kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 140 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi szám: J 3-1108 |
Bevezetés | 3 |
A szemelvények szerzői | 5 |
John Dewey: Pedagógiai hitvallásom | 7 |
A nevelés fogalma | 7 |
Ellen Key: A gyermek évszázada | 10 |
Nevelés | 10 |
Mi a nevelés? | 10 |
A nevelés lényege: nem nevelünk | 11 |
Paul Barth: A nevelés- és oktatástan elemei | 23 |
A nevelés hatalma | 23 |
Történeti áttekintés | 23 |
A mai álláspont | 29 |
Friedrich Paulsen: Az akarat nevelése | 34 |
Az akarat nevelésének jelentősége és feladata általában | 34 |
Granville Stanley Hall: Nyilvános iskoláink hibái | 37 |
Az iskolai osztályrendszer és a tanulók előrehaladása | 37 |
Ernst Meumann: Kísérleti pedagógia | 48 |
A kísérleti pedagógia és a hagyományos általános pedagógia különbsége | 48 |
A pedagógia mint empirikus kutatás agy mint fogalmi és normatív tudomány | 51 |
A megfigyelés mint minden empirikus kutatás alapja | 52 |
A kísérleti pedagógia határai | 53 |
A kísérleti pedagógia és a pedagógiai tudományok rendszere | 55 |
Pedagógiai reform és pedagógiai tudomány | 56 |
Edouard Claparéde: A funkcionális nevelés | 61 |
Pszichológia, biológia, nevelés | 61 |
A magatartás fő törvényei | 61 |
Pavel Petrovics Blonszkij: A munkaiskola | 86 |
A pedagógus a munkaiskolában | 86 |
A pedagógusok új feladatai | 86 |
A pedagógusok önnevelése | 87 |
A pedagógusok önképzése | 88 |
Az iskolateremtő nép | 90 |
Albert Petrovics Pinkevics: A mai iskola alapproblémái | 92 |
A munkaiskola módszerei | 92 |
Sztanyiszlav Teofilovics Sackij: A formális készségek és a komplex témák összeegyeztetésének tapasztalatai | 103 |
Anatolij Vasziljevics Lunacsarszkij: A szovjet pedagógia szociológiai premisszái | 111 |
A szociológia és jelentősége a pedagógia számára | 111 |
Az egységes iskola mint a szovjet demokrácia elveinek tükröződése | 112 |
A munkaiskola marxista értelmezése | 114 |
Az iskola részvétele a társadalmi életben | 115 |
A munkaiskola tartalmának szociológiai alapjai | 116 |
A társadalmi környezet és a szocialista iskola | 117 |
A gyermekmozgalom és az iskola | 118 |
A pedagógus és feladatai | 119 |
Nagyezsda Konsztantyinovna Krupszkaja: Közoktatási rendszerünkről | 120 |
Anton Szemjonovics Makarenko: Az 1930-as menet | 124 |
Hogyan kezdtünk? | 124 |
Az első dzerzsinszkisták | 127 |
Az első osztag | 131 |
Kérdések és feladatok | 137 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.