1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstörténeti olvasmányok

Kézirat

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 140 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi szám: J 3-1108
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés3
A szemelvények szerzői5
John Dewey: Pedagógiai hitvallásom7
A nevelés fogalma7
Ellen Key: A gyermek évszázada10
Nevelés10
Mi a nevelés?10
A nevelés lényege: nem nevelünk11
Paul Barth: A nevelés- és oktatástan elemei23
A nevelés hatalma23
Történeti áttekintés23
A mai álláspont29
Friedrich Paulsen: Az akarat nevelése34
Az akarat nevelésének jelentősége és feladata általában34
Granville Stanley Hall: Nyilvános iskoláink hibái37
Az iskolai osztályrendszer és a tanulók előrehaladása37
Ernst Meumann: Kísérleti pedagógia48
A kísérleti pedagógia és a hagyományos általános pedagógia különbsége48
A pedagógia mint empirikus kutatás agy mint fogalmi és normatív tudomány51
A megfigyelés mint minden empirikus kutatás alapja52
A kísérleti pedagógia határai53
A kísérleti pedagógia és a pedagógiai tudományok rendszere55
Pedagógiai reform és pedagógiai tudomány56
Edouard Claparéde: A funkcionális nevelés61
Pszichológia, biológia, nevelés61
A magatartás fő törvényei61
Pavel Petrovics Blonszkij: A munkaiskola86
A pedagógus a munkaiskolában86
A pedagógusok új feladatai86
A pedagógusok önnevelése87
A pedagógusok önképzése88
Az iskolateremtő nép90
Albert Petrovics Pinkevics: A mai iskola alapproblémái92
A munkaiskola módszerei92
Sztanyiszlav Teofilovics Sackij: A formális készségek és a komplex témák összeegyeztetésének tapasztalatai103
Anatolij Vasziljevics Lunacsarszkij: A szovjet pedagógia szociológiai premisszái111
A szociológia és jelentősége a pedagógia számára111
Az egységes iskola mint a szovjet demokrácia elveinek tükröződése112
A munkaiskola marxista értelmezése114
Az iskola részvétele a társadalmi életben115
A munkaiskola tartalmának szociológiai alapjai116
A társadalmi környezet és a szocialista iskola117
A gyermekmozgalom és az iskola118
A pedagógus és feladatai119
Nagyezsda Konsztantyinovna Krupszkaja: Közoktatási rendszerünkről120
Anton Szemjonovics Makarenko: Az 1930-as menet124
Hogyan kezdtünk?124
Az első dzerzsinszkisták127
Az első osztag131
Kérdések és feladatok137
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem