kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Osiris Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 533 oldal |
Sorozatcím: | Osiris Tankönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-389-517-0 |
Bevezető | 9 |
A modern pedagógia történeti gyökerei | |
A "tábla háza" | 13 |
Ptahhotep intelmeiből | 18 |
Buddha útmutatásai | 19 |
Lao-ce: Az Út és az Erény könyve (Tao-te-King) Wu-wei - Lao-ce útmutatásai | 19 |
Plutarkhosz: Lükurgosz | 23 |
Platón: Prótagorasz | 25 |
Platón: Menón | 28 |
Platón: Állam | 29 |
Arisztotelész: Politika | 33 |
Pliniusz: Episztola | 37 |
Martialis: Epigramma | 38 |
Cicero: Retorika | 39 |
Apuleius: Az iskolai nevelés fokozatai | 40 |
Quintilianus: Szónoklattan | 41 |
Szent Ágoston: A megkeresztelendők oktatásáról | 41 |
Szent Jeromos: Levél Laetához | 44 |
Szent Ágoston: Vallomások | 49 |
Szent Benedek Regulája | 53 |
A szerzeteseknek szánt gyermekek nevelése a kolostorban | 56 |
Alcuin levele Nagy Károlyhoz | 57 |
Hrabanus Maurus: A hét szabad művészet | 58 |
A prágai egyetem alapítása | 58 |
Lovagi nevelés | 60 |
Castiglione: Il Cortegiano | 60 |
Erasmus: A gyermekek korai ekrölcsös és tudományos nevelése | 61 |
Vives: A tanulmányok rendszere vagy a keresztény nevelés | 62 |
Vives: A keresztény nő nevelése | 67 |
Rabelais: Gargantua | 69 |
Montaigne: Esszék | 74 |
Luther: Valamennyi németországi város tanácsos uraihoz, hogy keresztyén iskolákat állítsanak és tartsanak fönn | 77 |
Comenius Ámos János Nagy oktatástana | 83 |
Comenius: Pampaedia | 91 |
Comenius: Játszó iskola (Schola Ludus) | 95 |
Locke: Gondolatok a nevelésről | 99 |
Rousseau: A magányos sétáló álmodozásai | 108 |
Rousseau: Emil vagy a nevelésről | 110 |
Helvetius: Az emberről, értelmi képességeiről és neveltetéséről | 138 |
Falbiger: Módszerkönyv | 145 |
Basedow műveiből. 1. Módszerkönyv - 2. Elemi mű | 147 |
Salzmann: Okosdi Sebestyén - Rák-könyvetske | 150 |
Pestalozzi: Egy remete esti órái | 155 |
Pestalozzi: Lénárd és Gertrúd | 157 |
Pestalozzi levele egy barátjához stansi tartózkodásáról | 160 |
Pestalozzi: 1. Hogyan tanítja Gertrúd a gyermekeit? - 2. Beszámoló a szülők és a nagyközönség számára Pestalozzi yverdoni intézetének helyzetéről és nevelési eljárásairól | 165 |
Kant pedagógiai előadásai | 166 |
Fröbel: Embernevelés | 170 |
Herbart: Pedagógiai előadások vázlata | 173 |
A modern pedagógia kialakulása és fejlődése | |
Comte: A pozitív szellem | 183 |
Spencer: Értelmi, erkölcsi és testi nevelés | 189 |
Bain: Neveléstudomány | 194 |
Rein: Az anyag feldolgozása | 199 |
Willmann: Mi az appercepció és mi a didaktikai értéke? | 202 |
Nietzsche: Korszerűtlen elmélkedések | 206 |
Peirce: Hogyan tegyük világossá eszméinket? | 210 |
Dewey: Pedagógiai hitvallásom | 211 |
Dewey: Az iskola és a társadalom | 217 |
Claparéde: Gyermekpszichológia és kísérleti pedagógia | 223 |
Claparéde: A funkcionális anatómia törvénye | 226 |
Key: A gyermek évszázada | 227 |
Montessori: Módszerem kézikönyve | 233 |
Montessori: A gyermek felfedezése | 234 |
Kerschensteiner: A jövő iskolája a munkaiskola | 241 |
Steiner: A waldorf-iskola pedagógiai alapja | 244 |
Freinet: A modern iskola technikálja | 250 |
Parkhurst: A Dalton-terv | 256 |
Petersen: Kis Jena-Plan | 260 |
Lay: Kísérleti didaktika | 265 |
Meumann: Kísérleti pedagógia | 269 |
Dilthey: A történelmi világ felépítése a szellemtudományokban | 273 |
