kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 676 oldal |
Sorozatcím: | Universitas |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-19-0195-5 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J 2-1683/2 |
Őskor | 13 |
A nevelés ősi formái | 13 |
Az intézményes nevelés csírái | 17 |
Ókor | 19 |
Nevelés a folyam menti kultúrákban | 19 |
Mezopotámia | 20 |
Egyiptom | 24 |
India | 29 |
Kína | 31 |
Az európai kultúra bölcsőjénél: antik görög nevelés | 35 |
A spártai nevelés | 38 |
Az athéni nevelés | 44 |
A hellenisztikus nevelés | 51 |
Görög filozófusok a nevelésről | 54 |
Nevelés az ókori Rómában | 64 |
A római nevelés korszakai | 65 |
Quintilianus pedagógiai gondolatai | 73 |
A korai kereszténység és a nevelés | 75 |
Emberfelfogás, embereszmény | 77 |
A korai keresztény nevelés jellemzői | 77 |
Középkor | 87 |
A klerikus műveltség átadásának intézményei | 87 |
Kolostori iskolák | 89 |
Plébániai iskolák | 93 |
Székesegyházi iskolák | 94 |
A középkori egyetemek | 95 |
A világi nevelés | 100 |
A lovagok nevelése | 100 |
A városi polgárság iskolái | 103 |
A középkor gyermekfelfogása | 105 |
A magyar intézményes nevelés kezdetei | 106 |
Reneszánsz és humanizmus | 113 |
A világ és az ember felfedezése | 113 |
A humanisták mozgalma | 114 |
A városi-plébániai iskola tananyagának módosulása | 119 |
A reneszánsz úri nevelés | 120 |
Humanista gondolkodók véleménye a nevelésről | 123 |
A humanisták iskolakritikája | 138 |
A reneszánsz gyermekképe | 139 |
Reneszánsz nevelés Magyarországon | 142 |
A műveltség tartalmának átformálódása | 142 |
Reneszánsz főúri nevelés Magyarországon | 145 |
Academia Istropolitana | 148 |
Reformáció és ellenreformáció | 151 |
Reformáció és nevelés | 151 |
Luther a nevelésről | 152 |
A nevelés célja | 152 |
Iskolaszervezeti hatása | 155 |
A katolikus megújhodás (ellenreformáció) pedagógiája | 157 |
Új szervezetek és iskolatípusok | 157 |
Katolikus leánynevelési törekvések | 167 |
Iskoláztatás a Mohács utáni Magyarországon | 171 |
Protestáns iskolák | 172 |
A népoktatás | 173 |
Katolikus iskolák | 175 |
Az átmenet korszaka: XVII. század | 177 |
Johannes Amos Comenius pedagógiai szintézise | 177 |
Élete | 178 |
Comenius felfogása az ember rendeltetéséről | 181 |
Nézetei a gyermekről, didaktikai elvei | 184 |
Iskolarendszere | 187 |
Sárospataki évek | 190 |
Új tanítórendek, közösségek | 193 |
Kalazancius és a piaristák | 193 |
Új gyermekfelfogás | 196 |
A tudományok első magyar összegzője: Apáczai Csere János | 200 |
Az erdélyi protestáns iskolaügy a XVII. században | 201 |
Apáczai Csere János életútja | 202 |
Fő művei | 207 |
Pázmány Péter, a katolikus oktatás megújítója | 214 |
A protestáns iskolák helyzete a XVII. század végén | 219 |
A felvilágosodás kezdetei | 222 |
A protestáns pedagógia hatása a polgárosodásra | 222 |
John Locke és a gentleman-nevelés | 224 |
A pietizmus hatása a nevelésre | 233 |
A felvilágosodás győzelme | 235 |
Rousseau természetelvű pedagógiája | 236 |
Élete | 236 |
A gyermek felfedezése | 241 |
A módszerek | 244 |
A nevelés tartalma és az életkori szakaszok | 246 |
Helvetius a pedagógia mindenhatóságáról | 254 |
A német felvilágosodás | 255 |
A tanítóképzés | 257 |
A filantropisták mozgalma | 259 |
A neohumanizmus | 264 |
Pestalozzi pedagógiája - a kéz, fej és szív kiművelése | 265 |
Tanulóévek | 266 |
Neuhof | 268 |
Egy remete esti órája | 269 |
Lénárd és Gertrúd | 270 |
"Vizsgálódásaim a természet menetéről..." | 272 |
Stans | 274 |
Burgdorf | 276 |
Hogyan tanítja Gertrúd gyermekeit? | 277 |
Yverdon | 278 |
Jean Paul levanája - romantikus költői hitvallás a nevelésről | 280 |
Nevelés a XVIII. századi Magyarországon | 283 |
Hagyományok, változások | 283 |
A tananyag bővülése | 286 |
Iskolaügy a felvilágosult abszolutizmus korában | 294 |
Az I. Ratio Educationis | 296 |
Tessedik Sámuel szarvasi reformjai | 302 |
A II. Ratio Educationis | 305 |
A hazai pedagógiai gondolkodás fejlődése | 307 |
Főúri magánnevelők tanulmányai | 307 |
Módszertani művek | 310 |
Iskoláztatás és pedagógia a XIX. században | 315 |
Néhány európai ország iskolaügyének áttekintése | 315 |
