Akadémiai Kiadó. Bp. 1953. 190-202.,
344-366., 372-377.)
VIII. fejezet
Az ifjúságot... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
COMENIUS ÁMOS JÁNOS:
(Jan Amos Komensky)
Nagy oktatástan
(Fordította: Geréb György. Akadémiai Kiadó. Bp. 1953. 190-202.,
344-366., 372-377.)
VIII. fejezet
Az ifjúságot közösségben kell nevelnünk és ehhez iskolákra
van szükség
1 III • i
1. Miután rámutattunk arra, hogy a Paradicsom palántái, azaz a keresztény ifjúság, nem nőhet fel vadon erdő módjára, hanem gondos ápolásra van
szüksége, látnunk kell azt is, hogy kire hárul ennek a feladatnak a súlya?
A természet törvényénél fogva elsősorban a szülőket illeti ez: mert ahogy az
életet adták gyermekeiknek, segiteniök kell őket arra, hogy az az élet ésszerű,
becsületes és szent életté is alakuljon
2. Minthogy egyrészt megnőtt az emberek sokasága, másrészt az emberi
foglalkozások száma, igy csak gyéren akadnak olyanok, akik értenek a gyermekneveléshez, és képesek arra, hogy elég időt szánjanak rá, már előbb rájöttek arra az üdvös tanácsra, hogy több gyermek együttes nevelését olyan
válogatott személyekre bizzák, akik kiválnak tárgyi tudásukkal és mély erkölcsiségükkel. Az ifjúság ezen alakitóit oktatóknak, iskolamestereknek, tanítóknak és tanároknak szokták nevezni, azt a helyet pedig, amelyet ezen közös
foglalatosságok számára jelöltek ki, iskolának, elemi iskolának, auditóriumnak,
kollégiumnak, gimnáziumnak, akadémiának stb.
3. Az első iskola nem sokkal a vízözön után nyilt meg. Sem pátriarka
vezetése alatt: erről Josephus tanúskodik, és arról is, hogy ezt később héber
iskolának nevezték. Chaldeában, főleg pedig Babylonban, népesen látogatott
iskolák voltak; ezekben más tudományágak mellett főleg a csillagászatot művelték, amint ez mindenki előtt ismeretes: minthogy később a kaldoknak ezen
tudományába (Nebukadnézár idejében) Dánielt és társait is bevezették. (Dan.
i.20.) nem kevésbé Egyiptomban, ahol Mózes tanult. (Ap. Csel. 7, 22.). Az izraeliták népe között azonban, Isten parancsára városonként iskolákat emeltek,
s ezeket zsinagógáknak hívták, itt fejtegették a leviták a törvényt; és ezek
egészen Krisztusig fennálltak és híressé váltak az Ő és tanítványainak tanítása által. Az iskolaalapítás szokását az egyiptomiaktól a görögök, ezektől pedig a rómaiak vették át, a rómaiaktól azonban az egész birodalom területére Vissza

Tartalom


N
TARTALOM
Comenius Amos János (Jan Amos Komensky): Nagy oktatástan 5
].]. Rousseau: Emil vagy a nevelésről 27
J.F. Herbart: Pedagógiai előadások vázlata . . 45
Friedrich Frőbel: Embernevelés 0 71
Maria Montessori: Kézikönyvem 77
Az uj nevelő feladata 80
John Dewey: Az iskola és a társadalom 83
A gyermek és a tanterv 88
E, Claparéde: Funkcionális nevelés . 90
N0K. Krupszkaja: Népoktatás és demokrácia 96
Közösségi nevelés 100
Küzdjünk az iskolai tanulmányi munka színvonalának emeléséért 103
A.Sz, Makarenko: A nevelési folyamat megszervezésének módszertana . 107
Apáczai Csere János: Magyar Encyclopedia 125
Az iskolák felette szükséges voltáról és a magyaroknál való
barbár állapotuk okairól 130
Tessedik Sámuel: Tizenkét paragrafus a magyar iskolaügyről megszivlelésül a nagytekintetü Kulturális Bizottságnak 135
Az anyanyelvi iskolák tanitóinak előkészítésére szánt gyakorlati-gazdasági szorgalmatossági iskola eszméje . 140
Imre Sándor: A társadalmi nevelés fogalma; A nemzetnevelés 143
Népiskolai neveléstan 154
Nagy László: A magyar közoktatás reformja . . 162
Didaktika gyermekfejlődéstani alapon 168
Fináczy Ernő: A nevelés fogalma
Az oktatás fogalma és feladata
Földes Ferenc: Munkásság és parasztság kulturális helyzete Magyarországon
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem