1.061.977

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstörténet

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 676 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-18-8816-9
Megjegyzés: Tankönyvi száma: J2-1683/2.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Őskor13
A nevelés ősi formái13
Az intézményes nevelés csírái17
Ókor19
Nevelés a folyam menti kultúrákban19
Mezopotámia20
Egyiptom24
India29
Kína31
Az európai kultúra bölcsőjénél: antik görög nevelés35
A spártai nevelés38
Az athéni nevelés44
A hellenisztikus nevelés51
Görög filozófusok a nevelésről54
Nevelés az ókori Rómában64
A római nevelés korszakai65
Quintilianus pedagógiai gondolatai73
A korai kereszténység és a nevelés75
Emberfelfogás, embereszmény77
A korai keresztény nevelés jellemzői77
Középkor87
A klerikus műveltség átadásának intézményei87
Kolostori iskolák89
Plébániai iskolák93
Székesegyházi iskolák94
A középkori egyetemek95
A világi nevelés100
A lovagok nevelése100
A városi polgárság iskolái103
A középkor gyermekfelfogása105
A magyar intézményes nevelés kezdetei106
Reneszánsz és humanizmus113
A világ és az ember felfedezése113
A humanisták mozgalma114
A városi-plébániai iskola tananyagának módosulása119
A reneszánsz úri nevelés120
Humanista gondolkodók véleménye a nevelésről123
A humanisták iskolakritikája138
A reneszánsz gyermekképe139
Reneszánsz nevelés Magyarországon142
A műveltség tartalmának átformálódása142
Reneszánsz főúri nevelés Magyarországon145
Academia Istropolitana148
Reformáció és ellenreformáció151
Reformáció és nevelés151
Luther a nevelésről152
A nevelés célja152
Iskolaszervezeti hatása155
A katolikus megújhodás (ellenreformáció) pedagógiája157
Új szervezetek és iskolatípusok157
Katolikus leánynevelési törekvések167
Iskoláztatás a Mohács utáni Magyarországon171
Protestáns iskolák172
A népoktatás173
Katolikus iskolák175
Az átmenet korszaka: XVII. század177
Johannes Amos Comenius pedagógiai szintézise177
Élete178
Comenius felfogása az ember rendeltetéséről181
Nézetei a gyermekről, didaktikai elvei184
Iskolarendszere187
Sárospataki évek190
Új tanítórendek, közösségek193
Kalazancius és a piaristák193
Új gyermekfelfogás196
A tudományok első magyar összegzője: Apáczai Csere János200
Az erdélyi protestáns iskolaügy a XVII. században201
Apáczai Csere János életútja202
Fő művei207
Pázmány Péter, a katolikus oktatás megújítója214
A protestáns iskolák helyzete a XVII. század végén219
A felvilágosodás kezdetei222
A protestáns pedagógia hatása a polgárosodásra222
John Locke és a gentleman-nevelés224
A pietizmus hatása a nevelésre233
A felvilágosodás győzelme235
Rousseau természetelvű pedagógiája236
Élete236
A gyermek felfedezése241
A módszerek244
A nevelés tartalma és az életkori szakaszok246
Helvetius a pedagógia mindenhatóságáról254
A német felvilágosodás255
A tanítóképzés257
A filantropisták mozgalma259
A neohumanizmus264
Pestalozzi pedagógiája - a kéz, fej és szív kiművelése265
Tanulóévek266
Neuhof268
Egy remete esti órája269
Lénárd és Gertrúd270
"Vizsgálódásaim a természet menetéről..."272
Stans274
Burgdorf276
Hogyan tanítja Gertrúd gyermekeit?277
Yverdon278
Jean Paul levanája - romantikus költői hitvallás a nevelésről280
Nevelés a XVIII. századi Magyarországon283
Hagyományok, változások283
A tananyag bővülése286
Iskolaügy a felvilágosult abszolutizmus korában294
Az I. Ratio Educationis296
Tessedik Sámuel szarvasi reformjai302
A II. Ratio Educationis305
A hazai pedagógiai gondolkodás fejlődése307
Főúri magánnevelők tanulmányai307
Módszertani művek310
Iskoláztatás és pedagógia a XIX. században315