Anglia | 315 |
Franciaország | 316 |
Oroszország | 317 |
Német nyelvterületek | 317 |
A német filozófiai pedagógia | 319 |
Kant | 319 |
Fichte | 323 |
Hegel | 327 |
Schleiermacher | 329 |
A pedagógia önálló tudománnyá válásának kezdetei | 333 |
Trapp - korai empirikus pedagógiai törekvések | 333 |
Milde - a katolikus szemléletű tudományos pedagógia megteremtője | 335 |
Herbart lélektani alapozású pedagógiája | 338 |
A filozófiai-erkölcstani háttér | 339 |
Asszociációs lélektan | 340 |
Neveléstana | 341 |
Herbart követői | 345 |
A Herbart-kritika megjelenése | 349 |
Usinszkij | 349 |
Tolsztoj | 352 |
A XIX. század első felének magyar neveléstörténete | 356 |
Első óvodáink | 356 |
Népoktatás | 360 |
Tanítóképzés | 362 |
Közép- és felsőoktatás | 364 |
Eötvös József, a polgári forradalom kultuszminisztere | 366 |
A tudományos pedagógia hazánkban a XIX. század első felében | 369 |
A pozitivizmus hatása a pedagógiára | 373 |
August Comte | 375 |
A "tökéletes élet pedagógiája" - Herbert Spencer | 378 |
Alexander Bain pedagógiai rendszere | 381 |
Evolucionizmus és materializmus | 384 |
Az "életfilozófia" hatása | 386 |
A pesszimizmus pedagógiája - Schopenhauer | 387 |
Friedrich Nietzsche kultúrakritikája | 389 |
"Élet" és "Cselekvés" Bergson filozófiájában | 393 |
Keresztény szociális és népnevelési törekvések | 396 |
Don Bosco pedagógiája | 398 |
További gyermekvédelmi-szociális törekvések | 402 |
A század tömegmozgalmának hatása | 403 |
Magyar neveléstörténet 1849-1919 | 409 |
Iskolaügy és pedagógia az abszolutizmus korában | 409 |
Népoktatás | 410 |
Középfokú oktatás | 412 |
Felsőoktatás | 414 |
Pedagógia és iskoláztatás 1867-1919 között | 416 |
A népoktatási törvény | 416 |
A népoktatás alakulása 1868-1918-ig | 419 |
A középiskolák fejlődése | 424 |
Felsőoktatás, tanárképzés | 428 |
A magyar gyermektanulmányi mozgalom | 432 |
Nagy László pedagógiája | 436 |
Nevelésügyi törekvések a forradalmak idején | 439 |
A magyar neveléstudomány fejlődése a kiegyezéstől 1948-ig | 444 |
A budapesti egyetem "pedagógiai iskolája" | 445 |
A kolozsvári-szegedi egyetem pedagógiaprofesszorai | 467 |
A debreceni egyetem "pedagógiai iskolája" | 476 |
Iskolaügy és pedagógia a XX. században | 485 |
Új pedagógiai és pszichológiai törekvések | 485 |
A pragmatizmus nevelésfelfogása | 486 |
A gyermektanulmány | 493 |
A reformpedagógia kialakulása és fejlődése az első világháborúig | 503 |
A radikális neveléskritika tárgya: a hagyományos iskola | 503 |
A művészetpedagógiai irányzat | 505 |
A "New School", a reformpedagógia első iskolamodellje | 508 |
Természettudományos biológiai-antropológiai koncepciók | 511 |
A reformpedagógia fejlődésének második szakasza | 518 |
A Waldorf-pedagógia | 519 |
Amerikai reformpedagógiai törekvések | 525 |
A Progresszív Nevelési Társaság létrejötte | 528 |
A Jen-plan, a reformpedagógia egyik záró szintézise | 530 |
Az állampolgári nevelés | 533 |
A munkaiskola | 535 |
A reformpedagógia fejlődése az egyes országokban | 552 |
A harmincas évek főbb fejlődési tendenciái | 561 |
Az elméleti pedagógia főbb irányzatai | 562 |
Kultúrpedagógia | 563 |
A szociálpedagógiai irányzat | 573 |
Foerster morálpedagógiája | 585 |
A nagy pszichológiai iskolák hatása | 589 |
A reformpedagógia fejlődésének harmadik szakasza | 602 |
Iskolaügy és pedagógia Magyarországon 1919 és 1945 között | 611 |
Kultúrpolitika és közoktatásügy a húszas években | 613 |
Népoktatás | 617 |
Középiskolák | 620 |
Felsőoktatás | 624 |
A harmincas-negyvenes évek nevelésügye | 629 |
Reformpedagógiai irányzatok hazánkban | 634 |
Cserkészet | 634 |
A reformpedagógia szellemében működő hazai iskolák | 636 |
Az 1945 utáni magyar iskoláztatás története | 645 |
Harc az iskoláért | 645 |
Az iskolarendszer átformálása | 645 |
Két közoktatási reformtervezet | 647 |
A NÉKOSZ | 653 |
Az iskolák államosítása | 654 |
Az "ötvenes évek" | 657 |
Óvodák | 657 |
Általános iskolák | 658 |
Középiskolák | 661 |
Felsőoktatás, pedagógusképzés | 664 |
Forradalom és rendszerváltás között | 668 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.