1.067.680

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstörténet

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 676 oldal
Sorozatcím: Universitas
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-0195-5
Megjegyzés: Tankönyvi szám: J 2-1683/2
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Őskor13
A nevelés ősi formái13
Az intézményes nevelés csírái17
Ókor19
Nevelés a folyam menti kultúrákban19
Mezopotámia20
Egyiptom24
India29
Kína31
Az európai kultúra bölcsőjénél: antik görög nevelés35
A spártai nevelés38
Az athéni nevelés44
A hellenisztikus nevelés51
Görög filozófusok a nevelésről54
Nevelés az ókori Rómában64
A római nevelés korszakai65
Quintilianus pedagógiai gondolatai73
A korai kereszténység és a nevelés75
Emberfelfogás, embereszmény77
A korai keresztény nevelés jellemzői77
Középkor87
A klerikus műveltség átadásának intézményei87
Kolostori iskolák89
Plébániai iskolák93
Székesegyházi iskolák94
A középkori egyetemek95
A világi nevelés100
A lovagok nevelése100
A városi polgárság iskolái103
A középkor gyermekfelfogása105
A magyar intézményes nevelés kezdetei106
Reneszánsz és humanizmus113
A világ és az ember felfedezése113
A humanisták mozgalma114
A városi-plébániai iskola tananyagának módosulása119
A reneszánsz úri nevelés120
Humanista gondolkodók véleménye a nevelésről123
A humanisták iskolakritikája138
A reneszánsz gyermekképe139
Reneszánsz nevelés Magyarországon142
A műveltség tartalmának átformálódása142
Reneszánsz főúri nevelés Magyarországon145
Academia Istropolitana148
Reformáció és ellenreformáció151
Reformáció és nevelés151
Luther a nevelésről152
A nevelés célja152
Iskolaszervezeti hatása155
A katolikus megújhodás (ellenreformáció) pedagógiája157
Új szervezetek és iskolatípusok157
Katolikus leánynevelési törekvések167
Iskoláztatás a Mohács utáni Magyarországon171
Protestáns iskolák172
A népoktatás173
Katolikus iskolák175
Az átmenet korszaka: XVII. század177
Johannes Amos Comenius pedagógiai szintézise177
Élete178
Comenius felfogása az ember rendeltetéséről181
Nézetei a gyermekről, didaktikai elvei184
Iskolarendszere187
Sárospataki évek190
Új tanítórendek, közösségek193
Kalazancius és a piaristák193
Új gyermekfelfogás196
A tudományok első magyar összegzője: Apáczai Csere János200
Az erdélyi protestáns iskolaügy a XVII. században201
Apáczai Csere János életútja202
Fő művei207
Pázmány Péter, a katolikus oktatás megújítója214
A protestáns iskolák helyzete a XVII. század végén219
A felvilágosodás kezdetei222
A protestáns pedagógia hatása a polgárosodásra222
John Locke és a gentleman-nevelés224
A pietizmus hatása a nevelésre233
A felvilágosodás győzelme235
Rousseau természetelvű pedagógiája236
Élete236
A gyermek felfedezése241
A módszerek244
A nevelés tartalma és az életkori szakaszok246
Helvetius a pedagógia mindenhatóságáról254
A német felvilágosodás255
A tanítóképzés257
A filantropisták mozgalma259
A neohumanizmus264
Pestalozzi pedagógiája - a kéz, fej és szív kiművelése265
Tanulóévek266
Neuhof268
Egy remete esti órája269
Lénárd és Gertrúd270
"Vizsgálódásaim a természet menetéről..."272
Stans274
Burgdorf276
Hogyan tanítja Gertrúd gyermekeit?277
Yverdon278
Jean Paul levanája - romantikus költői hitvallás a nevelésről280
Nevelés a XVIII. századi Magyarországon283
Hagyományok, változások283
A tananyag bővülése286
Iskolaügy a felvilágosult abszolutizmus korában294
Az I. Ratio Educationis296
Tessedik Sámuel szarvasi reformjai302
A II. Ratio Educationis305
A hazai pedagógiai gondolkodás fejlődése307
Főúri magánnevelők tanulmányai307
Módszertani művek310
Iskoláztatás és pedagógia a XIX. században315
Néhány európai ország iskolaügyének áttekintése315
Anglia315
Franciaország316
Oroszország317
Német nyelvterületek317
A német filozófiai pedagógia319
Kant319
Fichte323
Hegel327
Schleiermacher329
A pedagógia önálló tudománnyá válásának kezdetei333
Trapp - korai empirikus pedagógiai törekvések333
Milde - a katolikus szemléletű tudományos pedagógia megteremtője335
Herbart lélektani alapozású pedagógiája338
A filozófiai-erkölcstani háttér339
Asszociációs lélektan340
Neveléstana341
Herbart követői345
A Herbart-kritika megjelenése349
Usinszkij349
Tolsztoj352
A XIX. század első felének magyar neveléstörténete356
Első óvodáink356
Népoktatás360
Tanítóképzés362
Közép- és felsőoktatás364
Eötvös József, a polgári forradalom kultuszminisztere366
A tudományos pedagógia hazánkban a XIX. század első felében369
A pozitivizmus hatása a pedagógiára373
August Comte375
A "tökéletes élet pedagógiája" - Herbert Spencer378
Alexander Bain pedagógiai rendszere381
Evolucionizmus és materializmus384
Az "életfilozófia" hatása386
A pesszimizmus pedagógiája - Schopenhauer387
Friedrich Nietzsche kultúrakritikája389
"Élet" és "Cselekvés" Bergson filozófiájában393
Keresztény szociális és népnevelési törekvések396
Don Bosco pedagógiája398
További gyermekvédelmi-szociális törekvések402
A század tömegmozgalmának hatása403
Magyar neveléstörténet 1849-1919409
Iskolaügy és pedagógia az abszolutizmus korában409
Népoktatás410
Középfokú oktatás412
Felsőoktatás414
Pedagógia és iskoláztatás 1867-1919 között416
A népoktatási törvény416
A népoktatás alakulása 1868-1918-ig419
A középiskolák fejlődése424
Felsőoktatás, tanárképzés428
A magyar gyermektanulmányi mozgalom432
Nagy László pedagógiája436
Nevelésügyi törekvések a forradalmak idején439
A magyar neveléstudomány fejlődése a kiegyezéstől 1948-ig444
A budapesti egyetem "pedagógiai iskolája"445
A kolozsvári-szegedi egyetem pedagógiaprofesszorai467
A debreceni egyetem "pedagógiai iskolája"476
Iskolaügy és pedagógia a XX. században485
Új pedagógiai és pszichológiai törekvések485
A pragmatizmus nevelésfelfogása486
A gyermektanulmány493
A reformpedagógia kialakulása és fejlődése az első világháborúig503
A radikális neveléskritika tárgya: a hagyományos iskola503
A művészetpedagógiai irányzat505
A "New School", a reformpedagógia első iskolamodellje508
Természettudományos biológiai-antropológiai koncepciók511
A reformpedagógia fejlődésének második szakasza518
A Waldorf-pedagógia519
Amerikai reformpedagógiai törekvések525
A Progresszív Nevelési Társaság létrejötte528
A Jen-plan, a reformpedagógia egyik záró szintézise530
Az állampolgári nevelés533
A munkaiskola535
A reformpedagógia fejlődése az egyes országokban552
A harmincas évek főbb fejlődési tendenciái561
Az elméleti pedagógia főbb irányzatai562
Kultúrpedagógia563
A szociálpedagógiai irányzat573
Foerster morálpedagógiája585
A nagy pszichológiai iskolák hatása589
A reformpedagógia fejlődésének harmadik szakasza602
Iskolaügy és pedagógia Magyarországon 1919 és 1945 között611
Kultúrpolitika és közoktatásügy a húszas években613
Népoktatás617
Középiskolák620
Felsőoktatás624
A harmincas-negyvenes évek nevelésügye629
Reformpedagógiai irányzatok hazánkban634
Cserkészet634
A reformpedagógia szellemében működő hazai iskolák636
Az 1945 utáni magyar iskoláztatás története645
Harc az iskoláért645
Az iskolarendszer átformálása645
Két közoktatási reformtervezet647
A NÉKOSZ653
Az iskolák államosítása654
Az "ötvenes évek"657
Óvodák657
Általános iskolák658
Középiskolák661
Felsőoktatás, pedagógusképzés664
Forradalom és rendszerváltás között668
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Neveléstörténet Neveléstörténet Neveléstörténet Neveléstörténet

Egy lapon tulajdonosi bejegyezés, több lapon színes sorkiemelés található.

Állapot: Közepes
5.580 Ft
4.460 ,-Ft 20
22 pont kapható
Kosárba