Bevezetés | |
A neveléstörténet fogalma, tárgya, feladatai | |
A neveléstörténet kutatási módszere | |
A neveléstörténet periodizációja | |
Az ókori nevelés története | |
Az ősközösségi társadalom nevelése | |
A rabszolgatartó társadalom nevelése | |
Az ókori görög nevelés gyakorlata, intézményei Spártában | |
Az ókori görög nevelés gyakorlata, intézményei Athénben | |
A görög filozófusok és a nevelés | |
A szofisták | |
Szokratesz | |
Platon neveléstörténete | |
Arisztotelesz neveléselmélete | |
A rabszolgák nevelésének gyakorlata, intézményei | |
A keresztény ideológia megjelenése a rabszolgatársadalom felbomlási szakaszában | |
A középkori nevelés története | |
A feudális társadalom nevelése | |
A feudális urak nevelése (lovagi nevelés) | |
Az egyházi (papi, lerikus) nevelés | |
Középkori egyetemek (universitas) | |
A jobbágytömegek nevelése | |
A kereskedelmi kapitalizmus és manufaktúra korszakának nevelésügye és pedagógiája | |
A városi lakosság nevelése | |
A renaissance (humanizmus) nevelése | |
A korai utópista szocializmus pedagógiai elmélete | |
A nevelés helyzete a magyarországi feudalizmus korai szakaszában | |
A nevelés helyzete a magyarországi feudalizmus virágzó szakaszában | |
A demokratikus sekták pedagógiai törekvései Európában | |
A németországi reformáció nevelésügyi törekvései | |
Az ellenreformáció nevelésügyi törekvései | |
A nevelés helyzete a török- és Habsburg-hódítás korabeli Magyarországon | |
Apáczai Csere János pedagógiai törekvései | |
Komenszky Ámos János pedagógiája | |
Az újkori nevelés története | |
John Locke pedagógiai gondolatai | |
A 18. század francia materialistáinak pedagógiai nézetei | |
Jean Jacques Rousseau pedagógiai gondolatai | |
Johann Heinrich Pestalozzi pedagógiai munkássága | |
Johann Friedrich Herbart elméleti pedagógiája | |
Robert Owen | |
Az orosz forradalmi demokraták pedagógiai nézetei | |
Konsztantyin Dmitrijevics Usinszkij | |
A marxista pedagógia megalapítása: Karl Marx és Friedrich Engels | |
A Párizsi Kommün pedagógiai törekvései | |
A nevelés helyzete Magyarország teljes gyarmatosításának idején | |
Tessedik Sámuel pedagógiai működése | |
Nevelési törekvések a reformkorban | |
Táncsics Mihály | |
Az 1848-49-es polgári forradalom és nemzeti szabadságharc pedagógiai törekvései | |
A közoktatásügy helyzete az imperializmus korabeli Magyarországon | |
A Magyar Tanácsköztársaság nevelésügye | |
A szovjet közoktatásügy fejlődése | |
Anton Szemjonovics Makarenko | |
Nagyezsda Konstantinova Krupszkaja | |
A magyar ellenforradalom és fasizmus nevelésügye | |
Közoktatásügyünk alakulása a felszabadulás után | |
Hallgatóknak ajánlható irodalom jegyzéke | |
Időrendi táblázatok | |
Tartalomjegyzék | |