Dilthey: A pedagógia története | 278 |
Spranger: Az ifjúkor lélektana | 281 |
Kerschensteiner: Állampolgári nevelés | 284 |
Rickert: Módszertan - ontológia - antropológia | 286 |
Natorp: Szociálpszichológia | 294 |
Natorp: Nevelés és közönség | 295 |
Durkheim: Nevelés és szociológia | 300 |
Barth: A nevelés- és oktatástan elemei | 306 |
Foerster: Iskola és jellem | 309 |
Illich: A társadalom iskolátlanítása | 312 |
Neill: Summerhill | 321 |
A magyar iskola ezer éve | |
Térítés és tanítás Szent István korában | 337 |
Egy tankönyv hosszú útja a 11. század elején | 338 |
Erkölcsi tanítás a trónörökös számára (1013-1015 körül) | 339 |
Esztergomi diákjegyzet a 12. századból | 342 |
A nagyváradi káptalani iskola belső élete (1374) | 343 |
Felügyeleti látogatás az esztergomi káptalani iskolában | 346 |
Egy középkori magyar lovagregény | 349 |
Egy Anjou-kori diáklevél | 352 |
Janus Pannonius itáliai humanista tanulmányai (15. század közepe) | 352 |
Három tananyagrészlet a Szalkai-kódexből (1489-1490) | 355 |
Szerződés a káptalan és a város közös gimnáziumáról | 357 |
Első rendelkezés a népiskolákról | 361 |
A csepregi evangélikus iskolamester díjlevele 1585-ben | 362 |
A lőcsei kollégium 1589-i tanrendje | 364 |
Római jezsuita anyakönyvekből (17. század) | 367 |
Az erkölcsös magatartás szabályai a sárospataki gimnáziumban (1621) | 375 |
Bethlen Gábor fegyelmi utasításai (1615 körül) | 378 |
Pázmány Péter magyar nyelvű beszédei a nevelésről | 382 |
A nagyszombati egyetem alapítólevele (1635) | 388 |
Apáczai műveiből (1653, 1656) | 390 |
Zrínyi Miklós a katonai nevelés hibáiról (1661) | 405 |
Mikes Kelemen kudarcot vallott diákokról | 407 |
Egy piarista kollégium tanulmányi rendje | 410 |
Diákpálya-diáksors, 1708-1742 | 411 |
A debreceni kollégium elemi osztályának tananyaga (1770) | 417 |
Az első királyi rendelkezés a magyar iskolaügyről, 1777 | 418 |
Tessedik Sámuel: Önéletírás | 428 |
Bezerédy Amália: Flóri könyve | 435 |
Fáy András: Nevelési rendszer | 437 |
Az ausztriai gimnáziumok és reáliskolák szervezeti terve (Organisationsentwurf) | 441 |
1868: XXXVIII. Törvénczikk a népiskolai közoktatás tárgyában | 455 |
XXX. Törvénczikk a középiskolákról | 461 |
A budapesti állami felsőbb leányiskola programja és tanterv-javaslata | 465 |
Ranschburg Pál előadása a Társadalomtudományi Társaság 1905. március 31-én tartott ülésén | 468 |
Fináczy Ernő: Négy hónap a magyar közoktatás történetéből | 472 |
Klebelsberg Kunó válogatott beszédei és írásai | 475 |
1924: XVII. törvénycikk a középiskolai tanárok képzéséről és képesítéséről | 477 |
Nagy László: Az Új Iskola céljai, pedagógiai és didaktikai alapelvei, tantervének megokolása | 481 |
Emlékezés az Új Iskolára | 485 |
Nemesné Müller Márta: A Családi Iskola életkeretei, nevelő és oktató munkája | 487 |
Dolch Erzsébet: Az "Új Nevelés" elméleti és gyakorlati megvalósulásai | 489 |
Szilasy János: Bevezetés a' Nevelés' Tudományába | 491 |
Kármán Mór: A pedagógia helye a tudományok sorában | 494 |
Fináczy Ernő: Elméleti pedagógia | 497 |
Weszely Ödön: A pedagógia alapkérdései | 509 |
Prohászka Lajos: Műveltség és egyéniség | 513 |
Felméri Lajos: A neveléstudomány kézikönyve | 517 |
Schneller István: Székfoglaló | 520 |
Imre Sándor: Neveléstan | 526 |
Mitrovics Gyula: A neveléstudomány alapvonalai | 528 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.