kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Comenius Bt. |
---|---|
Kiadás helye: | Pécs |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 276 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-038-429-9 |
Megjegyzés: | Színes illusztrációkkal. |
Bevezetés | 7 |
A neveléstörténet mint tudomány | 8 |
A neveléstörténet kialakulása | 8 |
A neveléstörténet helye a tudományok rendszerében | 9 |
A neveléstörténet tárgya | 10 |
A neveléstörténet forrásai | 10 |
A nevelés eredete | 14 |
Nevelés az emberiség őstörténetében | 14 |
Az intézményes nevelés első formái, az ókori Kelet államai | 17 |
Mezopotámia | 18 |
Egyiptom | 20 |
Kína | 21 |
India | 23 |
Az ókori klasszikus görögség és a rómiaiak | 26 |
Az európai kultúra bölcsője, a görög civilizáció | 26 |
A mükénei kor | 26 |
A spártai nevelés | 27 |
Az athéni nevelés | 29 |
A híres filozófusok körül kialakult iskolák | 30 |
A rómaiak | 37 |
A középkori nevelés | 46 |
A keresztény szellemű nevelés kialakulása | 46 |
Szent Ágoston | 48 |
Kolostori nevelés - kolostori iskolák | 50 |
A plébániai, székesegyházi iskolák | 54 |
A középkori egyetemek | 56 |
A lovagi nevelés | 58 |
A városi plébániai iskolák és a céhekben folyó képzés | 61 |
A reneszánsz korának nevelése | 66 |
Vittoriano de Feltre és Castiglione - az úri nevelés | 69 |
Rotterdami Erasmus | 71 |
Juan Luis Vives | 74 |
Francois Rabelais | 76 |
Michel de Montaigne | 77 |
A reformáció és az ellenreformáció pedagógiája | 80 |
Luther Márton | 81 |
Kálvin János | 82 |
Philip Melanchton | 83 |
Johan Sturm | 84 |
Az ellenreformácia | 84 |
A pedagógiai realizmus időszaka | 89 |
Bacon | 89 |
Descartes | 90 |
Comenius | 91 |
John Locke | 97 |
A pedagógiai naturalizmus időszaka | 103 |
Jean Jacques Rousseau | 103 |
A filantropizmus | 109 |
A pedagógiai neohumanizmus időszaka | 112 |
Johann Heinrich Pestalozzi | 112 |
A XIX. század pedagógiája | 118 |
Herbart pedagógiája | 119 |
Robert Owen pedagógiai törekvései | 122 |
Herbert Spencer pozitivista pedagógiai felfogása | 125 |
A XX. század pedagógiája | 129 |
A pragmatizmus és a gyermektanulmányi mozgalom | 130 |
John Dewey | 131 |
Eduár Claparéde - A funkcionális nevelés elmélete | 133 |
A reformpedagógiai mozgalom | 137 |
A reformpedagógiai irányzat fejlődésének első szakasza | 138 |
A reformpedagógiai irányzat fejlődésének második szakasza | 144 |
A munkaiskola irányzat - Freinet koncepciója | 148 |
Irányzatok az Egyesült Államokban | 150 |
Az orosz reformpedagógia, a munkaiskola szovjet változata | 153 |
Nevelésügy, alternatív iskolák, a reformpedagógia reneszánsza | 158 |
A magyar neveléstörténet főbb állomásai | 166 |
996-tól a XII. századig | 166 |
A XII-XIV. század | 168 |
A XV-XVI. század közepe, a humanizmus térhódítása | 172 |
A XVI. század közepétől a XVII. század végéig tartó időszak | 174 |
A XVIII. század - a felvilágosodás kora | 188 |
A XIX. század | 203 |
A dualizmus időszaka | 210 |
A XX. század pedagógiai, oktatásügyi törekvései | 221 |
Az 1920-as és 30-as évek nevelésügye | 234 |
1945-től az iskolák államosításáig tartó időszak | 239 |
Szocialista köznevelési célok | 244 |
Az 1985. évi I. sz. közoktatásról szóló törvény | 250 |
A politikai társadalmi rendszerváltás igényei alapján meginduló oktatásügyi változások | 253 |
Az 1997. évi XXXI. sz. a gyermek védelméről és a gyámügyi igazgatásáról szóló törvény | 259 |
A magyarországi tanító és tanárképzés múltjának főbb csomópontjai | 265 |
Tanítóképzés | 265 |
Tanárképzés | 269 |
A magyar és az egyetemes neveléstörténettel kapcsolatos olvasmányok, források az Interneten | 276 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.