Néhány európai ország iskolaügyének áttekintése315
Anglia315
Franciaország316
Oroszország317
Német nyelvterületek317
A német filozófiai pedagógia319
Kant319
Fichte323
Hegel327
Schleiermacher329
A pedagógia önálló tudománnyá válásának kezdetei333
Trapp - korai empirikus pedagógiai törekvések333
Milde - a katolikus szemléletű tudományos pedagógia megteremtője335
Herbart lélektani alapozású pedagógiája338
A filozófiai-erkölcstani háttér339
Asszociációs lélektan340
Neveléstana341
Herbart követői345
A Herbart-kritika megjelenése349
Usinszkij349
Tolsztoj352
A XIX. század első felének magyar neveléstörténete356
Első óvodáink356
Népoktatás360
Tanítóképzés362
Közép- és felsőoktatás364
Eötvös József, a polgári forradalom kultuszminisztere366
A tudományos pedagógia hazánkban a XIX. század első felében369
A pozitivizmus hatása a pedagógiára373
August Comte375
A "tökéletes élet pedagógiája" - Herbert Spencer378
Alexander Bain pedagógiai rendszere381
Evolucionizmus és materializmus384
Az "életfilozófia" hatása386
A pesszimizmus pedagógiája - Schopenhauer387
Friedrich Nietzsche kultúrakritikája389
"Élet" és "Cselekvés" Bergson filozófiájában393
Keresztény szociális és népnevelési törekvések396
Don Bosco pedagógiája398
További gyermekvédelmi-szociális törekvések402
A század tömegmozgalmának hatása403
Magyar neveléstörténet 1849-1919409
Iskolaügy és pedagógia az abszolutizmus korában409
Népoktatás410
Középfokú oktatás412
Felsőoktatás414
Pedagógia és iskoláztatás 1867-1919 között416
A népoktatási törvény416
A népoktatás alakulása 1868-1918-ig419
A középiskolák fejlődése424
Felsőoktatás, tanárképzés428
A magyar gyermektanulmányi mozgalom432
Nagy László pedagógiája436
Nevelésügyi törekvések a forradalmak idején439
A magyar neveléstudomány fejlődése a kiegyezéstől 1948-ig444
A budapesti egyetem "pedagógiai iskolája"445
A kolozsvári-szegedi egyetem pedagógiaprofesszorai467
A debreceni egyetem "pedagógiai iskolája"476
Iskolaügy és pedagógia a XX. században485
Új pedagógiai és pszichológiai törekvések485
A pragmatizmus nevelésfelfogása486
A gyermektanulmány493
A reformpedagógia kialakulása és fejlődése az első világháborúig503
A radikális neveléskritika tárgya: a hagyományos iskola503
A művészetpedagógiai irányzat505
A "New School", a reformpedagógia első iskolamodellje508
Természettudományos biológiai-antropológiai koncepciók511
A reformpedagógia fejlődésének második szakasza518
A Waldorf-pedagógia519
Amerikai reformpedagógiai törekvések525
A Progresszív Nevelési Társaság létrejötte528
A Jen-plan, a reformpedagógia egyik záró szintézise530
Az állampolgári nevelés533
A munkaiskola535
A reformpedagógia fejlődése az egyes országokban552
A harmincas évek főbb fejlődési tendenciái561
Az elméleti pedagógia főbb irányzatai562
Kultúrpedagógia563
A szociálpedagógiai irányzat573
Foerster morálpedagógiája585
A nagy pszichológiai iskolák hatása589
A reformpedagógia fejlődésének harmadik szakasza602
Iskolaügy és pedagógia Magyarországon 1919 és 1945 között611
Kultúrpolitika és közoktatásügy a húszas években613
Népoktatás617
Középiskolák620
Felsőoktatás624
A harmincas-negyvenes évek nevelésügye629
Reformpedagógiai irányzatok hazánkban634
Cserkészet634
A reformpedagógia szellemében működő hazai iskolák636
Az 1945 utáni magyar iskoláztatás története645
Harc az iskoláért645
Az iskolarendszer átformálása645
Két közoktatási reformtervezet647
A NÉKOSZ653
Az iskolák államosítása654
Az "ötvenes évek"657
Óvodák657
Általános iskolák658
Középiskolák661
Felsőoktatás, pedagógusképzés664
Forradalom és rendszerváltás között668
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem